Idag ändras allt

Nu är det sista dagen som jag är här. För IDAG ska jag flytta till ett hvb hem. Jag hade ju som ett mål att jag ville bli ut skriven för nyår men då ville jag ju få komma HEM och inte till nåt sånt ställe. Så är ju inte som jag klarade det målet då.
Men ja iallafall så ska jag flytta dit idag då som känns jätte konstigt. För jag känner ju INGEN där och vet jätte lite om hur allt gårtill och allt sånt. Och jag är jätte dålig på att lita på dom jag inte känner och typ säga hur jag mår eller sånt. Så är jätte rädd att det kommer bli sådär så jag inte kan säga nånting och då är det ingen som jag kan få fram nånting till där. För som nu så är det tillexempel en av dom bra sköterskorna som märker ifall hon kanske ska fråga lite mera hur det är och så ifall jag inte kan säga. Och kan messa pappa ifall jag inte kan säga nåt. Men där är det ju ingen som vet hur jag är liksom så då kan jag inte det.
Och vad jag vet så är det inte låst där utan dom får inte låsa in en. Och dethär är säkert olika på olika ställen men iallafall som jag har sett och läst så är det jätte mycket möjlig heter att göra dåliga saker. Och det är också jätte jobbigt isåfall för ifall jag inte litar på nån där och inte kan säga ifall jag mår skit liksom så är det ju mycket större chans att jag gör dåliga saker också. Och isåfall OM jag skulle göra det så ifall jag skulle ångra mig så blir det också jätte svårt för jag inte känner nån.
Så ja det är jätte många saker som jag är nervös för och så. Och bara hur allt funkar och med typ mat och skola och allt sånt och om man har terapi och bara rädd för ALLT. Och att jag har inte fått säga hejdå till O eller hundarna så det känns också skit och som jag sviker dom. Eller jag vet att dom nog inte tänker så men jag kan ändå inte fåbort att dom kanske undrar varför jag bara är borta och aldrig kommer till dom ifall jag inte bryr mig mera och så. Och typ att jag känner det som jag är över given av alla och ingen bryr sig eller nånting men så kanske dom tror så om mig. Och jag vill verkligen INTE att dom ska tro att jag inte VILL vara hos dom men jag kan ju inte ändra det alls. Så det är också skit jobbigt.
Och att jag vet ingenting hur jag borde vara liksom eller vad jag ska göra eller nånting. Eller ja ska väl vara migsjälv tycker dom flesta men om jag BARA ska vara migsjälv och som jag känner så vill jag inte prata med nån eller göra nåt utan bara gömma mig och försvinna. Men det kan jag ju inte. Så vet liksom inte hur dom för väntar sig att jag ska vara så jag inte gör allt fel bara.
Iallafall så förlåt att det här är dåligt skrivet och så men ville bara försöka få ut lite och typ skriva lite hur det känns justnu bara. Och jag vet INGET om regler och så på hvb hemmet så har ingen aning ifall man får ha sin telefon och dator och sånt eller om man inte får eller nånting. Så ingen aning ifall jag kommer kunna skriva heller så bara så ni vet ifall jag bara försvinner så kanske man inte får det. Men somsagt jag har ingen aning så man kanske får ha allt somvanligt också men bara OM.

Dethär är säkert en jätte konstig sak men vill ändå bara skriva en sak. Och det låter säkert jätte dumt men jag började bara tänka att jag tycker ju det känns som många av er är mina kompisar liksom. Men egentligen så vet jag ju inte vem nån är utan bara skriver med er liksom. Och JAG tycker ju det oftast känns bra att få ut saker liksom men det jag undrar ifall nån eller några skulle vilje svara bara om varför ni läser och skriver till mig liksom.
Och förlåt om jag är o tydlig men är jätte trött så kan inte hålla ordning på alla tankar. Men ska iallafall sova nu.
Jag känner igen mig i mycket av det du går igenom. Jag hoppas att dessa trådar gör att du förstår att du inte är ensam och att det finns ett liv på andra sidan.

Jag är snart femtio år gammal. Det trodde jag nog aldrig skulle hända.

Mycket av det du skriver och tecknar är imponerande. Du resonerar på sätt många vuxna inte kommer i närheten av och jag tror att din omgivning ibland underskattar dig. Du förtjänar all stöttning detta forumet kan uppbåda.

Jag läser (och skriver ibland) för att du berör mig, du är en så himla fin och omtänksam tjej och självklart hoppas jag att du snart mår bättre ❤️

Tack så jätte mycket till alla ni som har svarat :heart Jag orkar inte svara på alla men jag är jätte tack sam att ni svarade och att ni vill lägga eran tid på mig liksom :heart
Nu iallafall så har jag ätit frukost och nu jobbar kp igen så är med M justnu :heart Och vet att jag säkert är lite tjatig om dethär och det känns lite dumt på ett sätt men som det är justnu så är han den som hjälper mest och betyder mest av alla för mig. Som låter jätte dumt för jag visste inte ens att han fanns för några veckor sen och nu betyder han sååå mycket. Men känns lite dumt också för både att jag inte vill vara taskig mot våra hundar och att kp kanske tycker att jag försöker typ ta M eller hur jag ska säga. Eller jag skulle nog iallafall tycka det var lite konstigt om nån annan tyckte SÅ mycket om B tillexempel.

Tack så jätte mycket till alla ni som har svarat :heart Jag orkar inte svara på alla men jag är jätte tack sam att ni svarade och att ni vill lägga eran tid på mig liksom :heart
Nu iallafall så har jag ätit frukost och nu jobbar kp igen så är med M justnu :heart Och vet att jag säkert är lite tjatig om dethär och det känns lite dumt på ett sätt men som det är justnu så är han den som hjälper mest och betyder mest av alla för mig. Som låter jätte dumt för jag visste inte ens att han fanns för några veckor sen och nu betyder han sååå mycket. Men känns lite dumt också för både att jag inte vill vara taskig mot våra hundar och att kp kanske tycker att jag försöker typ ta M eller hur jag ska säga. Eller jag skulle nog iallafall tycka det var lite konstigt om nån annan tyckte SÅ mycket om B tillexempel.
En av dom bästa känslorna som finns är att se någon annan tycka lika mycket om mitt djur som jag gör.

Jag läser för att jag bryr mig om hur du mår. Du har gjort stort intryck på mig genom dina trådar. Jag hoppas att en dag få läsa att du mår bra igen <3

Vet du, jag tycker som A_NN_A, att när någon älskar mina djur, blir jag alldeles varm inombords. Det är aldrig dåligt med kärlek. Slösa på bara, det är ju en positiv känsla, så ju mer du känner så, desto bättre!

M finns där för att hjälpa dig må bättre. :heart KP har M med till jobbet just av den anledningen att han ska kunna hjälpa de eller den som behöver honom mest.

Och när du låter M hjälpa dig så ökar chansen att du får vara med dina egna hundar igen. Så det är inte alls taskigt mot dom, eller mot någon, tvärt om.

Dethär är säkert en jätte konstig sak men vill ändå bara skriva en sak. Och det låter säkert jätte dumt men jag började bara tänka att jag tycker ju det känns som många av er är mina kompisar liksom. Men egentligen så vet jag ju inte vem nån är utan bara skriver med er liksom. Och JAG tycker ju det oftast känns bra att få ut saker liksom men det jag undrar ifall nån eller några skulle vilje svara bara om varför ni läser och skriver till mig liksom.
Och förlåt om jag är o tydlig men är jätte trött så kan inte hålla ordning på alla tankar. Men ska iallafall sova nu.
Jag läser och har ännu inte skrivit något,
andra skriver så många bra saker att jag inte vet om jag kan uttrycka mig lika bra, så jag har nog bara inte vågat faktiskt.
Jag läser för att jag känner stor empati, för dig, för människor överlag.
Jag hejar på dig! Vill att det ska bli så bra som möjligt för dig, trots att jag inte känner dej eller vet vem du är. Jag är sån bara.

Jag har hängt på Buke i så många år och när någon här inne mår dåligt eller råkar ut för tråkigheter eller jobbiga saker och skriver om det så finns ett e n o r m t varmt stöd av Bukefalister.

Jag har sett så många människor fått ett oerhört stort stöd av snälla fina varma bulefalister som har hjälpt till och stöttat eller bara funnits där.

Såna som varit vakna på natten för att hålla personen sällskap genom att skriva i tråden till varandra
eller bara genom att i tråden finnas där, skrivit bra och rätt saker och stöttat, det är alla möjliga former av hjälp framåt.
Det är fantastiskt!

Jag blir alltid så imponerad över 'skyddsnätet' som finns härinne. 🙏
Man vet aldrig vilka som är bakom nicket men känner mej ändå säker på så himla många att jag vet att det är genuint.

Nu kan jag ju bara säga hur jag tänker men skulle jag vara din kp och M min hund så skulle jag absolut inte tycka att det är jobbigt. Tvärt om skulle jag vara STOLT över att just min hund kan göra skillnad och betyda ett stort stöd för någon annan❤

Tack igen för alla svar om M och det också :heart Jag bara tänker hur jag skulle tycka och JAG skulle nog tycka att det var lite konstigt eller jobbigt ifall nån annan lärde känna tillexempel B och den tyckte om henne såå mycket liksom så den typ hade B hos sig såmycket den kunde. Jag tror iallafall att jag skulle tycka det var lite jobbigt för B är ju MIN hund liksom. Men kanske är skillnad ifall man har med hunden på jobbet och den typ jobbar med det.

Jag tänker att det är en stor fördel för ett djur att känna många människor, precis som för ett barn att ha många bra vuxna omkring sig. Så jag gillar att min häst har många människor som han känner och som bryr sig om honom. Han får mer vänlighet och uppmärksamhet och blir tryggare och det är fler som har ögonen på honom och kan hjälpa mig att se till så att han har det bra. Om jag behöver vara borta vet jag att han har det bra.

Jag läser och svarar ibland för att du har ett sätt att skriva och berätta som går rakt in i hjärtat. Nu har jag följt dig så länge att det känns som att jag känner dig i alla fall litegrann och jag önskar så innerligt att du snart ska få må bättre igen ❤️

Nu kommer jag skriva om en sak som man kan tro väldigt olika saker om så några kommer säkert tycka att jag är jätte konstig som har trott en sak och så. Och nån kanske tror typ som mig. Men iallafall så vore det snällt ifall ni inte tror eller tycker som jag och tycker att jag tänker jätte dumt så får ni såklart tycka det hur mycket ni vill men skulle vara snällt ifall ni kanske inte fråga satte det så mycket.
Men iallafall så är det om döden. Eller efter döden. Och som JAG har trott så kommer man typ till himlen. Alltså inte själva kroppen och allting såklart men typ själen eller hur man ska säga. Så som jag har trott så är man liksom inte helt helt borta bara utan som exempel så skulle jag träffa C igen. Alltså min ponny som dog i höstas ifall nån inte vet.
Men ja som jag har tänkt då iallafall så kommer man till himlen och allt är bra där och man kan träffa andra som har dött. Typ så.
Och nu låter det säkert jätte konstigt och dumt men jag VILL tro så fortfarande att jag kommer träffa C och så. Och att det inte är läskigt att vara död liksom utan det är typ skönt. Men jag har börjat tänka endel på det och jag vet inte om jag tror så längre. Eller ifall man dör och så slutar man HELT att finnas alltså man inte har nån själ eller nånting. Utan att man bara inte finns ALLS mera.
Och det tycker jag är skit läskigt och äckligt att tänka på liksom men ändå gör jag det. Och jag vill ju tro som jag gjorde förut men jag kan inte bara bestämma mig att jag tror så heller när jag inte vet vad jag tror egentligen.
Men ja nu tycker säkert några att jag är knäpp och konstig för dethär men ville bara skriva det.

Nu kommer jag skriva om en sak som man kan tro väldigt olika saker om så några kommer säkert tycka att jag är jätte konstig som har trott en sak och så. Och nån kanske tror typ som mig. Men iallafall så vore det snällt ifall ni inte tror eller tycker som jag och tycker att jag tänker jätte dumt så får ni såklart tycka det hur mycket ni vill men skulle vara snällt ifall ni kanske inte fråga satte det så mycket.
Men iallafall så är det om döden. Eller efter döden. Och som JAG har trott så kommer man typ till himlen. Alltså inte själva kroppen och allting såklart men typ själen eller hur man ska säga. Så som jag har trott så är man liksom inte helt helt borta bara utan som exempel så skulle jag träffa C igen. Alltså min ponny som dog i höstas ifall nån inte vet.
Men ja som jag har tänkt då iallafall så kommer man till himlen och allt är bra där och man kan träffa andra som har dött. Typ så.
Och nu låter det säkert jätte konstigt och dumt men jag VILL tro så fortfarande att jag kommer träffa C och så. Och att det inte är läskigt att vara död liksom utan det är typ skönt. Men jag har börjat tänka endel på det och jag vet inte om jag tror så längre. Eller ifall man dör och så slutar man HELT att finnas alltså man inte har nån själ eller nånting. Utan att man bara inte finns ALLS mera.
Och det tycker jag är skit läskigt och äckligt att tänka på liksom men ändå gör jag det. Och jag vill ju tro som jag gjorde förut men jag kan inte bara bestämma mig att jag tror så heller när jag inte vet vad jag tror egentligen.
Men ja nu tycker säkert några att jag är knäpp och konstig för dethär men ville bara skriva det.

Jag tror att det är väldigt vanligt att tänka på det så jag tror inte att någon tycker du konstigt som funderar på det.

Jag har inga bra svar tyvärr, tycker också att det är en jobbig tanke som kan kännas väldigt överväldigande och stor. Just nu tänker jag inte så mycket på det, jag har landat i vad jag tror på men jag funderade väldigt mycket när jag var yngre.

Men det går nästan inte att tänka på, precis som du skriver kan det kännas skitläskigt. Samtidigt är det något som kommer hända oss alla och därför tror jag att det är nåt man kommer tänka på då och då hela livet.

Att tro på att man kommer till någon slags himmel efter döden är väldigt skönt och gör att döden känns mindre läskig så det är nog skönt att tro på det. Om man inte tror på himmelen så känns det läskigt och osäkert och kanske att man börjar fundera på vad meningen med livet är.

Svammlar lite men du är iaf inte ensam om att tänka på det ❤️

Jag tror att det där med vad som händer efter döden är en av mänsklighetens stora mysterier, och det är nog få människor som aldrig har funderat på det. Det är ju fortfarande en av få saker som vi inte riktigt kan veta.

Apropå varför jag skriver till dig så är det av flera anledningar. Dels upplever jag dig som en väldigt genuin person - något som jag tycker om hos människor. Dels (och det här kan låta lite knäppt, I know) så känner jag att när jag läser om dig och efter bästa förmåga försöker finnas för dig här i tråden, så känner jag att jag får tillfälle att ge det som jag själv inte fick när jag var i din ålder och verkligen hade behövt att någon vuxen såg och lyssnade. Att jag och andra bryr oss om dig, det ger mig personligen ett ljus i vardagen och (återigen lite knäppt) mer hopp om världen. Att det finns människor överallt som är snälla, och som bryr sig.

D
Den som kan tala om med säkerhet vad som händer efter döden skulle förmodligen få Nobelpriset eller något. Det är vanligt att fundera över existentiella frågor, om du är knäpp för att du funderar är nog de flesta det tillsammans med dig. Det är ju en av de största mysterierna vi har , vad som händer efter döden.

Jag läser (och skriver ibland) för att din resa berör mig, och jag hoppas så mycket att det ska bli bra för dig i framtiden. Du verkar vara en så himla klok, fin och omtänksam tjej som förtjänar att må bra :heart
Sen lär jag mig också så himla mycket av det du skriver, och dina bilder. Jag har två döttrar, som är mycket yngre än vad du är, men om de någon gång mår dåligt i framtiden tror jag att det jag lärt mig av dig kommer kunna hjälpa mig att bemöta dem. Du är så otroligt duktig på att uttrycka dig och förmedla hur du känner.

Jag hoppas att Buke kan vara ett stöd för dig, oavsett om det är en plats att få skriva av sig, eller få nya infallsvinklar på saker när du känner att du vill och orkar ta emot det. Och att du fortsätter vara bra på att säga ifrån när det blir för mycket "goda råd" som bara blir en belastning istället, för det är en himla bra egenskap!

Nu har kp och M slutat och då DIREKT så blir allt jobbigare igen. Vet inte hur jag ska förklara riktigt men om man tänker att ångesten är som rök typ så kommer den från en ångest maskin liksom. Och då när M är här så är det typ som det är ett lock för så jag känner ångest maskinen i magen men det sprider sig inte FÖR mycket iallafall. Och sen när kp slutar och M så öppnas locket liksom så ångest röken sprids jätte snabbt i hela kroppen och då går det nästan inte att tänka på nåt annat. Utan känns som det bara blir mer och mer helatiden så det inte får plats nåt annat för ångest röken tar typ över allt.
Och då VET jag att det är typ göra nåt och vara med andra och såna saker som kan hjälpa men allt sånt bara känns skit jobbigt och jag kan inte bestämma mig vad jag ska göra.

Nu har kp och M slutat och då DIREKT så blir allt jobbigare igen. Vet inte hur jag ska förklara riktigt men om man tänker att ångesten är som rök typ så kommer den från en ångest maskin liksom. Och då när M är här så är det typ som det är ett lock för så jag känner ångest maskinen i magen men det sprider sig inte FÖR mycket iallafall. Och sen när kp slutar och M så öppnas locket liksom så ångest röken sprids jätte snabbt i hela kroppen och då går det nästan inte att tänka på nåt annat. Utan känns som det bara blir mer och mer helatiden så det inte får plats nåt annat för ångest röken tar typ över allt.
Och då VET jag att det är typ göra nåt och vara med andra och såna saker som kan hjälpa men allt sånt bara känns skit jobbigt och jag kan inte bestämma mig vad jag ska göra.

Åh vad jobbigt. Kan du gå ut och sätta dig i i typ tv-rummet men i en egen soffa så att du får vara i fred men med andra? Kanske ta med telefonen och pilla med den.

Jag tycker det kan vara skönt att ha andra runt mig när jag har ångest men orkar inte alltid prata eller så.

Vad jobbigt det låter! Beskrivningen av ångesten var väldigt målande och tydlig. Jag brukar också vilja dra mig undan när jag har mycket ångest, men det blir aldrig bra då. Nu när jag har sambo, går jag ibland undan och t ex stänger in mig i sovrummet, men sambon har lärt sig hur jag funkar så han låter mig få några minuter för mig själv innan han går efter mig och håller om mig.
Kan du förmedla till någon i personalen att du vill vara i fred en liten stund, men önskar att någon kommer in och sätter sig hos dig snart?
Om det är för jobbigt att gå ut till de andra, kanske du kan få lite sällskap i ditt rum istället?
Bara någon som finns där, utan tvång att prata?

Alltså du beskriver så fantastiskt bra Emma! Även om du känner att det inte är mycket du klarar av så är detta verkligen något just du är exceptionellt bra på 🙏

Hoppas så att du snart får hjälp med sätt att hantera ångesten ❤

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 023
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 801
Senast: Raderad medlem 149524
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: LiviaFilippa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 055
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar