CA

Trådstartare
hl5.jpg

Hur kan hunden SE något överhuvudtaget med all den huden??:(

Är det idealet inom den rasen för att den ska plocka hem rosetter och pokaler i utställningsringen?:crazy:

Sv: Ideal?

Ojoj.....men vissa av bilderna i galleriet visar ju att dom faktiskt har ögon! ;) Speciellt valpbilderna!
Kan det vara så att dom ser ut på detta sätt när dom böjer sig fram lite??? Eller ser dom verkligen alltid ut så här? Hunden måste ju få hudproblem i alla veck som bildas!?:crazy:

mjo jag upptäckte det försent så därför skickade jag med länken till sidan:S

Vissa foton ser ju hemska ut, kan de inte stå ordentligt? Ser ju för sören fulla ut... en av hundarna verkar ha hud för ögonen även med upplyft huvud. HUVVA!

Jaha ja, surfade runt lite och hittade denna text "Tosa has double power in biting compared to other fighting breeds
also has thick and tough skin that extend so that they are not hurt well and has long endurance with huge body."

Fanns klipp att ladda ned där en kamphund tränas, sen bänder man käftarna från trasan som är upphängd. Motioneras på band... Och tränar dem att slåss mot varandra en liten stund bara, sedan får man dem att släppa taget genom att använda sig av ELD. Detta har alltså kenneln lagt ut på hemsidan.... :(

Samt klipp från 15 år gamla kamphundsturneringar... kollade ingen av dem.

Love_travare skrev:
Hur kan hunden SE något överhuvudtaget med all den huden??:(

Är det idealet inom den rasen för att den ska plocka hem rosetter och pokaler i utställningsringen?:crazy:

Men det verkade inte vara någon annan hund som hade så mycket hud?

Sen tycker jag det är bra mycket värre med den där skiten de höll på med i buren.:mad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 484
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 512
Senast: Robban35
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama