Importera från irland

Cherarriduracell

Trådstartare
Har hittat en ponny som verkar vara ett "fynd". Dock bor den på Irland. Vad ska jag tänka på runt det här med importen? Vad för extrakostnader kommer till förutom just köpesumman? Hur funkar det med vaccination osv, hur vet jag att hästen säkert är vetrinärbesiktigad?

sånt som spelar in innan man bestämmer sig för att köpa eller inte... :crazy:

Sv: Importera från irland

Jag har importerat två hästar från Irland, dock via folk jag känner. Men du får ju intyg på besiktningen, kräv det.

Jag valde att exportröntga mina hästar, vet ej om det krävs.

Transporten till Sverige får du nog räkna med mellan 10 000 och 15 000kr. Senate hästen jag köpte tog jag hem 2009 och då kostade min transport hem 11 000kr från Irland till Malmö.

Man kan nog göra fynd på Irland nu, men bra hästar kostar alltid pengar, oavsett hur ekonomin är.

Lycka till med hästletandet!! :)

Sv: Importera från irland

Høsten 2009 betalte jeg 500 britiske pund (transportøren har base i Nord-Irland) for transport fra Irland til Gøteborg.

Vaksinasjonskortet var tvilsomt, så jeg valgte å grunnvaksinere så snart han kom hjem til meg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 705
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 574
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka