IDIOT till hundägare!!!!

Sv: IDIOT till hundägare!!!!

Visst är det skönt att vara "elak" ibland? Jag var ute för nästan samma sak med min tik förra våren..

Var ute o snabbrastade utan koppel. Hade nästan aldrig koppel eftersom hon alltid uppförde sig exemplariskt. Vi möter en kvinna i 60-års åldern med en liten skällig jrt som gör utfall i kopplet. Jag säger åt min tik att sätta sig, vilket hon gör. Tyckte det verkade säkrast vid mötet för då vet jag att hon inte ens funderar på att hälsa.

- Är det en tik? frågar kvinnan
- Ja.
- Då kan de hälsa för han är egentligen snäll, säger hon. SAMTIDIGT som hon snabbt släpper fram hunden.
- Men det är inte min, hon äter såna där till frukost, sa jag skarpt.

Herregud vad snabb hon var att rycka tillbaka hunden, blänga på mig o gå vidare. (hihihi)

Två dagar senare kommer en karl i området lite längre bort o frågar varför jag inte har koppel på min hund när hon inte är säker på hundar. Jag frågar vart han fått det ifrån. Jo, det hade hans mamma talat om.. när hon rastade hans hund..

Förklarade situationen o han tyckte att jag gjort helt rätt.. vilket var ganska kul.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag spyr, har redan kräkts 3ggr. Helt ärligt alltså, jag vill för tillfället inte se eller kännas vid hundkräket!:mad::devil...
2
Svar
30
· Visningar
2 731
Senast: lulski
·
J
Övr. Hund Vilka idioter jag träffade härom dagen. Var ute med min hund på gröningen och lekte.. ett par ligger och vilar i solen.. Innan jag...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 239
Senast: J3O
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp