Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Jag vet inte hur jag ska svara så det inte blir fel. Men jag menar iallafall inte nåt dumt alls och såklart så upp skattar jag svaren och så här!
Men det bara känns som jag borde skriva rätt saker liksom och vissa saker ska jag inte skriva om. Inte att jag inte FÅR liksom men att alla ni andra tycker att jag inte ska skriva om typ vissa neggativa saker och så.
Men somsagt så tror jag inte att nån menar nåt dumt men känns bara ibland som att alla alltså både alla personalen och så och ni som läser här och bara ALLA tycker att jag ska bara tänka på rätt saker och på rätt sätt så blir allt jätte mycket bättre och ifall jag inte klarar det så är jag dålig och då vill ingen bry sig liksom utan lite att jag får skylla migsjälv då.
Men somsagt nu blir säkert nån sur och tycker jag är dum men jag menar inte så och menar inte att nån här gör fel heller.
Nej jag blir inte sur och jag tror ingen annan blir sur heller.
Du får skriva negativa saker, vi tål att läsa och gör vi inte det så kan vi låta bli. Det du ska tänka på är att det inte bara är vi som är här och svarar och som du ser som kan läsa utan det kan vara andra som läser också som du inte har någon aning om så skriv bara sånt du är bekväm med i det sammanhanget.
Jag hoppas du inte ser det som att jag försöker tvinga dig att tänka på ett visst sätt. Det jag försöker göra är att berätta om saker som fungerat för mig då jag mått dåligt, alltså dela med mig av min erfarenhet så att du ska slippa gå in i samma fällor som jag själv gång på gång traskat in i.
Ta hand om dig för du är viktig <3

Fast det är ingen som bryr sig hur jag mår eller vad jag känner och tycker ändå. Utan jag ska bara inte störa och vara jobbig. Så nej okej dom kanske inte vill att jag ska ta själv mord men det är inte för nån bryr sig utan för då skulle dom typ miss lyckas på ett sätt. Så skulle vara dåligt för dom om jag tog själv mord så det är bara därför. Så om dom skulle slippa mig här så skulle dom inte bry sig heller.
Så tråkigt att du upplever det som att ingen bryr sig om dig. Lite fel har du det vet jag, jag bryr mig om dig, och jag tror många här på Buke gör det också, men jag kan ju inte veta säkert utom hur jag själv känner. Jag skulle önska att jag kunde få vara hos dig, göra något för dig,.

Jag kan givetvis inte vet helt säkert vad folk verkligen tycker, det kan ju bara personerna själv göra, men jag tror det är många som verkligen bryr sig om dig.

♥️ ♥️
♥️
♥️ ♥️

Du bestämmer vad du vill tänka. Du bestämmer vad du känner. Du bestämmer vad du vill skriva här. Vi som skriver i den här tråden bryr oss oerhört mycket om dig. Och vi kan inte göra mer än att lyssna. Så länge du vill berätta.

Nej jag blir inte sur och jag tror ingen annan blir sur heller.
Du får skriva negativa saker, vi tål att läsa och gör vi inte det så kan vi låta bli. Det du ska tänka på är att det inte bara är vi som är här och svarar och som du ser som kan läsa utan det kan vara andra som läser också som du inte har någon aning om så skriv bara sånt du är bekväm med i det sammanhanget.
Jag hoppas du inte ser det som att jag försöker tvinga dig att tänka på ett visst sätt. Det jag försöker göra är att berätta om saker som fungerat för mig då jag mått dåligt, alltså dela med mig av min erfarenhet så att du ska slippa gå in i samma fällor som jag själv gång på gång traskat in i.
Ta hand om dig för du är viktig :heart
Jag bryr mig inte om andra som jag inte vet vilka dom är läser. För är ju ändå inte som jag får ha nåt privat liv för dom jag känner och då känns det inte som det spelar nån roll ifall nån helt o känd vet saker om mig som dom ändå inte vet vem jag är heller.
Och sen om det sista bara så det är ju det som är att jag är INTE viktig. Alltså jag är inte viktig för NÅN egentligen utan jag bara ÄR men gör ju aldrig nåt bra för nån eller nånting viktigt.

Jag vet inte hur jag ska svara så det inte blir fel. Men jag menar iallafall inte nåt dumt alls och såklart så upp skattar jag svaren och så här!
Men det bara känns som jag borde skriva rätt saker liksom och vissa saker ska jag inte skriva om. Inte att jag inte FÅR liksom men att alla ni andra tycker att jag inte ska skriva om typ vissa neggativa saker och så.
Men somsagt så tror jag inte att nån menar nåt dumt men känns bara ibland som att alla alltså både alla personalen och så och ni som läser här och bara ALLA tycker att jag ska bara tänka på rätt saker och på rätt sätt så blir allt jätte mycket bättre och ifall jag inte klarar det så är jag dålig och då vill ingen bry sig liksom utan lite att jag får skylla migsjälv då.
Men somsagt nu blir säkert nån sur och tycker jag är dum men jag menar inte så och menar inte att nån här gör fel heller.
Du behöver inte tänka alls på vad du skriver för vår skull, ingen tar illa upp vad det än är.

Du är bra, viktig och värdefull. :heart Vi är många här som ser vilket klok och omtänksam person du är, även om det också är tydligt att du har det väldigt jobbigt just nu.

@EmmaFilippa du är viktig för mig även om jag inte känner dig. :heart Jag blev enormt lättad nu när jag såg att du svarat, för jag kände på mig att något var dåligt.

Men det är klart att det betyder inte så mycket med främmande på buke som bryr sig om dig långt bortifrån. Jag önskar dock att jag kan få träffa dig IRL någon gång.

Det som däremot är HELT säker är att för dina föräldrar så är du det allra, allra viktigaste de har! Och jag kan garantera att din pappa är otroligt tacksam över att du ringde honom i natt. :heart

Du är bra, viktig och värdefull. :heart Vi är många här som ser vilket klok och omtänksam person du är, även om det också är tydligt att du har det väldigt jobbigt just nu.
Fast känner mig inte bra viktig eller värde full. För jag vet inget jag gör bra så jag är dom sakerna.
Och sen det är det är väldigt jobbigt justnu så är det bara att det är inte bara justnu. Utan det har varit väldigt jobbigt ända sen i somras och det känns väldigt för länge liksom.

Du bestämmer vad du vill tänka. Du bestämmer vad du känner. Du bestämmer vad du vill skriva här. Vi som skriver i den här tråden bryr oss oerhört mycket om dig. Och vi kan inte göra mer än att lyssna. Så länge du vill berätta.
Fast jag bestämmer inte vad jag vill tänka. Eller inte vilka tankar jag har iallafall även fast jag skulle vilja bestämma det.
Sen det andra så ja alltså vet att jag KAN skriva och säga vad jag vill och så men det bara känns som det helatiden finns rätt och fel saker och att alla andra tycker att jag skriver eller säger eller gör fel även fast ingen kanske säger det.

@EmmaFilippa du är viktig för mig även om jag inte känner dig. :heart Jag blev enormt lättad nu när jag såg att du svarat, för jag kände på mig att något var dåligt.

Men det är klart att det betyder inte så mycket med främmande på buke som bryr sig om dig långt bortifrån. Jag önskar dock att jag kan få träffa dig IRL någon gång.

Det som däremot är HELT säker är att för dina föräldrar så är du det allra, allra viktigaste de har! Och jag kan garantera att din pappa är otroligt tacksam över att du ringde honom i natt. :heart
Det betyder jätte mycket att ni som skriver här gör det och bryr er och allt sånt även fast det är jobbigt också ibland. Och såklart att det inte är samma sak men känns ändå som jag kan typ prata och vara bara jag litegrann som är mycket svårare när jag träffar nån irl och man inte hinner tänka vad man skriver liksom.
Och om pappa så känns det bara dumt och taskigt att jag väckte han och gjorde han orolig och allt sånt. Och liksom jag ska ju vara här så han och mamma slipper mig men så gör dom inte det ändå.

Finns det något vi kan skriva, tipsa om eller dela med oss av som kan hjälpa tror du?

Jag har mest tramsiga kattvideos och spindlar. 😅
Jag vet inte. Utan mest så är det bara att kunna skriva om olika saker och typ disskutera det eller hur jag ska förklara. Alltså typ bara få ut saker och så och bara att det kanske känns som nån VILL fatta. Men menar inte att ni här måste svara eller måste verka som ni bryr er om ni inte gör det!

Och om pappa så känns det bara dumt och taskigt att jag väckte han och gjorde han orolig och allt sånt. Och liksom jag ska ju vara här så han och mamma slipper mig men så gör dom inte det ändå.

Nej, vännen. Du är inte där för att de ska "slippa" dig. Du är där för att du ska få hjälp att bli frisk så du kan komma hem igjen till din mamma och pappa. :heart

Du bestämmer vad du vill tänka. Du bestämmer vad du känner.
Det gör ingen, typ 95% av tankarna kommer från vårt undermedvetna. Vist kan man jobba på att ändra det men det är inte bara att tänka rätt och som man vill.

Att skriva till någon som brottas med så stor ångest och tvångstankar att det bara är att tänka rätt är oförskämt förutom att det inte är sant.

Det betyder jätte mycket att ni som skriver här gör det och bryr er och allt sånt även fast det är jobbigt också ibland. Och såklart att det inte är samma sak men känns ändå som jag kan typ prata och vara bara jag litegrann som är mycket svårare när jag träffar nån irl och man inte hinner tänka vad man skriver liksom.
Jag är helt säker på att det att du upplever att ingen vill ha dig egentligen handlar om andra saker.
Jag är helt säker på att dina föräldrar är så rädda om sin älskade dotter att de inte vågar ha dig hemma IOM att de är rädda att inte kunna hjälpa dig, inte kunna skydda dig om du försöker skada eller ta livet av dig. Så de måste fatta det jobbiga beslutet för att inte riskera förlora dig. För att de inte vill förlora dig för all framtid. Er vore deras värsta mardröm!
Och på hemmet finns ju utbildad personal som kan bemöta dig bättre. Men de har inte samma resurser som BUP med extravak etc. De vill så klart inte att du gör dig illa när de inte hinner/kan kolla till dig. Sen har man säkert gjort bedömningen att djur är väldigt bra och viktigt för dig. Speciellt nu när du mår så dåligt och när du har svårt att prata och lita på människor.
Så det talar ju för att du hellre bör vara på hemmet än BUP.
Ingen av dem vill bli av med dig. De kan säga att de inte tycker du ska vara hos dem för att de är rädda att inte kunna hjälpa dig.

Och du behöver inte prestera ngt för att vara värdefull. Det räcker med att du är du. För du ÄR värdefull! ❤️

Fast jag bestämmer inte vad jag vill tänka. Eller inte vilka tankar jag har iallafall även fast jag skulle vilja bestämma det.
Sen det andra så ja alltså vet att jag KAN skriva och säga vad jag vill och så men det bara känns som det helatiden finns rätt och fel saker och att alla andra tycker att jag skriver eller säger eller gör fel även fast ingen kanske säger det.
Så klok reflektion, du är verkligen fantastisk ♥️.

Och sen om det sista bara så det är ju det som är att jag är INTE viktig. Alltså jag är inte viktig för NÅN egentligen utan jag bara ÄR men gör ju aldrig nåt bra för nån eller nånting viktigt.
Du är viktig för många människor (och djur).

(Förlåt att jag skriver emot dig)

Jag är helt säker på att det att du upplever att ingen vill ha dig egentligen handlar om andra saker.
Jag är helt säker på att dina föräldrar är så rädda om sin älskade dotter att de inte vågar ha dig hemma IOM att de är rädda att inte kunna hjälpa dig, inte kunna skydda dig om du försöker skada eller ta livet av dig. Så de måste fatta det jobbiga beslutet för att inte riskera förlora dig. För att de inte vill förlora dig för all framtid. Er vore deras värsta mardröm!
Och på hemmet finns ju utbildad personal som kan bemöta dig bättre. Men de har inte samma resurser som BUP med extravak etc. De vill så klart inte att du gör dig illa när de inte hinner/kan kolla till dig. Sen har man säkert gjort bedömningen att djur är väldigt bra och viktigt för dig. Speciellt nu när du mår så dåligt och när du har svårt att prata och lita på människor.
Så det talar ju för att du hellre bör vara på hemmet än BUP.
Ingen av dem vill bli av med dig. De kan säga att de inte tycker du ska vara hos dem för att de är rädda att inte kunna hjälpa dig.

Och du behöver inte prestera ngt för att vara värdefull. Det räcker med att du är du. För du ÄR värdefull! ❤️
Ja alltså du kanske har rätt att alla har andra andledningar till att dom inte tycker att jag ska vara hos dom och så. Och fattar att det säkert är svårt för alla olika ställen liksom och det är ju inte pågrund av dom utan det är pågrund av mig och alla problem och så. Men det jag skulle VILJA skulle vara att det var ETT ställe som både tyckte att jag skulle vara hos dom och att dom kunde hjälpa mig med allt liksom. Även fast jag har alla dom problemen jag har och dom dumma sakerna som jag gör. Men det finns ju inte.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar