N

Notorius

OM min häst skulle bli sparkad i hagen och måste röntgas, betalar jag eller försäkringsbolaget för det? Vi har Agria maximal veterinärvård utökad.
Han har inte blivit sparkad, blev bara nyfiken då en bekant var tvungen att röntga förra veckan.

Sv: Ifall

Försäkringsbolaget ska betala om du måste röntga för att hästen är skadad.
Under förutsättningen att hästen är försäkrad utan reservationer såklart..

Okej, då vet jag det. Tack för svaret :bow:
Nej, inga reservationer finns på försäkringen.
Om han tex haltar för att ha blivit sparkad, måste då veterinär avgöra att han ska in eller kan man själv avgöra det?

Så här står det i dina villkor:
2.1 Försäkringen ersätter kostnader för undersökning, behandling och vård på grund av sjukdom eller skada. Behandling och vård ska utföras av veterinär i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet. Medicin och förbandsmaterial som veterinären använder vid behandlingstillfällena omfattas också av försäkringen. En noggrann specifikation av behandlings- och undersökningskostnaderna ska kunna redovisas.

A**** har i särskilda fall rätt att hänvisa till speciell veterinär.

När våra hästar har varit skadade har vi varit till klinik där veterinären har tagit beslutet om ev. röntgen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 106
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka