Import av häst.

Narcissa

Trådstartare
Jag väntar på en häst som ska komma från utlandet om några dagar. Jag har aldrig själv importerat så jag känner mig lite som en novis.
Jag har kollat upp det mesta men det är kanske vissa saker som jag har missat.
Tänkte höra lite med er hur ni har gjort med försäkringar och sådant. Jag har varit i kontakt med Sveland som utan problem försäkrar hästen, vet ni hur det är med andra bolag?
Hur har det varit med vaccinationer? Hästen ska ha alla papper i ordning och då även vaccinationspapperna.
Hur har era hästar varit när de kom fram? Min kommer, om allt går som det ska, ha rest med bil ca 7 timmar och färja 7 timmar.

Hur har ni gjort med betalningen?

Sv: Import av häst.

Vart ifrån kommer hästen? Jag är väldigt sugen på att importera en WM från England så jag hoppas att någon som har koll på import svarar.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 672
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 563
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31