hyra barnstolar utomlands

Ä

Äpplet

Vi ska till spanien och undrar om någon här vet om det går att hyra barnstolar till bilen där, ex. på flygplatsen el. likn.?

Vi har stora dyra (över 3000kr/styck) bilstolar och känner inte för att kasta in dem på flyget!
 
Sv: hyra barnstolar utomlands

barnstolar lär knappast hålla måtten för handbagage...
 
Sv: hyra barnstolar utomlands

Eh två gigantiska bilbarnstolar blir knappast populärt i kabinen. INTE att rekomendera.
 
Sv: hyra barnstolar utomlands

Vi hyrde bil + bilstol i våras när vi åkte till Spanien. Kan ju säga så som att bilstolen vi blev tilldelade var ingen höjdare men så ska man kanske inte jämföra med den vi har här hemma... Stället som hyrde ut bil + bilstol hade ingen koll alls på hur man fäste bilstolen, dom visste inte ens att man inte kunde sätta den där det var airbag. Tillslut fick vi fast bilstolen, sonen satt inte bra men det gick inte att göra bättre.

Vet inte hur andra ställen är, jag var väl inte jättenöjd med det stället men kan ta reda på namn och telenr om du vill.
 
Sv: hyra barnstolar utomlands

Tänkte på hur många barnvagnar som åkte med sist jag flög ;) De lastades in i ett "förråd" vid dörren och inte uppe ovanför sätena.
 
Sv: hyra barnstolar utomlands

Vi flög till Zurich när sonen var 6 månader och hyrde bil + barnstol på flygplatsen. Det gick bra men min man fick först inte fast stolen och gick och bytte till en annan. Det var en riktigt bilbarnstol men har för mig att vi då fortfarande hade babyskydd hemma men jag kan minnas fel.

Barnvagnar brukar man få ha med sig till gaten bara för att det underlättar. Sen får man "kasta" ned dem genom en lucka och de hamnar bland vanliga bagaget. tror INTE att du får göra det med bilstolar, de är ju knappast underlättande fram till planet, snarare i vägen.
 
Sv: hyra barnstolar utomlands

Vi hyrde bil + bilstol i våras när vi åkte till Spanien. Kan ju säga så som att bilstolen vi blev tilldelade var ingen höjdare men så ska man kanske inte jämföra med den vi har här hemma... Stället som hyrde ut bil + bilstol hade ingen koll alls på hur man fäste bilstolen, dom visste inte ens att man inte kunde sätta den där det var airbag. Tillslut fick vi fast bilstolen, sonen satt inte bra men det gick inte att göra bättre.

Vet inte hur andra ställen är, jag var väl inte jättenöjd med det stället men kan ta reda på namn och telenr om du vill.

*hm*, man kanske ska ta och köpa några billiga på blocket då och ta med sig i stället så kan man checka in dem som vanligt bagage och hålla tummarna...!

Våra två bilstolar kostar ju nästan 6600kr (två st.), vill inte riskera dem.
 
Sv: hyra barnstolar utomlands

Tänk på att utomlands sitter barnen framåtvänt efter 1 års ålder! De stolarna går alltså inte att ha bakåtvänt. Men vet att det nu talas i t ex krotien om bakåtvända stolar. Vad som irriterar mig är att när jag sägr det till svärmor så har jag fel och när hon sedan hör från experter på tv säga samma sak då är det plötsligt rätt....
 
Sv: hyra barnstolar utomlands

Tänk på att utomlands sitter barnen framåtvänt efter 1 års ålder! De stolarna går alltså inte att ha bakåtvänt. Men vet att det nu talas i t ex krotien om bakåtvända stolar. Vad som irriterar mig är att när jag sägr det till svärmor så har jag fel och när hon sedan hör från experter på tv säga samma sak då är det plötsligt rätt....

Tja, den vi fick i Schweiz hade vi bakåtvänd så det kan inte stämma till 100%.
 
Sv: hyra barnstolar utomlands

om du berattar vart ni skall aka i spanien sa kan jag kolla upp det at dej om du vill...:D
 

Liknande trådar

Småbarn Vi kommer att få 2,5km till dagis, men jag hoppas på att det stora delar av året kommer gå att cykla 😃 det får bli bil när det är snö...
Svar
10
· Visningar
862
Senast: cherie
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: Törnrosa
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
559
Senast: Fideli
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 420
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp