aiquen

Trådstartare
Jag tror min katt har öronskabb! :eek: Att han har haft en del 'vax' i öronen har jag ju märkt, dock har jag inte tänkt att det kan vara något (jag hade visserligen tänkt ta upp det med vet. vid kastreringen snart, men inte tänkt ringa akut s.a.s.), men nu när även hunden börjat klia sig googlade jag på skabb och tja... fick en del intressanta träffar. :crazy: När jag sedan tog lite av kattens goja och med förstoringsglas kikade på någoting som faktiskt RÖRDE på sig, känns det ganska klart vad det är för något.

Och jag tror jag dör! Det kliar överallt på mig, trots att det inte ska smitta människor. Uäck!

Det är ingen som vill ha en katt och en hund? Billigt? :angel:

Sv: Iiih!!

Stackars kissen och vovven...
Ta båda till vetten direkt så du kan börja behandla omgående, det är ett gissel detta med skabb. Lycka till och hoppas de blir friska snabbt!

Ja, både katten och hunden har varit hos veterinären nu ikväll och påbörjat en behandling. Så nu är det bara att hoppas att de små skappdjuren försvinner illa kvickt! :crazy:

Ta det lungt. Det är jättevanligt.
Kom ihåg bara att upprepa behandlingen efter två veckor, så ska du se att de är borta sedan.

Stronghold brukar räcka med en behandling, men man rekommenderar en kontroll efter en månad och därefter ev en ytterligare behandling.

Ja precis, det var så veterinären sa också. Så nu bara hoppas jag att det räcker med en behandling. Det är ju inte direkt gratis med vet.besök och mediciner heller...

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 408
Senast: Kaching
·
Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 395
Senast: Petrow90
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Katthälsa Var på den årliga tandkollen med min herre idag, och nya missan fick också en koll. Hon hade inte verkat besvärad från munnen alls, men...
2
Svar
37
· Visningar
4 955
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar