Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Nu verkar jag säkert helt dum i huvudet men jag blir jätte osäker och vet att min hjärna inte funkar så bra redan och har overklighets känslor och så. Men det är typ därför det blir ännu mera läskigt och konstigt.
Men iallafall så jag var helt säker att jag hade läst en sak i nån kommentar här men hade inte tid att skriva ett svar då. Men nu kan jag inte hitta det nånstans så blir jag jätte förvirrad och vet inte ifall jag typ in billade mig det eller ifall det är bort taget. Somsagt fattar att jag nog låter jätte konstig men jag tycker det är skit jobbigt och nu som jagt konstig av nya medicinen så vet jag ännu mindre om jag kommer ihåg fel eller så.
Du jag har suttit och läst trådar framlänges och baklänges för att hitta den där meningen jag minns att den finns. Ibland läser jag trådarna både 5 och 10 ggr innan jag hittar det jag söker och då är det i ett mer begränsat material än det här.

Nu verkar jag säkert helt dum i huvudet men jag blir jätte osäker och vet att min hjärna inte funkar så bra redan och har overklighets känslor och så. Men det är typ därför det blir ännu mera läskigt och konstigt.
Men iallafall så jag var helt säker att jag hade läst en sak i nån kommentar här men hade inte tid att skriva ett svar då. Men nu kan jag inte hitta det nånstans så blir jag jätte förvirrad och vet inte ifall jag typ in billade mig det eller ifall det är bort taget. Somsagt fattar att jag nog låter jätte konstig men jag tycker det är skit jobbigt och nu som jagt konstig av nya medicinen så vet jag ännu mindre om jag kommer ihåg fel eller så.
Jag tror det var mitt inlägg och det är borta, i vart fall hittar jag inte det, så min hjärna är i sync med din där.

Kort skrev jag lite om att du kanske skulle önska dig mer djur i ditt liv på mötet på tisdag. Antingen egna eller om det finns någonstans som kan erbjuda fler.

Jag tänker att en sak som är väldigt bra när du skriver här, det är att vi är lite olika. Så även om vi säger att du skulle behöva/vilja skriva om något som jag inte kan svara bra på, så är det sannolikt någon annan som kan komma och svara. Och vice versa.

Jag minns också Lobelias inlägg, om det är det du tänker på!

Jag tror det var mitt inlägg och det är borta, i vart fall hittar jag inte det, så min hjärna är i sync med din där.

Kort skrev jag lite om att du kanske skulle önska dig mer djur i ditt liv på mötet på tisdag. Antingen egna eller om det finns någonstans som kan erbjuda fler.
Okej ja isåfall så var det inte jag som var helt knäpp om det iallafall!
Men ja det är ju att man måste visa att man kan ha ansvar och så först innan. Men kanske nångång om dom tycker jag klarar allt bra nog liksom så kan jag testa om B skulle passa att vara här.

En sak som jag vill skriva om som är neggativ kanske. Och lite trigger varning.
Men iallafall så det var idag så skulle en i personalen hjälpa mig med och byta plåstret eller vad det heter. Alltså inte vanligt plåster utan som sitter med såndär typ prickig klistrig sak om nån fattar vad jag menar.
Men iallafall så skulle jag byta det efter jag duschade och då skulle hon hjäłpa mig med det och då var jag typ röd och att det kliade och så. Och då sa hon en sak som säkert hon inte menade taskigt eller dåligt utan hon menade säkert inte så. Men det kändes ändå som hon typ idiot förklarade mig om det och att jag får skylla mig själv bara. Och alltså ja det får jag ju på ett sätt men ändå bara jobbigt.

Okej ja isåfall så var det inte jag som var helt knäpp om det iallafall!
Men ja det är ju att man måste visa att man kan ha ansvar och så först innan. Men kanske nångång om dom tycker jag klarar allt bra nog liksom så kan jag testa om B skulle passa att vara här.
Önska kan du oavsett, sen kanske du inte får som du vill.

En tanke som slog mig kring det där med djur och folk som mår psykiskt dåligt, är att ibland är det även själva ansvaret för djuret som kan göra att man står ut när det är som värst. Så det kanske är bra att önska mer djur/ansvar över någon hund och hoppas att din önskan blir uppfylld.

När jag mådde som sämst pga familjekonflikt, var min räddning att jag hade häst i ett stall där jag var ansvarig och skötte allt. Ett tag stod jag där själv med två hästar. Då hade jag liksom inget annat val än att kliva upp, åka till stallet och mata/släppa ut/mocka. Utan det hade jag nog inte tagit mig ur den djupa svackan. Jag var lite som en robot som bara gjorde det som behövdes, men det höll mig vid liv.

När jag mådde som sämst pga familjekonflikt, var min räddning att jag hade häst i ett stall där jag var ansvarig och skötte allt. Ett tag stod jag där själv med två hästar. Då hade jag liksom inget annat val än att kliva upp, åka till stallet och mata/släppa ut/mocka. Utan det hade jag nog inte tagit mig ur den djupa svackan. Jag var lite som en robot som bara gjorde det som behövdes, men det höll mig vid liv.
Så var det för mig också när jag mådde som sämst. Enda orsaken till att överleva var att hästen behövde mat och rent att sova på.

En tanke som slog mig kring det där med djur och folk som mår psykiskt dåligt, är att ibland är det även själva ansvaret för djuret som kan göra att man står ut när det är som värst. Så det kanske är bra att önska mer djur/ansvar över någon hund och hoppas att din önskan blir uppfylld.

Ja alltså jag vet att det säkert är jätte många som har över levt pågrund av sina djur och så. Men dom har ändå dom reglerna här att man måste FÖRST visa att man kan sköta sig med endel saker INNAN man får testa ha sin hund tillexempel.

Vet inte om du kan, men FÖRSÖK om det är nån personal som säger något dumt. Tänk "jaja" och låt dem hålla på en stund. Liksom tänk dig att du är en gås man häller vatten på, ingenting fastnar.

Vissa människor är bara korkade eller fattar inte alls. Man behöver inte slösa tid på dem.
Varken bli arg, ledsen eller något annat. De bara är, och man behöver inte bli vän med dem.

Fast nån är sköterska eller så, så betyder det inte att den vet och kan allt. Låt den göra sitt jobb och så.

Ja alltså jag vet att det säkert är jätte många som har över levt pågrund av sina djur och så. Men dom har ändå dom reglerna här att man måste FÖRST visa att man kan sköta sig med endel saker INNAN man får testa ha sin hund tillexempel.
Ok, ja jag förstår att det är skillnad på att vara minderårig och ha folk som bestämmer över huvudet på en och vara vuxen och inte ha något val än att bara fortsätta sköta allt. ❤️

En sak som jag vill skriva om som är neggativ kanske. Och lite trigger varning.
Men iallafall så det var idag så skulle en i personalen hjälpa mig med och byta plåstret eller vad det heter. Alltså inte vanligt plåster utan som sitter med såndär typ prickig klistrig sak om nån fattar vad jag menar.
Men iallafall så skulle jag byta det efter jag duschade och då skulle hon hjäłpa mig med det och då var jag typ röd och att det kliade och så. Och då sa hon en sak som säkert hon inte menade taskigt eller dåligt utan hon menade säkert inte så. Men det kändes ändå som hon typ idiot förklarade mig om det och att jag får skylla mig själv bara. Och alltså ja det får jag ju på ett sätt men ändå bara jobbigt.

Usch, förstår att det var jobbigt! Men tror nog som du säger att det inte var taskigt menat. Jag uppfattade en sak någon sa till mig här om dan som rätt elakt, men när jag sa till om det så var det jag som missuppfattat, eller "katastroftänkt" sa personen.

Var det imorgon M och KP skulle komma igen? Kommer de på dan eller kvällen då?

Usch, förstår att det var jobbigt! Men tror nog som du säger att det inte var taskigt menat. Jag uppfattade en sak någon sa till mig här om dan som rätt elakt, men när jag sa till om det så var det jag som missuppfattat, eller "katastroftänkt" sa personen.

Var det imorgon M och KP skulle komma igen? Kommer de på dan eller kvällen då?
Ja dom kommer på förmiddagen imorgon

Men det är bara ingen mening för dom har ju dom reglerna av nån andledning. Så dom kommer inte ändra det bara för jag vill.
Nej de kanske inte ändrar det just nu men det kan vara viktigt att få med i din plan för att trycka på hur viktigt det här är för dig och hur det stöder dig i ditt tillfriskande. Det gör att man kanske väljer en lite annan väg än annars för planen och du kan få mer tid med djur snabbare.

Nej de kanske inte ändrar det just nu men det kan vara viktigt att få med i din plan för att trycka på hur viktigt det här är för dig och hur det stöder dig i ditt tillfriskande. Det gör att man kanske väljer en lite annan väg än annars för planen och du kan få mer tid med djur snabbare.
Jag tror inte det skulle göra nån skillnad för dom har ju somsagt dom reglerna och dom vet redan att hundar och hästar betyder jätte mycket för mig.

Jag tror inte det skulle göra nån skillnad för dom har ju somsagt dom reglerna och dom vet redan att hundar och hästar betyder jätte mycket för mig.
Ja det vet dom men det kostar ju ingenting att nämna det så det verkligen står med i planen.
Man ska enligt min erfarenhet ta med så mycket som möjligt och få med allt på samma ställe för då finns det där när pappersvändarna börjar rota runt i saker

Ja det vet dom men det kostar ju ingenting att nämna det så det verkligen står med i planen.
Man ska enligt min erfarenhet ta med så mycket som möjligt och få med allt på samma ställe för då finns det där när pappersvändarna börjar rota runt i saker
Ja jag kan ju försöka få fram det iallafall om jag orkar. Men tror ändå inte det spelar nån roll.

Nu har jag fått medicin så ska väl snart sova. Men det är jobbigare igen nu så vet inte hur det kommer gå.
Och dethär är inte att jag klagar på dom utan jag fattar att dom säkert har massa andra saker också. Men känns bara som jag är så jävla o viktig för som nu så fick jag medicinen bara så gick hon. Och då är det helt o möjligt för mig att säga till OM det blir liksom för jobbigt. Så får inte tappa kontrollen ikväll bara.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden