Ja, det kan vara mycket man får anpassa om man har otur och den inackorderade inte visar sig vara den man trodde när man efter ett tag väl lärt känna varandra. Jag har tidigare stått inackorderad, så några exempel på sådant som folk hade olika meningar om , utfodringstider, utsläppstider, vem som ska stå i spolspiltan och hur länge ( jag har t ex bara en spolspilta), vilken hage hästen ska gå i, förståelse för att man vilar vissa hagar vissa perioder, krav på att ridbanan i stort sett alltid ska vara nyharvad, hinder framme/inte framme på ridbanan, ja, listan kan göras hur lång som helst tror jag. Visst finns det bra inackorderade som man kan ha hjälp av, men för mig så uppväger inte det att jag inte bara kan göra allt när jag känner för det utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Nu har jag somsagt hästfolk som grannar som ställer upp vid behov, vilket gör det enkelt för mig att välja bort inackorderingar.
Har man samma syn på hästhållningen, som pulkaskurk skriver, så brukar det gå bra, men hur vet man det innan man provat? Det finns väldigt många olika åsikter om hur man ska göra i vissa situationer, det ena behöver inte vara mer rätt eller fel än det andra, men det skapar ofta spänningar och frustration om man har helt olika åsikter om hur man "ska" göra.