Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Nu har jag fått medicin så ska väl snart sova. Men det är jobbigare igen nu så vet inte hur det kommer gå.
Och dethär är inte att jag klagar på dom utan jag fattar att dom säkert har massa andra saker också. Men känns bara som jag är så jävla o viktig för som nu så fick jag medicinen bara så gick hon. Och då är det helt o möjligt för mig att säga till OM det blir liksom för jobbigt. Så får inte tappa kontrollen ikväll bara.

Dags att testa något spel eller nåt kanske? Kram!

Nu har jag fått medicin så ska väl snart sova. Men det är jobbigare igen nu så vet inte hur det kommer gå.
Och dethär är inte att jag klagar på dom utan jag fattar att dom säkert har massa andra saker också. Men känns bara som jag är så jävla o viktig för som nu så fick jag medicinen bara så gick hon. Och då är det helt o möjligt för mig att säga till OM det blir liksom för jobbigt. Så får inte tappa kontrollen ikväll bara.
Ring din pappa om det blir för jobbigt.

Fast jag vill inte störa han så kommer inte göra det igen iallafall. Men TROR Inte det kommer bli så jobbigt iallafall utan kommer nog somna idag iallafall.
Ringer du honom stör du inte. Hans älskade dotter ringer ju till honom för att hon behöver hjälp. Det är något som kommer göra honom glad även om orsaken är ledsam eftersom det visar att du älskar honom och litar på honom.

Fast jag vill inte störa han så kommer inte göra det igen iallafall. Men TROR Inte det kommer bli så jobbigt iallafall utan kommer nog somna idag iallafall.
Du är för gullig och hänsynsfull ♥️ ♥️ ♥️

Klart att du din pappa vill att du hellre ringer än gör något dumt oavsett när, men ja jag förstår det är jobbigt. Jag håller tummarna för att natten kommer att vara bra för dig :heart

Har du någon möjlighet att påkalla personalens uppmärksamhet utan att du behöver lämna rummet? Tänker annars att det vore bra med någon ringklocka eller liknande så att tröskeln blir så liten som möjligt.

Om någon har det extra jobbigt och/eller har svårt att prata när jag jobbar natt, så brukar vi göra en överenskommelse att man bara kan öppna sin rumsdörr så kommer jag och håller sällskap en stund. Man behöver inte förklara något, utan det handlar bara om att slippa vara ensam när det är som allra värst. Men våra lokaler är väldigt speciellt anpassade, så det fungerar kanske inte hos dig?

Kanske det går att komma överens om att du kan skicka ett sms med någon symbol ifall det är för svårt att gå ut och leta reda på personalen när du behöver hjälp?
(Antar boendet har någon sorts jobbtelefon som någon alltid passar)

Jätte dålig bild för är dåligt ljus och han är så nära men vill ändå visa :heart
Dethär låter kanske taskigt mot våra hundar men jag älskar dom jätte mycket SÅKLART men M är typ min dröm hund :heart

Bifogade filer

• IMG_20220108_090842147~3.webp
    IMG_20220108_090842147~3.webp
    70 KB · Visningar: 88
Jätte dålig bild för är dåligt ljus och han är så nära men vill ändå visa :heart
Dethär låter kanske taskigt mot våra hundar men jag älskar dom jätte mycket SÅKLART men M är typ min dröm hund :heart
Emma man kan älska många utan att på något sätt sluta älska varje individ mindre. Du sviker inte på något sätt dina hundar hemma genom att älska ytterligare än hund.
Säger inte det här för att vara taskig utan för att det är så ledsamt att du verkar känna skuld över att du älskar M. Njut av er relation utan skuld <3

Golden retrievers (om det är det) måste vara perfekta terapihundar med sina ögon och sin mjuka päls. Förstår att du gillar honom.

Jag älskar den här lilla hunden som jag passar ibland, och jag älskar mina egna hundar också. Hjärtat har plats för mycket kärlek. :heart
received_2961104714167676.webp

Idag har det varit ganska mycket heladagen tills nu. Så jag har liksom haft ångest fast inte hunnit tänka så mycket så det har ändå gått okej. Men börjar kännas lite jobbigt nu för M slutar snart och känns som det kommer bli jobbigt då.
Och sen en annan sak så på tisdag kommer ju mamma och pappa. Så blir första gången på typ två veckor som han träffar dom och jag är typ orolig för det också. För känns som jag är inte lika nu som jag var då liksom så det bara känns konstigt och känns bara jobbigt på nåt sätt. Fast jag vill ju träffa dom också men ändå jobbigt.

Idag har det varit ganska mycket heladagen tills nu. Så jag har liksom haft ångest fast inte hunnit tänka så mycket så det har ändå gått okej. Men börjar kännas lite jobbigt nu för M slutar snart och känns som det kommer bli jobbigt då.
Och sen en annan sak så på tisdag kommer ju mamma och pappa. Så blir första gången på typ två veckor som han träffar dom och jag är typ orolig för det också. För känns som jag är inte lika nu som jag var då liksom så det bara känns konstigt och känns bara jobbigt på nåt sätt. Fast jag vill ju träffa dom också men ändå jobbigt.

Förstår det! Har du kunnat förmedla till någon att du tror det blir svårt när M slutar i dag?

Och med dina föräldrar, har ni någon kontakt nu på tlf/sms eller nåt? Det kanske skulle göra det enklare om ni kunde höras av lite och ofta, så det inte blev en så stor grej? :heart

Förstår det! Har du kunnat förmedla till någon att du tror det blir svårt när M slutar i dag?

Och med dina föräldrar, har ni någon kontakt nu på tlf/sms eller nåt? Det kanske skulle göra det enklare om ni kunde höras av lite och ofta, så det inte blev en så stor grej? :heart
Nej det har jag inte. Vet att jag säkert borde men jag vet inte hur.
Och ja har kontakt med mamma och pappa typ varje dag men mest bara lite hur det är eller om det är nåt särskilt som har varit eller sånt och om hundarna och O. Så vi hörs ju ofta men känns jobbigt att träffas liksom och att det var så jobbigt när dom åkte.

Kan du skriva på en lapp/i ett sms: jobbigt att vara utan M i kväll!
Ge/skicka till din KP eller nån annan personal.

Jag tror att det blir bra med dina föräldrar. De är säkert lite nervösa de också, men helt säkert glada för att få träffa dig igen!

Även om det var jobbigt när de åkte så behöver ni inte prata om det om du inte vill. Föräldrar förstår att det är jobbigt ibland, och de förstår också att man är arg ibland.

Skulle du kunna ha något slags anteckningsblock eller liten whiteboard utanför ditt rum, där du skulle kunna skriva meddelanden till personalen?

T.ex: jag behöver sällskap /jag behöver mer medicin/ jag vill prata
Så kan de komma in till dig?

Kanske detta är dumt, ber om ursäkt för det i så fall.

Skulle du kunna ha något slags anteckningsblock eller liten whiteboard utanför ditt rum, där du skulle kunna skriva meddelanden till personalen?

T.ex: jag behöver sällskap /jag behöver mer medicin/ jag vill prata
Så kan de komma in till dig?

Kanske detta är dumt, ber om ursäkt för det i så fall.
Det är inte dumt! Men vet inte om det går men det var iallafall inte ett dumt tips.

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?