Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På min telefon (Samsung s6) räcker det med att skriva ICE efter personens namn i kontakterna. När jag sedan sveper utan att låsa upp så kommer uppmaning om pinkod och längst ner står det nödsamtal. Trycker man på den så kommer en ikon upp som ser ut som kontaktikonen fast röd, tryck där och de nummer du har skrivit ICE efter kommer upp.Hur/var hittar man ICE-gruppen?
Tack, det var ju smidigt!På min telefon (Samsung s6) räcker det med att skriva ICE efter personens namn i kontakterna. När jag sedan sveper utan att låsa upp så kommer uppmaning om pinkod och längst ner står det nödsamtal. Trycker man på den så kommer en ikon upp som ser ut som kontaktikonen fast röd, tryck där och de nummer du har skrivit ICE efter kommer upp.
Har du iPhone är det medicinskt ID du ska använda
Jag har ingen aning om vem jag skulle sätta som ICE-kontakt. Så isolerad är jag.Kunskapen om ICE verkar dåligt spridd. Det är ju ett viktigt verktyg för akutpersonal. Bra om tråden får fler att skapa ICE.
Men har du ingen släkt alls i livet? Eller någon vän?Jag har ingen aning om vem jag skulle sätta som ICE-kontakt. Så isolerad är jag.
Mamma och syskonen lever men jag har ingen kontakt med dem.Men har du ingen släkt alls i livet? Eller någon vän?
Jag har få människor som är viktiga för mig men några få skrevs in på ICE.
Du kanske vill att @Tranan kontaktas om du blir medvetslös o hamnar på sjukan, så han slipper oroa sig?Mamma och syskonen lever men jag har ingen kontakt med dem.