Import: Polen

Inom chow chow så är Polen inget speciellt land. De bygger mycket av sina linjer på ryska linjer (många gånger allt för tunga och typade hundar) och är dåliga på att hälsotesta... De få polska importer som kommit hit har inte gått igenom röntgen med bra resultat...

(När det gäller uppfödaren som du tar upp som exempel så tror jag att hon helt enkelt inte haft ett kontaktnät inom rasen, och att hon inte fått tag i någon svensk uppfödare som säljer hundar som villkorslöst ska användas i avel)

Nej, jag såg ju ett par av hennes inlägg när hon sökte i Sverige, det verkar som att hon även inte var helt tydlig med avsikten. Det är kanske inte många som säljer ett avelsämne till någon som aldrig har haft rasen förut, heller. Det kan ju vara anledningen till att i princip all hennes avel baseras på polska importer.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 949
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 067
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 424
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar