Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Jag förstår absolut! Tänkte att det kanske fanns risk att det kunde bli för mycket känslor för dig av det med.

Kanske är en bättre idè att lyssna på saker du hört många gånger förut, var det inte du som skrev att du brukade göra det? Eller minns jag fel? Jag gillar att titta på samma filmer igen och igen, det gör mig inget om jag vet hur det går.
Ja det brukar jag göra. Så har typ några olika program som jag brukar lyssna på ifall jag vill ha nåt prat liksom och har hört dom massa gånger men det är nästan bra på ett sätt.

Ja det brukar jag göra. Så har typ några olika program som jag brukar lyssna på ifall jag vill ha nåt prat liksom och har hört dom massa gånger men det är nästan bra på ett sätt.

Det låter bra. Är du en sån som kan somna medan du lyssnar på något? Eller är du som jag som behöver ha det helt tysst när jag ska sova?

Det låter bra. Är du en sån som kan somna medan du lyssnar på något? Eller är du som jag som behöver ha det helt tysst när jag ska sova?
Jag somnar oftast lättare ifall jag lyssnar på nåt om det är sådär så jag har hört det massa gånger. Eller typ ljud bara som ifall nån skriver på en dator eller bläddrar i en tidning eller nåt så såna ljud är nästan det bästa när jag ska sova.

Jag somnar oftast lättare ifall jag lyssnar på nåt om det är sådär så jag har hört det massa gånger. Eller typ ljud bara som ifall nån skriver på en dator eller bläddrar i en tidning eller nåt så såna ljud är nästan det bästa när jag ska sova.

Ah, ja det låter lugnande och skönt. Jag önskar att jag kunde sova med ljud på, för det är ju inte alltid man kan få det helt tysst.

Har du någon app eller så som kan spela av sådana ljud när du försöker somna? Får du välja själv när du vill lägga dig eller har ni ett fast schema som du måste följa där du bor nu?

Ah, ja det låter lugnande och skönt. Jag önskar att jag kunde sova med ljud på, för det är ju inte alltid man kan få det helt tysst.

Har du någon app eller så som kan spela av sådana ljud när du försöker somna? Får du välja själv när du vill lägga dig eller har ni ett fast schema som du måste följa där du bor nu?
Nej jag har ingen sån app men förut när jag var inlagd på bup så var pappa oftast där så då ifall han höll på med datorn tillexempel så var det ju såna ljud då.
Och man får typ välja själv men ifall man inte är vaken till frukost eller den om man har skola eller praktik eller nåt så måste man sköta det. Och annars så kan dom tillexempel bestämma att man inte får ha telefon eller dator eller nåt på natten. Och efter 10 ska det vara lugnt och tyst liksom så då ska man vara i sitt rum. Så jag brukar försöka sova då men nu skulle jag få medicin så väntar på det men tror det är bort giömt.

Nej bara för det så kommer jag inte på nånting nu som är nåt som jag kan och får och borde skriva om.
Det kan jag förstå det med, jag har nog aldrig så svårt att berätta något om mig själv som när någon ber mig att berätta något om mig själv ;)

Men bara så du vet: jag tycker alltid att det viktigaste när du skriver här är DIN synpunkt och vad du vill att vårt samtal ska handla om. Om vad det än nu må vara. Din dagbokstråd = du bestämmer. Tycker jag. För jag tycker att det du har att skriva är intressant och viktigt.

Nej jag har ingen sån app men förut när jag var inlagd på bup så var pappa oftast där så då ifall han höll på med datorn tillexempel så var det ju såna ljud då.
Och man får typ välja själv men ifall man inte är vaken till frukost eller den om man har skola eller praktik eller nåt så måste man sköta det. Och annars så kan dom tillexempel bestämma att man inte får ha telefon eller dator eller nåt på natten. Och efter 10 ska det vara lugnt och tyst liksom så då ska man vara i sitt rum. Så jag brukar försöka sova då men nu skulle jag få medicin så väntar på det men tror det är bort giömt.

Hoppast de inte glömt bort dig! Kanske de blev upptagna med någon annan som var ledsen eller mådde dåligt nu i kväll...?

Finns det något sätt för dig att liksom tillkalla personalen när du behöver dom, som en klocka eller något? Eller är det mer som i ett vanligt hem att man får gå och leta upp någon?

Hoppast du redan sover nu, och att du får sova länge. :heart

När jag var liten (alltså det hade säkert varit underbart nu med men jag tror inte det hade uppskattats av våra gäster 🤣) så var det bästa jag visste att lägga mig i soffan bakom pappa när han spelade Trivial Pursuit med andra par. Det var något med deras diskuterande kring frågorna som var sådär härligt sövande. Som sagt, tror våra gäster hade kollat lite konstigt på mig om jag gjort det nu 😁

Hej, Emma, hur är det med dig i dag?
STOR VARNING om dethär så läs inte ifall ni är lätt äcklade eller känsliga eller nånting.
Men det har varit skit dåligt från inatt. Så om jag ska berätta bara lite så kunde jag inte sova alls inatt och mådde skit. Så tillslut gjorde jag en jätte dum sak och skar mig mycket. Så blev ju såklart mycket blod och jag fick typ panik så tillslut ringde jag pappa så han ringde till själva boendet. Så natt personalen kom så blev det värsta stora grejen med allt så först behövde jag till vanliga akuten liksom och sen typ hela dagen har jag varit på bup akuten. Och dom har hållt på krångla om var jag skulle vara för ingen ville ha mig nånstans. Så bup ville att jag skulle tillbaka till hvb och hvb ville att jag skulle vara kvar på bup. Så dom höll på om det typ hela dagen och ringde massa olika och massa massa krångel men fick iallafall en säng där sålänge så fick ångest medicin och sen har jag typ sovit detmesta av dagen nästan. Och nu iallafall så har dom äntligen bestämt sig så ska tillbaka till hvb nu men väntar bara på att nån ska komma med medicin som jag ska få med som ska vara över helgen.
Men ja det är vad som har hänt idag iallafall så allt är skit bara.

STOR VARNING om dethär så läs inte ifall ni är lätt äcklade eller känsliga eller nånting.
Men det har varit skit dåligt från inatt. Så om jag ska berätta bara lite så kunde jag inte sova alls inatt och mådde skit. Så tillslut gjorde jag en jätte dum sak och skar mig mycket. Så blev ju såklart mycket blod och jag fick typ panik så tillslut ringde jag pappa så han ringde till själva boendet. Så natt personalen kom så blev det värsta stora grejen med allt så först behövde jag till vanliga akuten liksom och sen typ hela dagen har jag varit på bup akuten. Och dom har hållt på krångla om var jag skulle vara för ingen ville ha mig nånstans. Så bup ville att jag skulle tillbaka till hvb och hvb ville att jag skulle vara kvar på bup. Så dom höll på om det typ hela dagen och ringde massa olika och massa massa krångel men fick iallafall en säng där sålänge så fick ångest medicin och sen har jag typ sovit detmesta av dagen nästan. Och nu iallafall så har dom äntligen bestämt sig så ska tillbaka till hvb nu men väntar bara på att nån ska komma med medicin som jag ska få med som ska vara över helgen.
Men vilken jobbig natt och dag du har haft! Vad bra att du kunde kontakta din pappa!
Hoppas medicinen hjälper dig och att du snart får gosa med M igen! ❤️

Vilken jobbig natt och dag du har haft ❤️

Men vilken jobbig natt och dag du har haft! Vad bra att du kunde kontakta din pappa!
Hoppas medicinen hjälper dig och att du snart får gosa med M igen! ❤️
Kp jobbar på lördag nästa gång så tror väl M är med då. Men det känns inte som det spelar så stor roll iallafall.

Vill bara skriva lite nu så kanske blir jätte dåligt skrivet.
Och vet inte hur jag ska förklara så nån fattar men det känns bara som jag är sååå jävla ensam och ingen vill ha nåt med mig att göra liksom. Eller jo äckel gubbar kanske men ingen annan. Utan alla bara vill ha bort mig. Och ingen vill fatta ens nånting om hur jag mår eller vad jag tänker eller nånting utan det enda alla bryr sig om är att jag ska sköta mig och göra allting rätt.
Och alltså jag orkar bara inte ha allt själv och ingen som bryr sig. Och jag märker ju att alla tycker jag är jobbig och att dom tror att jag bara inte vill försöka liksom eller att jag bara krånglar men ingen fattar ju.

Och vet inte hur jag ska förklara så nån fattar men det känns bara som jag är sååå jävla ensam och ingen vill ha nåt med mig att göra liksom. Eller jo äckel gubbar kanske men ingen annan. Utan alla bara vill ha bort mig. Och ingen vill fatta ens nånting om hur jag mår eller vad jag tänker eller nånting utan det enda alla bryr sig om är att jag ska sköta mig och göra allting rätt.
Och alltså jag orkar bara inte ha allt själv och ingen som bryr sig. Och jag märker ju att alla tycker jag är jobbig och att dom tror att jag bara inte vill försöka liksom eller att jag bara krånglar men ingen fattar ju.
Så jobbigt för dig att bli diskuterad på det viset. Jag tror dock det mer handlar om rädsla,, att de är rädda att du ska ta livet av dig, inte om att du är jobbig eller krånglar.

Tack för att du skriver och uppdaterar oss. ❤️ ♥️ ❤️

Jag tror som @Lobelia att det handlar om att de inte känner att de klarar av att skydda dig mot dig själv.
Jag är så glad att vi äntligen fått höra av dig. Jag har varit superorolig idag när du varit borta (fortfarande inget tvång att höra av sig utan du skriver för att DU vill). Jag hoppas du känner att du alltid har oss att vända dig till även om det stöd vi kan ge inte på lång väg räcker till. <3

Så jobbigt för dig att bli diskuterad på det viset. Jag tror dock det mer handlar om rädsla,, att de är rädda att du ska ta livet av dig, inte om att du är jobbig eller krånglar.

Tack för att du skriver och uppdaterar oss. ❤️ ♥️ ❤️
Fast det är ingen som bryr sig hur jag mår eller vad jag känner och tycker ändå. Utan jag ska bara inte störa och vara jobbig. Så nej okej dom kanske inte vill att jag ska ta själv mord men det är inte för nån bryr sig utan för då skulle dom typ miss lyckas på ett sätt. Så skulle vara dåligt för dom om jag tog själv mord så det är bara därför. Så om dom skulle slippa mig här så skulle dom inte bry sig heller.

Jag tror som @Lobelia att det handlar om att de inte känner att de klarar av att skydda dig mot dig själv.
Jag är så glad att vi äntligen fått höra av dig. Jag har varit superorolig idag när du varit borta (fortfarande inget tvång att höra av sig utan du skriver för att DU vill). Jag hoppas du känner att du alltid har oss att vända dig till även om det stöd vi kan ge inte på lång väg räcker till. :heart
Jag vet inte hur jag ska svara så det inte blir fel. Men jag menar iallafall inte nåt dumt alls och såklart så upp skattar jag svaren och så här!
Men det bara känns som jag borde skriva rätt saker liksom och vissa saker ska jag inte skriva om. Inte att jag inte FÅR liksom men att alla ni andra tycker att jag inte ska skriva om typ vissa neggativa saker och så.
Men somsagt så tror jag inte att nån menar nåt dumt men känns bara ibland som att alla alltså både alla personalen och så och ni som läser här och bara ALLA tycker att jag ska bara tänka på rätt saker och på rätt sätt så blir allt jätte mycket bättre och ifall jag inte klarar det så är jag dålig och då vill ingen bry sig liksom utan lite att jag får skylla migsjälv då.
Men somsagt nu blir säkert nån sur och tycker jag är dum men jag menar inte så och menar inte att nån här gör fel heller.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30