Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Det är inte dumt! Men vet inte om det går men det var iallafall inte ett dumt tips.

Jag har också tänkt på att det borde finnas ett lättare sätt för dig att ta kontakt med personalen än att gå ut och hämta dem. Jag utan några större problem hade haft jättesvårt att klara det! Om jag vaknar ensam i sovrummet hos min kille och inte mår toppen så skickar jag ett meddelande eller ringer en signal i fall jag vill ha sällskap.

Personalen har ingen telefon du kan göra det samma till?

Och hej förresten, jag har bara läst några av dina trådar innan men är jättedålig på vad man ska svara o så så aldrig skrivit något i dem till dig. Men läser för jag tycker du är så otroligt bra på att uttrycka dig. Och dina teckningar är så träffsäkra att jag brukar börja gråta, på riktigt alltså! Min största skräck är att inte bli förstådd med mina problem och du visar så bra både i text och bild på sätt att sätta ord på och formulera problemen. Även om jag förstår att det ännu är jättesvårt för dig att formulera dem till personalen o så nu så är dina texter här otroligt välformulerade även när du tycker du skriver rörigt. Jag hoppas så att du kan få det lite lättare så snart som möjligt för man känner verkligen din smärta genom dina texter ❤

Dethär är bara att jag vill skriva och kommer bli neggativt säkert så ni vet ifall ni inte vill läsa sånt.
Men tycker det är skit jobbigt att jag VET att jag borde inte vara själv när jag får mera ångest och så. Men ändå det enda jag vill när ångesten blir starkare så är det att jag vill vara ifred. Så det blir skit jobbigt för jag vet att det är typ nu jag borde försöka prata med nån eller bara gå och sitta i tv rummet eller nånting men det är ju också att det blir skit jobbigt när jag får mera ångest och vill bara vara själv i mitt rum. Så det är bara jobbigt att jag typ inte vill eller orkar göra det som jag ändå vet att jag nog borde.

Förstår vad du menar och hoppas att personalen lärt sig att de behöver titta till dig oftare på kvällarna ett tag framöver, för den där ensamheten blir ju inte alltid så nyttig.

Tidigare skrev någon, vet inte om det var du, om smarta kort att visa för personalen. Och det verkade som om det fanns ett för kravlöst umgänge? För att få lite sällskap utan en massa frågor och prat. Det lät som en så himla fin idé tycker jag. Kanske gör steget lite mindre.

Förstår vad du menar och hoppas att personalen lärt sig att de behöver titta till dig oftare på kvällarna ett tag framöver, för den där ensamheten blir ju inte alltid så nyttig.

Tidigare skrev någon, vet inte om det var du, om smarta kort att visa för personalen. Och det verkade som om det fanns ett för kravlöst umgänge? För att få lite sällskap utan en massa frågor och prat. Det lät som en så himla fin idé tycker jag. Kanske gör steget lite mindre.
Ja dom kommer lite då och då och kollar hur det är nu. Men är ändå svårt även fast jag egentligen borde bara kunna visa ett kort eller skriva en lapp eller nåt men känns ändå jobbigt och jag VILL ändå vara ifred liksom men vet att det kanske inte är det bästa liksom.

Ja dom kommer lite då och då och kollar hur det är nu. Men är ändå svårt även fast jag egentligen borde bara kunna visa ett kort eller skriva en lapp eller nåt men känns ändå jobbigt och jag VILL ändå vara ifred liksom men vet att det kanske inte är det bästa liksom.
Jag känner så väl igen det där att man vill vara ifred när man mår dåligt. Det funkar ju så länge man inte gör något dumt eller gräver ner sig ännu djupare i sitt dåliga mående. Jag hoppas du hittar en bra balans mellan att ta hjälp och att vara ifred

Ibland är det bästa att göra det man egentligen inte vill, och försöka umgås med andra när det är jobbigt.

Det är nog väldigt naturligt att man vill dra sig tillbaka när man har jobbiga känslor, men min erfarenhet är att tankarna bara växer när man är för sig själv. Så åtminstone jag måste tvinga mig ut när jag märker att det blir negativa tankar.

Kanske du kan sitta med i tv-rummet eller med personalen utan att behöva säga så mycket.
Försök sitt där i 5 - 10 minuter och se hur det känns. Ta med något att färglägga och pennor och pyssla med ditt samtidigt som du blir lite distraherad av ljud från tv:n.

Tänker på dig och hoppast du fått sällskap och mår okej. :heart
Jag kom nyss tillbaka till mitt rum. Orkar inte förklara allt men jag blev typ ut tvingad från mitt rum. Och VET att dom säkert bara vill göra som dom tror är bäst och så men det är skit jobbigt ändå. Och fick typ en panik attack fast jag kunde inte släppa ut den liksom så var bara panik på insidan som ingen märkte liksom.

Dethär är säkert en jätte konstig sak men vill ändå bara skriva en sak. Och det låter säkert jätte dumt men jag började bara tänka att jag tycker ju det känns som många av er är mina kompisar liksom. Men egentligen så vet jag ju inte vem nån är utan bara skriver med er liksom. Och JAG tycker ju det oftast känns bra att få ut saker liksom men det jag undrar ifall nån eller några skulle vilje svara bara om varför ni läser och skriver till mig liksom.
Och förlåt om jag är o tydlig men är jätte trött så kan inte hålla ordning på alla tankar. Men ska iallafall sova nu.

Dethär är säkert en jätte konstig sak men vill ändå bara skriva en sak. Och det låter säkert jätte dumt men jag började bara tänka att jag tycker ju det känns som många av er är mina kompisar liksom. Men egentligen så vet jag ju inte vem nån är utan bara skriver med er liksom. Och JAG tycker ju det oftast känns bra att få ut saker liksom men det jag undrar ifall nån eller några skulle vilje svara bara om varför ni läser och skriver till mig liksom.
Och förlåt om jag är o tydlig men är jätte trött så kan inte hålla ordning på alla tankar. Men ska iallafall sova nu.
Jag har inte svarat något på ett tag och är nog inte någon av dom du tänker på, men jag svarar ändå eftersom jag försöker läsa allt.

Jag gör det för att jag så hoppas att det ska vända för dig så att du börjar må bättre 🌼. Det är främsta anledningen.

Jag gör det också för att jag så gärna vill försöka förstå vad som pågår inom andra människor. Jag vill lära mig.

Edit. Sorry om du bara riktade dig till de som svarar regelbundet!

Det kan vara bra att ha en ventil också, en dagbok som svara :heart. Och vi är dina Bukevänner :heart

Sov gott.

Jag läser och svarar för att du har berört mig. Du verkar så genuin, och som en bra människa. Det känns som att jag lärt känna dig (lite iaf) och jag bryr mig om hur det går för dig. Du skriver och förklarar saker bra, jag lär mig grejer av dig och av andra som svarar. Vissa saker har vi också gemensamt, typ relationen med djur och det är fint att läsa.

Jag jobbade också med ungdomar förut och det gav väldigt mycket att lyssna och prata med unga människor. Få nya perspektiv och kloka tankar. Det får jag bland annat från dig nu.

Jag läser och skriver därför att jag verkligen gillar dig, du är en så klok och fin och empatisk människa, och jag får många bra insikter genom det du skriver. Så hoppast jag att jag i gengäld kan vara med på att göra dina dagar litegrann bättre, och få dig att känna dig lite mindre ensam genom att vara här för dig.

Jag har hängt här på Buke i snart 25 år och läser och skriver i din tråd för att det du skriver är viktigt. Jag jobbar med ungdomar och har gjort det i princip hela mitt liv, har även jobbat på behandlingshem även om det var med vuxna. Förstår din kärlek till djuren. Har 2 hästar, 2 katter (den ena katten flyttade hit från grannen så den är ju inte vår även om hon bott hos oss i 4 år) och en knasig hund. En bild på hunden skickar jag med. Hon heter Qaxi, är en Cane corso på snart 4 år.

Bifogade filer

• 20200805_191305.webp
    20200805_191305.webp
    633,3 KB · Visningar: 35

Jag läser och kommer ibland med svar för att du berör, och jag tycker att det är för j-vligt att någon som du, en snäll och väldigt omtänksam tjej, ska ha fått gå igenom det du har gjort och därför mår som du gör.

Att kunna vara en del av den där "klagomuren" (eller vad man nu ska kalla det) som tar emot, lyssnar, läser och framförallt ser, när du behöver ösa ur dig, och kan komma med reflektioner när du vill.

Jag hoppas att det jag skriver på något sätt kan hjälpa dig att må bättre, dels för stunden, men även i längden.

@EmmaFilippa Jag läser (och skriver ibland) i dina trådar för att du är en person som berör❤. Jag känner dig inte men trots det önskar jag väldigt att du skulle få hitta fotfästet i livet igen. Du skriver väldigt nyanserat och det finns mycket att lära sig om den kamp som kan pågå på insidan av en människa även om hen t.ex. är tyst. Även om jag inte kan hjälpa dig så hoppas jag att du iaf nån liten stund på buke kan känna att du inte är ensam❤

@EmmaFilippa Jag skriver för att jag tycker att du är värd att må bättre. Jag tycker du är otroligt klok och väldigt duktig på att via Buke förmedla hur du mår. Du är väldigt omtänksam fastän du mår så himla dåligt.
Jag tycker inte någon är värd att må så dåligt. Och framför allt inte en så ung tjej som borde sluppit vissa saker och fått ”vara barn” liksom lite längre.
Jag vet hur det är att må fruktansvärt dåligt. Och jag hade själv turen och förmånen att ha folk som brydde sig och hjälpte mig att må bättre. Jag tror på ”pay it forward”. Och försöker leva efter det. Så jag hoppas att genom att vi skriver kanske vi kan hjälpa dig på ngt vis. Om så bara genom att finnas där eller distrahera dig från det jobbiga ett tag.
Du är värd det! ❤️

Jag läser och skriver för att jag hoppas att jag kan hålla dig lite sällskap.

Jag minns hur jobbigt det var att vara tonåring. Jag var väldigt ensam några år och hade inte många kompisar alls när jag var i den åldern som du är nu.

Jag menar inte att det betyder att jag förstår hur du har det, men jag vet hur mycket det betyder att NÅGON lyssnar på en.

Jag hoppas att vi tanter här kan hjälpa dig så att du vet att även om vi inte alltid svarar så bra så försöker vi förstå och vi försöker se saken ur flera synvinklar och hjälpa dig framåt. (Jag vet att ibland får vi inte alls fram det här budskapet men det beror på oss och inte på dig).

Stor kram!

Jag läser och skriver för att du berör mig och påminner om hur jag hade det i tidiga tonåren.
Det är fruktansvärt med så mycket ångest och dåliga tankar och om jag kan bidra till att hjälpa dig på något sätt, vill jag verkligen göra det!
Ingen förtjänar att ha det som du har det nu.
Du verkar vara en sån himla härlig och omtänksam tjej och jag vill SÅ gärna att du ska få må bra igen! ❤️ Och självklart är vi dina vänner. Jag skulle vilja adoptera dig som en lillasyster också, om det gick. ❤️

Jag tror att du skulle passa superbra som personal på ett liknande ställe som det du bor på nu, när du blir vuxen. Självklart tillsammans med en hund liknande M. Du är så bra på att förmedla dina tankar och känslor genom dina teckningar att jag är helt övertygad om att du kan vara en riktigt bra hjälp för andra i din situation.

En person i min närhet går just nu en hundutbildning på gymnasiet. Hon vill jobba med hundar inom tullen med bl a narkotikasök och hon trivs väldigt bra. Själv har hon ingen egen hund, men lånar en som hon får ha med sig i undervisningen en dag i veckan. Då är de på en brukshundklubb och har praktiska övningar med hundarna. Nu ska de börja läsa en kurs om "djur i terapiverksamhet" eller något liknande (minns ej exakt vad den hette) där de bland annat ska få läsa sig om hur hundar kan utbildas för att vara till hjälp på olika sätt. Ledarhundar, assistanshundar, vårdhundar etc.
En sådan gymnasieskola kanske hade varit något för dig? Att få ha mycket praktiska övningar där det t o m ingår i undervisningen att ha med sig hund?

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar