coolia

Trådstartare
Började fundera på ICE. In Case of Emergency. Nu har jag gjort en sån lista på telefonen men hur kommer räddningstjänsten åt mina nummer vid behov? Telefonen är ju låst? Eller kommer man runt det på något sätt?

Jag kommer åt "nödsamtal" från låsskärmen på mig telefon. Trycker jag på det får jag upp alla mina ice kontakter. (Var tvungen att prova :D)

Var tvungen att prova jag med. Hade döpt kontakterna till ice men hade inte lagt dom i ice-gruppen. Nu ligger de där så de är åtkomliga.

Oj vad bra tråd! Har nu lagt till mina ICE kontakter i gruppen för det så de nås utan att telefon låses upp. Tack!

Hur/var hittar man ICE-gruppen?
På min telefon (Samsung s6) räcker det med att skriva ICE efter personens namn i kontakterna. När jag sedan sveper utan att låsa upp så kommer uppmaning om pinkod och längst ner står det nödsamtal. Trycker man på den så kommer en ikon upp som ser ut som kontaktikonen fast röd, tryck där och de nummer du har skrivit ICE efter kommer upp.

På min telefon (Samsung s6) räcker det med att skriva ICE efter personens namn i kontakterna. När jag sedan sveper utan att låsa upp så kommer uppmaning om pinkod och längst ner står det nödsamtal. Trycker man på den så kommer en ikon upp som ser ut som kontaktikonen fast röd, tryck där och de nummer du har skrivit ICE efter kommer upp.
Tack, det var ju smidigt! :)

har både medicinskt ID på min iphone och om man drar skärmen i låst läge åt höger så kommer mina favoritkontakter upp och går att ringa

pga tråden var jag tvungen att se om min sambo ens står under medicinskt ID, det gjorde han inte :o

Kunskapen om ICE verkar dåligt spridd. Det är ju ett viktigt verktyg för akutpersonal. Bra om tråden får fler att skapa ICE.

Jag trodde jag hade lagt in ICE kontakter, men tydligen inte. Tack tråden och TS för att jag kollade det och har nu fixat det :up:

Jag har skrivit ICE före namnet på kontakten, men jag visste inte att man kunde göra så de går att komma åt trots att telefonen är låst. Det måste jag kolla hur man gör på min :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
784
Senast: SaraXX
·
IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Migo
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Blyger
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Julklappar 2024!