Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Iallafall så vill jag bara berätta en sak nu att jag har varit ute med M :heart Alltså bara på gården men ändå.
Och låter säkert jätte barnsligt men vi var några som var ute och typ lekte i snön. Eller alltså jag lekte mest med M men dom gjorde en snö gubbe och så. Och somsagt fattar att det låter jätte larvigt och barnsligt men det var faktist skönt på ett sätt att vara barnslig liksom.
Och som jag skrev förut på bup att det jag skulle må bättre av var att få vara hemma med hundarna. Så var det ju nån här som bara sa mot det och att jag inte visste vad som skulle vara bra och massa skit. Men iallafall så den som har hjälpt mig mest här än är ju M som är en hund. Och idag när jag var ute med han så var det första gången på jätte länge som jag INTE hade massa jobbiga tankar utan liksom bara lekte med han :heart Så det är nog ändå ganska bra bevis att jag visst vet vad jag mår lite bättre av tycker jag.
Och försökte ta nån bild på M men antingen så ser man nåt hus i bak grunden eller så tittar han bort eller nåt så blev bara dåliga bilder. Men visar iallafall en ändå.
Amen lurven 😍😍😍 så himla söt!
Och vad härligt att ni varit ute! Tycker det låter jätteskönt att få vara barnslig och leka!

Jag diggar verkligen M ❤️

Iallafall så vill jag bara berätta en sak nu att jag har varit ute med M :heart Alltså bara på gården men ändå.
Och låter säkert jätte barnsligt men vi var några som var ute och typ lekte i snön. Eller alltså jag lekte mest med M men dom gjorde en snö gubbe och så. Och somsagt fattar att det låter jätte larvigt och barnsligt men det var faktist skönt på ett sätt att vara barnslig liksom.
Och som jag skrev förut på bup att det jag skulle må bättre av var att få vara hemma med hundarna. Så var det ju nån här som bara sa mot det och att jag inte visste vad som skulle vara bra och massa skit. Men iallafall så den som har hjälpt mig mest här än är ju M som är en hund. Och idag när jag var ute med han så var det första gången på jätte länge som jag INTE hade massa jobbiga tankar utan liksom bara lekte med han :heart Så det är nog ändå ganska bra bevis att jag visst vet vad jag mår lite bättre av tycker jag.
Och försökte ta nån bild på M men antingen så ser man nåt hus i bak grunden eller så tittar han bort eller nåt så blev bara dåliga bilder. Men visar iallafall en ändå.
Vad härligt att du fyller på med lite trevliga upplevelser ♥️ . M verkar vara en riktig drömhund, både gos och lekhund. Ni kanske kan leka lite inne också som omväxling?

Vad härligt! Jag tycker det är utmärkt att vara "barnslig" då och då alldeles oavsett ålder om det gör att man blir glad och inte tänker på en massa elände.

När jag var kanske 12 år fick jag ett träningsschema som jag skulle följa - och som jag följde mycket noggrant! - med mitt gotlandsruss. Hon som hade skrivit det, och som jag typ tränade för ibland, är tre år äldre än jag. Så inte så stor skillnad men hon hade ju ridit längre så jag följde allt hon sa. Många gånger var det en massa cavalettiövningar och saker som jag skulle träna på i dressyren, sits- och balansövningar. Men då och då så stod det "Onsdag: BUSEDAG!" Det betydde att man fick och i princip förväntades galoppera runt barbacka i full fart rakt över åkrarna (helst våra egna då och inte någon annans) om man kände för det, racea med en stallkompis, klänga runt på den tålmodiga ponnyn och just bara leka utan något som helst prestationskrav.

Numera är jag tyvärr lite för feg för att galoppera runt barbacka i full fart, men man kan ju busa lite långsammare? Och jag tänker ganska ofta att det där konceptet med "BUSEDAG!" skulle stå inskrivet lite här och där i människors veckoscheman, för unga som gamla, så hade kanske livet blivit lite mer lättsamt.

Senast ändrad:
Så roligt att du kunde vara ute med M och de andra.
Att vara barnslig i snön har verkligen ingen åldersgräns.

Jag hade en superbra idrottslärare på gymnasiet som hade ett par lek-lektioner varje termin. Då var enda målet man skulle uppfylla att se till att alla som var med hade roligt. Vi gjorde typ sådant som man gjorde på gympan när man var 7, stafetter där man skulle hämta ärtpåsar och kasta dem i rockringar, spökboll osv.
Håller helt med om det som @Lillgrådis säger att fler skulle behöva en busedag eller liknande ibland.

Inte sämre är iaf liiite bra. ;):heart Förstår att det är extra svårt när ångesten får dig att må illa. Går det att få någon medicin som dämpar illamående för att underlätta för dig?
Jag vet inte men ingen har sagt nåt om det iallafall.

Vet inte om nån kommer fatta hur jag menar med dethär men jag tycker ju jätte mycket om M och han är den jag litar på mest här och typ enda gångerna jag kan vara lite av slappnad och så är ju med han. Så är jätte tacksam att han finns här och att jag får vara med han och så :heart
Men på ett sätt så är det nästan jobbigt för helatiden som han INTE är här så känns allt mycket svårare. Och typ att jag saknar våra hundar ännu mera då och så. Och förut så hade jag typ en dröm eller vad man ska säga att ha en typ hjälp hund. Kommer inte ihåg vad det heter exakt men typ som M är men det är sin egen hund och den får följa med på olika ställen och så. Men ja nu blir det ännu mera att jag vill ha det för det är såååå stor skillnad ändå med M mot när han inte är här. Så jag tror ändå att en sån hjälp hund skulle vara jätte bra men det lät så o möjligt så jag typ släppte den drömmen. Men ja jag vet inte. Plus så är det ju väldigt lång tid också som man måste ha ansvar för den så det kanske ändå skulle vara dumt.

Klart man får vara lekfull, hallå! Säger hon som fick för sig att 34 år gammal fånga en snöflinga med tungan när jag var i stallet tidigare idag :D .

Vet inte om nån kommer fatta hur jag menar med dethär men jag tycker ju jätte mycket om M och han är den jag litar på mest här och typ enda gångerna jag kan vara lite av slappnad och så är ju med han. Så är jätte tacksam att han finns här och att jag får vara med han och så :heart
Men på ett sätt så är det nästan jobbigt för helatiden som han INTE är här så känns allt mycket svårare. Och typ att jag saknar våra hundar ännu mera då och så. Och förut så hade jag typ en dröm eller vad man ska säga att ha en typ hjälp hund. Kommer inte ihåg vad det heter exakt men typ som M är men det är sin egen hund och den får följa med på olika ställen och så. Men ja nu blir det ännu mera att jag vill ha det för det är såååå stor skillnad ändå med M mot när han inte är här. Så jag tror ändå att en sån hjälp hund skulle vara jätte bra men det lät så o möjligt så jag typ släppte den drömmen. Men ja jag vet inte. Plus så är det ju väldigt lång tid också som man måste ha ansvar för den så det kanske ändå skulle vara dumt.
Ja det är lite tveeggat när den bästa vännen inte kan vara med hela tiden och att det kommer mycket tankar om era djur och särskilt hundarna. Tur att du får ha han hos dig så ofta ändå ♥️ .

djur har en förmåga att hjälpa och läka
Jag har funderat på det ända sen du flyttade dit, så nu kastar jag ur mig frågan. Skulle det vara möjligt för dig att ha någon av din familjs hundar där? Eller är de kanske inte så lugna att de skulle gilla den tillvaron?
Jag tänker att det kanske hade varit bra om det fanns en hund för dig hela tiden, men det förutsätter ju att det funkar för hunden också.

:love:🥳 Till att du varit ute i snön och lekt! Så roligt!

Och vilken oerhört söt lurv M är :love: Jag blir grön av avund! En granntant här hos mig har en likadan hund som M, och den brukar få gå lös de sista 100 metrarna när de varit ute.
Den verkligen älskar att rulla sig i snön. Så roligt att se!

Jag tror att du menar en stödhund. Ge inte upp drömmen, ingenting är omöjligt. Det kan bara vara en lite krokig väg till målet!

djur har en förmåga att hjälpa och läka
Jag har funderat på det ända sen du flyttade dit, så nu kastar jag ur mig frågan. Skulle det vara möjligt för dig att ha någon av din familjs hundar där? Eller är de kanske inte så lugna att de skulle gilla den tillvaron?
Jag tänker att det kanske hade varit bra om det fanns en hund för dig hela tiden, men det förutsätter ju att det funkar för hunden också.
Jo B kanske skulle kunna vara här. Men man måste varit här ett tag först och visa att man kan ha ansvar och sånt så kanske kan men inte än liksom.

:love:🥳 Till att du varit ute i snön och lekt! Så roligt!

Och vilken oerhört söt lurv M är :love: Jag blir grön av avund! En granntant här hos mig har en likadan hund som M, och den brukar få gå lös de sista 100 metrarna när de varit ute.
Den verkligen älskar att rulla sig i snön. Så roligt att se!

Jag tror att du menar en stödhund. Ge inte upp drömmen, ingenting är omöjligt. Det kan bara vara en lite krokig väg till målet!
Förut när jag skrev om det här så var iallafall som jag minns dom flesta svaren neggativa och att det är jätte svårt och inte är nån hjälp nästan och jätte dyrt och massa sånt så vet inte om det är nån mening då liksom.

Förut när jag skrev om det här så var iallafall som jag minns dom flesta svaren neggativa och att det är jätte svårt och inte är nån hjälp nästan och jätte dyrt och massa sånt så vet inte om det är nån mening då liksom.
Att träna upp och få en licensierad terapi/stödhund kan vara krångligt och kostsamt, men man kan ju ha en helt vanlig hund som stöttar i vardagen. <3 Kompisen kanske inte får följa med riktigt överallt men samhället öppnar upp mer och mer för hundar och djur tycker jag.
Min underbara jycke har fått följa med mig både in till polisen som emotionellt stöd när vi skulle prata om någonting som var svårt för mig, och de erbjöd mig att få ta med henne när jag skulle vaccineras också (jag har svår sprutfobi.)... och hon är verkligen inte utbildad. Hon är bara speciell för mig. 🥰 Men också lugn och trygg.

Det låter underbart att få busa i snön! Blir lite avundsjuk, här är bara lera och löv. :meh::D

Idag har varit både bästa på helatiden som jag har varit här. Som såklart var när jag var ute och lekte med M :heart Och jätte jobbigt både att jag hade massa jobbiga tankar på förmiddagen och så. Och nu efter middagen så var det ett jobbigt typ samtal. Eller jag sa såklart inget. Men kp pratade men iallafall så var det om mat och sånt. För som jag har skrivit lite ibland så har det ju inte gått så jätte bra med maten. Så hon ville prata om det och typ att det inte kan fortsätta som nu för då kommer jag gåner i vikt som jag inte får. Men alltså hon verkade inte sur eller så liksom utan mera att dom inte vill att jag inte ska kunna vara kvar pågrund av det. Och det vill ju inte jag heller ändå för vet inte vad som skulle hända. Och KAN INTE flytta härifrån också till kanske ett till nytt ställe. Så nej jag vill inte heller det men det är ju inte att jag inte har försökt heller. Utan jag försöker men det duger bara inte.
Men iallafall så när det är detdär mötet på tisdag så skulle prata mera om det då när alla är samlade men hon ville typ för bereda mig att det blir prat om det. Så får se då vad dom bestämmer men kanske måste börja med närings drycker typ imorgon eller fredag. Så ja det är jobbigt för IGEN så är det en till sak som jag miss lyckas med och inte klarar. Och som jag inte vet vad som kommer hända.

Att träna upp och få en licensierad terapi/stödhund kan vara krångligt och kostsamt, men man kan ju ha en helt vanlig hund som stöttar i vardagen. :heart Kompisen kanske inte får följa med riktigt överallt men samhället öppnar upp mer och mer för hundar och djur tycker jag.
Min underbara jycke har fått följa med mig både in till polisen som emotionellt stöd när vi skulle prata om någonting som var svårt för mig, och de erbjöd mig att få ta med henne när jag skulle vaccineras också (jag har svår sprutfobi.)... och hon är verkligen inte utbildad. Hon är bara speciell för mig. 🥰 Men också lugn och trygg.

Det låter underbart att få busa i snön! Blir lite avundsjuk, här är bara lera och löv. :meh::D
Ja jag kommer inte ihåg vad allt var då men vissa ställen iallafall måste man ha att hunden är ut bildad och så iallafall. Och typ få ha den i skolan och sånt så behöver den oftast vara godkänd tror jag.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar