I lands problem

Jag skulle aldrig köpa träningsmaskin hemma, jag skulle aldrig använda då soffan är trevligare. Går jag dock till gymmet kan jag köra på en timme.

Som någon annan se så kan vi nog hjälpa till och peppa dig ivåg till gym istället:laugh:

Kanske finns någon som bor nära som kan hjälpa dig första gången vad vet jag:idea:
Som jag har sagt i en annan tråd. jag känner så få i staden nu för tiden. det är nog helt rätt att inte skaffa en tränings maskin hemma med take på status.

@Tranan Äsh det finns nog några som skulle erbjuda sig om du frågar. Jag skulle lätt hänga med dig på gym om jag inte bodde typ 10 timmar bort, lite väl långt :angel: Du verkar helskön :heart

det låter som en ide. jag känner mig så klumpig och osmidig. Har lite fel på kroppen som skadad rygg och skadad höger fot. Vänster axel är så så i funktion. man måste tänka på sådant när man tränar. och jag vet inte hur de regerar till massan som min låt oss kalla det för kropp.

En vettig PT ska komma med bra tips och råd utefter ens egna förutsättningar och då spelar "massan" på kroppen ingen roll. Har aldrig hört att en PT sagt "du är för tjock åk hem". Har en jobbkompis som tog hjälp av PT, hen vägde nog närmre 130 kg men är i din längd. En annan bekant tog också hjälp av PT, runt 110 kg till 172 cm. PT finns ju för att man ska få hjälp helt enkelt :) men en sjukgymnast på vårdcentralen kan ju vara ett första steg om du har lite krämpor, så att du får övningar för att stärka just din kropp, det är dom ju experter på :)

Ska jag köpa en träningsmaskin? (är lite "skadad" vet inte om jag vågar vara på gym) eller ska jag köpa en soffa så att det blir lite av ett hem.

Soffa såklart! Försvarsmakten har gjort en riktigt bra träningsapp som heter fmtk. Alla övningar är utan redskap och jag skulle säga att det är garanti på träningsvärk!

Träningsmaskiner hemma tror jag för de flesta ger mer dåligt samvete än träning. :-)

Jag slår också ett slag för Friskis och Svettis om det finns sådant nära dig, jag var RÄDD för att gå till gymmet och tyckte att set var skrämmande att komma iväg till Friskis första gången, men det gick över. Noll prestige, alla kroppstyper och människotyper, välkomnande atmosfär.

Senare fick jag hjälp av en fysioterapeut att komma igång med gymövningar anpassade för mig på det gym jag ville träna på, och kom över gymskräcken. Nu går jag in på fria vikteravdelningen också och lyfter hantlar och skivstänger. :)

Friskis har något de kallar jympa som är en bra gruppträning på olika nivåer. Ge det ett par chanser så hoppas jag att du blir fast precis som jag blev. Det ger massor av positiv energi, passen är till glad musik och i grundnivåpassen ingår inga hopp eller svåra rörelser.

Det låter som om du även kan ha nytta av att träffa en sjukgymnast som jobbar i anslutning till ett gym som kan visa dig övningar, med tanke på att du har lite krämpor så är det klokt. Det blir nästan som att träna med PT men fördelen att det är väldigt mycket billigare. :)

En vettig PT ska komma med bra tips och råd utefter ens egna förutsättningar och då spelar "massan" på kroppen ingen roll. Har aldrig hört att en PT sagt "du är för tjock åk hem". Har en jobbkompis som tog hjälp av PT, hen vägde nog närmre 130 kg men är i din längd. En annan bekant tog också hjälp av PT, runt 110 kg till 172 cm. PT finns ju för att man ska få hjälp helt enkelt :) men en sjukgymnast på vårdcentralen kan ju vara ett första steg om du har lite krämpor, så att du får övningar för att stärka just din kropp, det är dom ju experter på :)
Ska leta efter en bra PT!

Träningsmaskiner hemma tror jag för de flesta ger mer dåligt samvete än träning. :-)

Jag slår också ett slag för Friskis och Svettis om det finns sådant nära dig, jag var RÄDD för att gå till gymmet och tyckte att set var skrämmande att komma iväg till Friskis första gången, men det gick över. Noll prestige, alla kroppstyper och människotyper, välkomnande atmosfär.

Senare fick jag hjälp av en fysioterapeut att komma igång med gymövningar anpassade för mig på det gym jag ville träna på, och kom över gymskräcken. Nu går jag in på fria vikteravdelningen också och lyfter hantlar och skivstänger. :)

Friskis har något de kallar jympa som är en bra gruppträning på olika nivåer. Ge det ett par chanser så hoppas jag att du blir fast precis som jag blev. Det ger massor av positiv energi, passen är till glad musik och i grundnivåpassen ingår inga hopp eller svåra rörelser.

Det låter som om du även kan ha nytta av att träffa en sjukgymnast som jobbar i anslutning till ett gym som kan visa dig övningar, med tanke på att du har lite krämpor så är det klokt. Det blir nästan som att träna med PT men fördelen att det är väldigt mycket billigare. :)
Bra info ska kontakta en sjukgymnast

Att jag har den och halvt önskar livet ur den. ;) Den följde med lägenheten och har väl ett par år på nacken, så min recension är kanske inte helt rättvis, men jämfört med IKEAs Ektorp som jag hade förr så är den inte i min smak. Framförallt för att den inte är så mjuk och armstöden är så hårda att man måste rigga den med kuddar för att kunna ligga på tvären. Men också för att smulor är svåra att borsta bort, ryggstödet är lågt och när dynorna är nedsuttna känner man tydligt obehagliga hårda delar mellan sätena.

Jag är skeptisk kort sagt! Begagnade tresits-ektorpar brukar det finnas gott om på blocket. Min senaste kostade 2000kr och var i bra skick. Den är bekväm att sova i, och det finns varianter som är bäddsoffor också tror jag om man vill ha dubbelsäng i soffan.

Att jag har den och halvt önskar livet ur den. ;) Den följde med lägenheten och har väl ett par år på nacken, så min recension är kanske inte helt rättvis, men jämfört med IKEAs Ektorp som jag hade förr så är den inte i min smak. Framförallt för att den inte är så mjuk och armstöden är så hårda att man måste rigga den med kuddar för att kunna ligga på tvären. Men också för att smulor är svåra att borsta bort, ryggstödet är lågt och när dynorna är nedsuttna känner man tydligt obehagliga hårda delar mellan sätena.

Jag är skeptisk kort sagt! Begagnade tresits-ektorpar brukar det finnas gott om på blocket. Min senaste kostade 2000kr och var i bra skick. Den är bekväm att sova i, och det finns varianter som är bäddsoffor också om man vill ha dubbelsäng i soffan.
Tack för rådet.

Jag är också i soffletarsvängen och tyckte inte om den när jag provsatt den. Jag vill ha en rätt hård soffa (Ektorp går bort för mig) men den var hård på fel sätt. Dessutom misstänker jag att den drar till sig katthår vilket är ett minus för mig. Jag gillade Falslev på Jysk men jag är inte riktigt säker så jag funderar fortfarande.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 276
Senast: hollypolly
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
615
Senast: Åsa A
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama