_Yggdrasil_
Trådstartare
Idag när vi hämtade Idun från förskolan var hon lite "konstig" och pratade om att en pojke som hon ville bli vän med hade kallat henne för "liten fjantig bebis"
Jag sa till henne att hon inte skulle leka med honom om han inte var snäll vilket Idun sa att hon förstod och hon skulle gå ifrån honom om han sa dumma saker någon mer gång.
Men nu på kvällen satt jag och lekte med henne.
Då hon frågar helt utan vidare "Kan man ta av mig?"
Trodde att hon ville gå naken en stund så jag sa till henne att hon fick gå naken en stund om hon ville
Men då visade hon att hon menade att ta av hennes skin!
Jag vart lite fundersam och undrade vart hon fått det ifrån
Var på hon svarar: "Idag jagade två pojkar mig. De var mycket snabbare än jag. Jag gömde mig men de hittade mig och sa att de skulle klippa upp mitt skinn här (pekar mitt på huvudet) och dra av det!"
Jag vart väldigt illa berörd men höll mig lugn och undrade hur?
"De ska klippa ett hål med en sax imorrn"
Ja och då måste jag ju naturligtvis fråga varför? (och jag önskar att jag inte gjort det för svaret gjorde mig så ont)
"De tycker att mitt skin är för fult"
Alltså när allt detta sjunkit in höll jag på att kräkas rakt ut! Pojkarna hade alltså talat om för min dotter att de skulle flå henne!
Imorgon ska jag prata med fröknarna för även om det bara var på lek så ser jag MYCKET allvarligt på detta.
Blir helt illamående när jag tänker på vad de sagt.
Någon som har barn som varit med om något liknande på förskola/skola?
Hur hanterade ni det?
Hur hanterade skolan det?
Jag sa till henne att hon inte skulle leka med honom om han inte var snäll vilket Idun sa att hon förstod och hon skulle gå ifrån honom om han sa dumma saker någon mer gång.
Men nu på kvällen satt jag och lekte med henne.
Då hon frågar helt utan vidare "Kan man ta av mig?"
Trodde att hon ville gå naken en stund så jag sa till henne att hon fick gå naken en stund om hon ville
Men då visade hon att hon menade att ta av hennes skin!
Jag vart lite fundersam och undrade vart hon fått det ifrån
Var på hon svarar: "Idag jagade två pojkar mig. De var mycket snabbare än jag. Jag gömde mig men de hittade mig och sa att de skulle klippa upp mitt skinn här (pekar mitt på huvudet) och dra av det!"
Jag vart väldigt illa berörd men höll mig lugn och undrade hur?
"De ska klippa ett hål med en sax imorrn"
Ja och då måste jag ju naturligtvis fråga varför? (och jag önskar att jag inte gjort det för svaret gjorde mig så ont)
"De tycker att mitt skin är för fult"
Alltså när allt detta sjunkit in höll jag på att kräkas rakt ut! Pojkarna hade alltså talat om för min dotter att de skulle flå henne!
Imorgon ska jag prata med fröknarna för även om det bara var på lek så ser jag MYCKET allvarligt på detta.
Blir helt illamående när jag tänker på vad de sagt.
Någon som har barn som varit med om något liknande på förskola/skola?
Hur hanterade ni det?
Hur hanterade skolan det?