Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Då har du något att se jobba mot och se fram emot.
Ja fast jag vet inte om jag vill det ändå. Alltså såklart så vill jag vara med B så menar INTE så men hon kanske hellre skulle vara hemma liksom. Så vet inte om hon skulle trivas att vara här och ifall hon skulle tycka om M och den andra hunden som jobbar här.

Ja fast jag vet inte om jag vill det ändå. Alltså såklart så vill jag vara med B så menar INTE så men hon kanske hellre skulle vara hemma liksom. Så vet inte om hon skulle trivas att vara här och ifall hon skulle tycka om M och den andra hunden som jobbar här.
Det går ju att testa, att B kommer på besök.

Jag tänker att din KP ville förbereda dig på samtalet ni ska ha, så att det inte blir några jobbiga överraskningar för dig där.

Kanske kan ni prata lite på förhand du och hon, så hon kan föra din talan om det blir svårt för dig där? Kanske du kan teckna eller skriva några meningar och ge till henne?

Jag tror vi alla här märker att du verkligen försöker göra så gott du kan. Det finns inga tvivel om den saken. :heart

Jag tänker att din KP ville förbereda dig på samtalet ni ska ha, så att det inte blir några jobbiga överraskningar för dig där.

Kanske kan ni prata lite på förhand du och hon, så hon kan föra din talan om det blir svårt för dig där? Kanske du kan teckna eller skriva några meningar och ge till henne?

Jag tror vi alla här märker att du verkligen försöker göra så gott du kan. Det finns inga tvivel om den saken. :heart
Ja alltså det var väl bra att jag är lite för beredd och så men ändå jobbigt. Och jag fattar ju varför dom har en gräns man måste vara över och så men känns bara som jag miss lyckas med det OCKSÅ som inte kan bara setill så jag inte kommer närmare den gränsen. Så det är bara jobbigt och känns som det inte räcker att jag försöker mitt bästa.

Och såklart bara för det är kväll och allt ALLTID blir värre då så har jag massa dåliga tankar igen och har gråtit massa och känner mig typ som o verklig och att jag inte finns påriktigt liksom. Så inte konstigt att ingen bryr sig så mycket och fattar vad jag menar om nånting för jag är ändå bara jobbig och konstig.

Och såklart bara för det var bästa timmen på helatiden som jag varit här när jag var ute så känns det ännu sämre att det är dåligt nu.
Och såg att denhär bilden var okej också och då började jag grina igen bara för M är så jävla söt och jag kommer säkert aldrig ha en egen golden

Bifogade filer

• IMG_20220105_140224538.webp
    IMG_20220105_140224538.webp
    38,7 KB · Visningar: 59
Och såklart bara för det är kväll och allt ALLTID blir värre då så har jag massa dåliga tankar igen och har gråtit massa och känner mig typ som o verklig och att jag inte finns påriktigt liksom. Så inte konstigt att ingen bryr sig så mycket och fattar vad jag menar om nånting för jag är ändå bara jobbig och konstig.

Usch vad jobbiga tankar ❤️

Usch vad jobbiga tankar ❤️
Ja det är skit jobbigt. Och känns som INGEN typ ens vill veta vem själva JAG är. Utan det är bara vad jag ska tänka och inte tänka och saker jag inte borde prata om eller skriva om. Och typ att andra försöker bestämma mål som jag ska ha och massa sånt och att allt jag gör eller tänker är alltid fel enligt nån. Förutom om det är nåt som är bara bra för då är enda gången det inte är fel. Men då känns det typ som jag måste vara perfekt och sköta mig perfekt med allt för att det ska duga men ifall jag tycker det så är det alltid nån som klagar att jag har för höga krav. Så typ alla andra får ha höga krav på mig men inte jag för då är det fel.
Och förlåt att dethär är jätte rörigt men ville bara få ut det men ingen fattar nåt av det säkert men det gör inget.

Ja det är skit jobbigt. Och känns som INGEN typ ens vill veta vem själva JAG är. Utan det är bara vad jag ska tänka och inte tänka och saker jag inte borde prata om eller skriva om. Och typ att andra försöker bestämma mål som jag ska ha och massa sånt och att allt jag gör eller tänker är alltid fel enligt nån. Förutom om det är nåt som är bara bra för då är enda gången det inte är fel. Men då känns det typ som jag måste vara perfekt och sköta mig perfekt med allt för att det ska duga men ifall jag tycker det så är det alltid nån som klagar att jag har för höga krav. Så typ alla andra får ha höga krav på mig men inte jag för då är det fel.
Och förlåt att dethär är jätte rörigt men ville bara få ut det men ingen fattar nåt av det säkert men det gör inget.
Jag förstår att det är väldigt tungt för dig nu - jag tycker att du är väldigt tydlig när du skriver.

Finns det något som du vill berätta om dig själv för oss?

Och såklart bara för det var bästa timmen på helatiden som jag varit här när jag var ute så känns det ännu sämre att det är dåligt nu.
Och såg att denhär bilden var okej också och då började jag grina igen bara för M är så jävla söt och jag kommer säkert aldrig ha en egen golden
Så himla klok han ser ut! ❤️ Han bara utstrålar trygghet och kärlek. Är han gammal? Minns inte om du skrivit det..
Har du känt nån annan golden tidigare?

Jag förstår att det är väldigt tungt för dig nu - jag tycker att du är väldigt tydlig när du skriver.

Finns det något som du vill berätta om dig själv för oss?
Nej bara för det så kommer jag inte på nånting nu som är nåt som jag kan och får och borde skriva om.

Så himla klok han ser ut! ❤️ Han bara utstrålar trygghet och kärlek. Är han gammal? Minns inte om du skrivit det..
Har du känt nån annan golden tidigare?
Jag är inte säker att jag kommer ihåg rätt men tror han är 8. Och jag har känt andra lite typ en i stallet förut hade en och så men inte så jag har känt nån jätte bra.

Jag är inte säker att jag kommer ihåg rätt men tror han är 8. Och jag har känt andra lite typ en i stallet förut hade en och så men inte så jag har känt nån jätte bra.
Då har han säkert mycket erfarenhet och klokskap 😊 Jag har nog aldrig känt nån golden ordentligt. Är dom generellt väldigt lugna?

Djur är underbara vänner :heart Jag vet inte vad jag skulle gjort utan mina katter.

Tänkte förresten på en sak i dag som du kan testa om du vill @EmmaFilippa, några har ju tippsat om att lyssna på podcaster och sådant förut, men jag själv upptäckte en sak i dag och det var att när jag är ledsen och saker är jobbigt så hjälpte det mig att lyssna på en radioprogram med en som pratade om Jesus och Gud och sådant. Jag vet inte om han var en präst eller vad han var för jag var ute i bilen och det bara kom på så det var inte planerat att jag skulle lyssna på det. Och jag är inte jätte-religiös eller vad man ska säga, så jag brukar inte lyssna på sådant, men det påminde lite om när jag var i kyrkan som liten, och kändes liksom lugnande och tryggt. Lite flummigt, förlåt, och jag har som du förstår ingen länk eller så, men det kanske finns någon egen radiokanal med en kyrka eller liknande hos dig med, om du skulle vilja testa?

Djur är underbara vänner :heart Jag vet inte vad jag skulle gjort utan mina katter.

Tänkte förresten på en sak i dag som du kan testa om du vill @EmmaFilippa, några har ju tippsat om att lyssna på podcaster och sådant förut, men jag själv upptäckte en sak i dag och det var att när jag är ledsen och saker är jobbigt så hjälpte det mig att lyssna på en radioprogram med en som pratade om Jesus och Gud och sådant. Jag vet inte om han var en präst eller vad han var för jag var ute i bilen och det bara kom på så det var inte planerat att jag skulle lyssna på det. Och jag är inte jätte-religiös eller vad man ska säga, så jag brukar inte lyssna på sådant, men det påminde lite om när jag var i kyrkan som liten, och kändes liksom lugnande och tryggt. Lite flummigt, förlåt, och jag har som du förstår ingen länk eller så, men det kanske finns någon egen radiokanal med en kyrka eller liknande hos dig med, om du skulle vilja testa?
Dethär kommer nog låta jätte dumt och knäppt. Men jag har typ växt upp i att tro på Gud och så och gick på typ söndags träffar och sjöng i kören i kyrkan och massa såna saker. Så jag har liksom trott på allt sånt.
Men nu från ungefär i somras så har det ändrats så jag tror mindre och mindre på allt sånt. Och har massa tankar om det också men känns som man typ inte får prata eller skriva om sånt för då tycker många att man är jätte konstig och typ ser ner på en fördet.
Men ja iallafall så det jag ville förklara att förut så tyckte jag att det kunde vara typ skönt att lyssna på sånt men nu är det mera att jag typ blir mera osäker och frusterad och att allt känns ännu mera ensamt liksom.

Dethär kommer nog låta jätte dumt och knäppt. Men jag har typ växt upp i att tro på Gud och så och gick på typ söndags träffar och sjöng i kören i kyrkan och massa såna saker. Så jag har liksom trott på allt sånt.
Men nu från ungefär i somras så har det ändrats så jag tror mindre och mindre på allt sånt. Och har massa tankar om det också men känns som man typ inte får prata eller skriva om sånt för då tycker många att man är jätte konstig och typ ser ner på en fördet.
Men ja iallafall så det jag ville förklara att förut så tyckte jag att det kunde vara typ skönt att lyssna på sånt men nu är det mera att jag typ blir mera osäker och frusterad och att allt känns ännu mera ensamt liksom.

Jag förstår absolut! Tänkte att det kanske fanns risk att det kunde bli för mycket känslor för dig av det med.

Kanske är en bättre idè att lyssna på saker du hört många gånger förut, var det inte du som skrev att du brukade göra det? Eller minns jag fel? Jag gillar att titta på samma filmer igen och igen, det gör mig inget om jag vet hur det går.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30