Angel
Trådstartare
Blir mer och mer förvånad över hur dålig koll många verkar ha på vad de försöker sälja (alternativt hur naiva dom tror att de som vill köpa sakerna är). Har i min mångåriga sadeljakt kommit i kontakt med allt ifrån folk som ihärdigt hävdar att den indiska skräpsadeln dom vill sälja är en "kvalitetssadel", till folk som försöker lura en att köpa begagnade grejer till högt över nypriset. Ofta motiverat med att "det kostade mycket mer i inköp". Lite svårt att veta om de som säger sånt bara gjort en fruktansvärt dålig affär själva eller om de medvetet försöker luras.
Vem har egentligen ansvar för att kolla att det man vill köpa faktiskt är det man tror att det är, köparen eller säljaren?
Är det fler än jag som har fått riktiga idiotförslag på "saker som motsvarar vad jag söker" men som sen visar sig vara nåt helt annat?
Vem har egentligen ansvar för att kolla att det man vill köpa faktiskt är det man tror att det är, köparen eller säljaren?
Är det fler än jag som har fått riktiga idiotförslag på "saker som motsvarar vad jag söker" men som sen visar sig vara nåt helt annat?