I lands problem

Om du kollar på begagnat så har du kanske råd med båda .
Annars så finns det gym med trevlig stämning. Träna kan man också göra lätt egentligen. Snart är det vår och varmare att ut och röra sig, cykla, promenera etc

Klart du ska ha en soffa!

Om du ändå vill träna hemma så finns det ju faktiskt en hel uppsjö
av hemmaträningsprogram som är väldigt bra, och man behöver oftast ingen utrustning förutom typ en matta och ett gummiband. Det passar inte alla men jag gillar't som tusan! Jag har testat ett par stycken men det finns hur många som helst: T25 och P90X3 är sjukt bra men intensiv styrketräning och passen är bara 25/30 minuter långa. Piyo är mer åt yoga-/pilateshållet och vissa pass är lite längre. Insanity är....hmm, gissa :p Det finns olika scheman så att man t ex gör yoga på måndag, cardio på tisdag, något kampsportinspirerat på onsdag etc. Roliga pass med varierad träning helt enkelt, och så slipper man gå till gymmet. Man tar det i sin egen takt och gör så mycket man pallar helt enkelt. Och det låter såååå himla töntigt men det är ju liksom aldrig fel att bli påhejad av en käck amerikan när man ligger där på golvet och bara vill dö, även om peppen är förinspelad... :p :D

• Gilla
Reactions: tgd
Soffa får det bli, bord och bänk. Och sen ska man väl ha en TV!
Vågar du inte gå till gymmet själv - boka tid med en personlig tränare!

Jag var verkligen ingen gymtjej, men med hjälp av en PT platsar jag också in på gymmen numer. Han lärde mig massor om träning, men framför allt lärde jag mig känna min kropp. Jag insåg att jag hade problem med min kropp som jag inte hade fattat och jag fick mååånga aha-upplevelser angående min ridning, min skidåkning etc etc.

Vågar du inte gå till gymmet själv - boka tid med en personlig tränare!

Jag var verkligen ingen gymtjej, men med hjälp av en PT platsar jag också in på gymmen numer. Han lärde mig massor om träning, men framför allt lärde jag mig känna min kropp. Jag insåg att jag hade problem med min kropp som jag inte hade fattat och jag fick mååånga aha-upplevelser angående min ridning, min skidåkning etc etc.
det låter som en ide. jag känner mig så klumpig och osmidig. Har lite fel på kroppen som skadad rygg och skadad höger fot. Vänster axel är så så i funktion. man måste tänka på sådant när man tränar. och jag vet inte hur de regerar till massan som min låt oss kalla det för kropp.

det låter som en ide. jag känner mig så klumpig och osmidig. Har lite fel på kroppen som skadad rygg och skadad höger fot. Vänster axel är så så i funktion. man måste tänka på sådant när man tränar. och jag vet inte hur de regerar till massan som min låt oss kalla det för kropp.
Ta hjälp av en BRA pt. Inte vilken som helst utan någon som har lite koll på kroppen.

Jag skulle aldrig köpa träningsmaskin hemma, jag skulle aldrig använda då soffan är trevligare. Går jag dock till gymmet kan jag köra på en timme.

Som någon annan se så kan vi nog hjälpa till och peppa dig ivåg till gym istället:laugh:

Kanske finns någon som bor nära som kan hjälpa dig första gången vad vet jag:idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 276
Senast: hollypolly
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
615
Senast: Åsa A
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama