I dag hände det igen

Rotterö

Trådstartare
Jag berättade för ett tag sedan om en granes hund som alltid springer ut lös. Detta är en liten väg . Men det kör mycke bilar , går mycke barn och andra folk.
Den skäller går till anfall mot min hund.

Vi går där så gott som varje dag. Hunden springer altid lös ut från deras gård.Lämnar gården med ca 100 - 150 meter. Går till anfall mot min hund.

I dag kommer vi gående på vägen. Har gått en ordentlig promenad.Jag har min hund i koppel. Så är min dotter med och kör sin barnvagn.
Vi går lugnt. Rätt som det är kommer denna hunden springande rakt mot oss. Hoppar på min hund och det blir ett jäkla hallå. De gläfser mm.
Min dotter tar min hund. Jag tar upp en nyckelknippa jag har i fickan. Kastar den på den lösa skällande hunden. Den slutar inte. Jag upprepar samma sak flera gånger. Tillslut backar hunden. Jag går efter. Den skäller tyket hela tiden. Jag upprepar. Kastar nycklarna i backen efter hunden. Då är vi nästan framme vid deras hus. Då kommer ägaren.
Jag har snackat med denna gubbe flera gånger nu. Att han får ha hunden kopplad. Han får sätta staket mm. Det händer inget. Detta händer ofta. Snart händer det en olycka. Min hund börjar bli uppretad på denna hunden nu.
Va skall man göra med folk som inte fattar.
Nästa gång kanske det är ett barn.

Han sa att han fick en utskällning av en gubbe förra veckan. Han hade blivit galen . för att hunden kom springande ut.
ggrr va tokig man bli
vad hade ni gjort ??:eek::eek::eek::eek::eek:

Senast ändrad:
Sv: I dag hände det igen

En tand i min hund o jag sparkar så mycket jag orkar så hunden aldrig ska våga kolla åt oss igen.

Räcker det inte med det så nästa promenad blir det bollträ så leker vi men det istället.

Kommer aldrig mer acceptera en annan hund på min det har hänt 2 gånger!

En tand i min hund o jag sparkar så mycket jag orkar så hunden aldrig ska våga kolla åt oss igen.

Räcker det inte med det så nästa promenad blir det bollträ så leker vi men det istället.

Kommer aldrig mer acceptera en annan hund på min det har hänt 2 gånger!

Det kan ju sätta sånna spår i hundens psyke. När de blir påflugna så. De börjar nästan trigga upp sig innan man kommer dit.
Jag blir snart också tokig
särskilt när inte hundägaren , en gubbe som inte verkar bry sig.

Piru gick inte att kontrollera för min sambo på promenader han vart stel o spände upp sig för varenda hund o direkt dom skällde vart han rabiat.

Det tog rätt lång tid o rätta till bara det.Det var inga problem för min del för jag såg inga såna tendenser när vi gick så jag slappna av som vanligt sambon vart någ riktigt orolig o spände sig o hunden kände att han var tvungen o hjälpa henne därför vart han rabiat. Som tur är ju hunden av riktigt bra material så det gick o rätta till det med hjälp av lite träning. Sen alla skador han fick andra attacken var han halt länge o alla sår o hål han fick nej sånt köper jag inge mer mina hundar är värda mer än o vara tuggknut än nån annans hund.

Senast ändrad:

Jag hade polisanmält direkt! Utan tvekan.

Jag skulle nog också ta med nåt tillhygge om jag gick samma väg igen, och se till att du ger dig på den lösa hunden helst innan den kommer fram till din hund.

Soft airgun:devil:
Skämt å sido skulle nog jag dra mej för att gå förbi ett sånt ställe.
Det är svårt när man bor som vi. För att komma till skog och promenad vägar . Så måste vi gå förbi deras hus. Annars får jag bara promenera på en stor 90 väg. Hur kul är det. Vi själna bor aldeles bredvid en 70 väg.
Så förbi deras hus , där finns skog o mycke fina vägar. Så vi måste gå där.

Piru gick inte att kontrollera för min sambo på promenader han vart stel o spände upp sig för varenda hund o direkt dom skällde vart han rabiat.

Det tog rätt lång tid o rätta till bara det.Det var inga problem för min del för jag såg inga såna tendenser när vi gick så jag slappna av som vanligt sambon vart någ riktigt orolig o spände sig o hunden kände att han var tvungen o hjälpa henne därför vart han rabiat. Som tur är ju hunden av riktigt bra material så det gick o rätta till det med hjälp av lite träning. Sen alla skador han fick andra attacken var han halt länge o alla sår o hål han fick nej sånt köper jag inge mer mina hundar är värda mer än o vara tuggknut än nån annans hund.

Ännu har dom bara gruffat. Inget riktigt slagsmål. Men man vet inte. Vad som kan hända.
Min tjej är annars en mycket posetiv dam. Gillar andra hundar. Leker o busar gärna.
Men hon protesterar mot denna tik. Det är fler som är förbannade på dom.
Han säger bara. Jag vet inte vad jag skall göra.
Ja sa koppel på. Och ett staket.
Vi har bott här i 8 år. Dom har alltid haft små små hundar 2st. Dom har alltid sprunget ut. Särskilt när vi red förbi där.
Men denna hunden är en tik på3 år ca blandras

Om man vill och vågar så varför inte koppla hunden och ta med den till polisen...säg att du hittat en herrelös hund! :devil: Detta förutsatt att gubben inte sett dig när du tatt den ;) Då kommer polisen ha ett snack med honom utan att han är anmäld.

I ett område inte långt från oss så finns en "surgubbe" som flera gånger blivit irriterad på jakthundar från grannens jaktmarker. Det är ju aldrig populärt bland jägare när en hund från en annan mark driver av marker som inte tillhör jakten. Denna gubbe skall iaf ha fångat in hundar, ställt dem i en djurbox i sin lada och stängt dörren. Hundarna har ju haft pejl så hundföraren har ju bara kunnat följa signalen och ta sig dit. :D Elakt säger vi andra som har hund i närheten, men gubben får ju iaf fram sitt budskap- "inga lösa hundar på min mark ostraffat"...

Gud så irriterande det är med folk som inte kan förstå att alla inte uppkattar att deras hudn springer fram eller gör utfall mot andra hundar. Min vovve går alltid lös, men skulle aldrig gå fram till en annan hund eller människa om han inte tilläts göra det. Går fot såfort jag ser att det kommer en annan med hund.

Vi har däremot en äldre dam som vi ofta möter på promenad. Har en bordercollie blandning som alltid ALLTID gör utfall mot våran hund, och ALDRIG att man ser henne göra något åt det. Hunden får gå med långt koppel och inte ett ljud säger hon till hunden att den gör något fel:mad::mad:Nästa gång ska jag säga till!!!

Om man vill och vågar så varför inte koppla hunden och ta med den till polisen...säg att du hittat en herrelös hund! :devil: Detta förutsatt att gubben inte sett dig när du tatt den ;) Då kommer polisen ha ett snack med honom utan att han är anmäld.

I ett område inte långt från oss så finns en "surgubbe" som flera gånger blivit irriterad på jakthundar från grannens jaktmarker. Det är ju aldrig populärt bland jägare när en hund från en annan mark driver av marker som inte tillhör jakten. Denna gubbe skall iaf ha fångat in hundar, ställt dem i en djurbox i sin lada och stängt dörren. Hundarna har ju haft pejl så hundföraren har ju bara kunnat följa signalen och ta sig dit. :D Elakt säger vi andra som har hund i närheten, men gubben får ju iaf fram sitt budskap- "inga lösa hundar på min mark ostraffat"...
Det är ju svårt. Jag kommer med min rottis. så kommer denna hunden mot oss lös utan koppel.
Vi måste gå förbi huset där gubben kommer ut.
+ Att jag kan inte ha dena ilska hund o min hem2 km.

jAG KOMMER NOG KONTAKTA POLISEN OM DET Om det händer en gång till. Det har inte hänt något ännu. Men skulle den komma ut rusande en gång till så anmäler jag honom. För nu har jag sagt till honom så många gånger utan resultat. Värre på sommare då de är ute på tomten. . Nu är de inte ute . Mer än när gubben går ut.
Hoppas han fattade i dag.
Gör han nog inte

skulle ha en sån gammal elstav som användes när man föste djur på slakterier förr. Det är inte dödligt men hunden lär ju aldrig mer gå fram till en iaf.

Vad jobbigt! Hoppas att det löser sig.

Det är en snäll hund du har. Min tik hade blivit helt galen och skitförbannad för att någon kommit så upprepade gånger..

Gilly

"grisfösare" finns både här och där men jag tror inte många skulle erkänna att dom hade en:angel:

Skulle också låna en sån, så var man av med problemet en gång för alla, sen!!:cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 099
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 673
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V