Illa bemött av andra hundägare?

Sv: Illa bemött av andra hundägare?

KL

Jag möts dagligen av vuxna och barn som antigen skriker eller får en mindre hjärtinfarkt när dem ser min amstaff hane på ett år. Han har inte många kompisar men jag försöker träffa dem så ofta som möjligt. Igår var han t.ex. på stranden med 2 italienska vinthundar, en blandras och så träffade han en rohdesian ridgeback som han blev kär i. Håller ALLTID i honom innan jag får bekräftat att det är okej att jag släpper honom.

Jag har lärt mig att stänga öronen när det kommer sådanna hundägare som banne mig vet att det är en farlig mördarhund.:devil:

Min hund lägger sig dessutom för alla hundar han sett, stora som små. Dock är jag stenhård mot honom utan att vara elak. Kärleksfull men hård. Nej är nej.

Skuggan_

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 516
Senast: Nota
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: Grazing
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 299
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Importera från USA
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10