Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle inte öppna förhållnde fungera i längden? Det är ju inte mer annorlunda än ett monogamt förhållande? Tillit, kärlek, komnunikation och lite hångel.
Jag känner att jag håller med om det här.Jag tycker absolut inte det finns en skyldighet att berätta. Men det är så tråkigt med alla argument att det skulle vara FEL att berätta.
Jag verkar ha missat detta inlägg och jag har nog svarat något otydligt på detta. Ja, kollegan har sagt rakt ut att hen och partner har en överenskommelse med vissa villkor. Jag valde att ta detta för sant och fick i veckan höra att så inte var fallet.Men sa hen att de hade en överenskommelse eller inte? Med tanke på hur mycket ovanligare det verkar vara med öppna förhållanden låter det inte troligt att man bara ”får intryck” av dem. Troligare att den som lever öppet talar om det uttryckligt för sina övriga dejter.
EXAKT vad jag tänkte!Det är lustigt tycker jag, du fick uppfattningen om en sak, alltså visste du inte med säkerhet, varför tog du inte reda på om det var så eller inte? Du uppfattade uppenbarligen fel, om du nu vill framstå som en ärlig person som inte vill göra något fel, varför pratade du inte med partnern om det innan om det var så viktigt att det skulle bli rätt?
Jag kan lätt komma på flera exempel där sådant har funkat ett par decennier och fortsätter. Jag går nog så långt att jag säger att en helt oresonlig syn på otrohet är en riskfaktor om man vill ha ett långt förhållande.Förutom den lilla saken att den man älskar har sex med andra då. Har sett och hört om många exempel på när det funkar, ett tag..
Så hen sa att partnern var ok med om hen låg med andra? Korkad grej att ljuga om.Jag verkar ha missat detta inlägg och jag har nog svarat något otydligt på detta. Ja, kollegan har sagt rakt ut att hen och partner har en överenskommelse med vissa villkor. Jag valde att ta detta för sant och fick i veckan höra att så inte var fallet.
Jag kan lätt komma på flera exempel där sådant har funkat ett par decennier och fortsätter. Jag går nog så långt att jag säger att en helt oresonlig syn på otrohet är en riskfaktor om man vill ha ett långt förhållande.
Samma här.Jag kan lätt komma på flera exempel där sådant har funkat ett par decennier och fortsätter. Jag går nog så långt att jag säger att en helt oresonlig syn på otrohet är en riskfaktor om man vill ha ett långt förhållande.
Vilket fånigt svar.Det får stå för dig.
Vilket fånigt svar.
Jag känner att jag håller med om det här.
Det finns som alltid både för- och nackdelar med att berätta och att inte berätta. Ja, jag har varit delaktig i något som nu gått snett och har information som förändrar personers liv. Det känns fel att dölja det men det finns heller inget fint sätt att leverera sanningen på.
Återigen så är jag inte ute efter någon hämnd, hade jag varit inne på det hade jag nog inte ens startat tråden. Hämnd är för mig att man medvetet vill någon illa och där befinner jag mig inte.
Är syftet något annat än att implicera att mina erfarenheter är strikt personliga och unika, medan dina är mer allmängiltiga?
Varför så otrevlig?Det får också stå för dig.
Vilket märkligt svar.Intressant tolkning.
Vilket märkligt svar.![]()
Kanske inte ultratydligt. Men jag tyckte det var intressant att få insikt i hur hennes sätt att tänka ser ut.
Fast hon ställde en fråga så det är ett märkligt svar, ännu märkligare är det för det jag egentligen svarade på var ditt "Ok!" som du hann ändra medan jag skrev.Kanske inte ultratydligt. Men jag tyckte det var intressant att få insikt i hur hennes sätt att tänka ser ut.