Huup....då vare en sånadäriga..

Sv: Huup....då vare en sånadäriga..

Eherm, *host*hagjobb*host* :angel:
Själv såg jag väl ut såhär :eek: imorse när jag skulle bege mig. För två dagar sen hade jag SOMMAR jue!! :(
Nä, nu ska det banne mig inte komma mer snö, då blir jag :mad:
Och frusen :D

..dag då man som amatör har hästar som vilar :-)
Fler som låter Hagman träna era hästar idag? Eller Boxman för den delen för mina hästar vill in NU...
Självklart ställs ju all träning in, boxarna halmas upp till bogarna och hästarna kryper ner så bara öronen syns. Där bara ryser dom till.... Idag är det ju vindstilla, soligt med -5 grader och träningen återupptas. Det blir intervaller i djupsnö :bump:

Djupsnö..BAH....... Här nere i Skåne är det sol och ca 5 minus, riktigt mysigt, nån djupsnö finns dock inte, knallhård knagglighet har vi dock gott om..*surar*

fattar inte att folk ska klaga på vädret jämt o ständigt.Låå hästarna vara ute en sväng de e bara ren lathet av alla häst människor att ta till boxman o allt vad de nu heter.Mina djur var i hagen utan problemde e bara kallt o jävligt för oss människor

fattar inte att folk ska klaga på vädret jämt o ständigt.Låå hästarna vara ute en sväng de e bara ren lathet av alla häst människor att ta till boxman o allt vad de nu heter.Mina djur var i hagen utan problemde e bara kallt o jävligt för oss människor

Jasså, är det bara kallt för oss människor och varmt för hästarna...Dom får inte panik av storm inte :o Det var en nyhet :angel: :D Måste dela med mig till mina kollegor om denna sensation... Hästen som tål ALLT! :devil:

:idea: Jag skulle ju faktiskt kunna hänga upp ett fleecetäcke på en plogpinne som man kan slänga på efter backträningen , när vi ska gå hem med svettig häst. Då kan jag köra trots storm.:cool:
För inte skrämmer vädret en halvryss:cool:
Vill bara hålla hästen någorlunda frisk...

Vara i hagen är det väl klart att de är, det är bara själva träningen man skippar, den delen där även den frusne amatörtränaren måste vara ute :o :D

Håller helt och hållet med, förutom när det stormar så hårt att det yr grenar i hagen, då är pållarna inne.

Tyvärr är vi fläckvis drabbade av ishalka och åkern där jag bedriver min backträning i skritt håller på att avverkas (energiskog).

Ridhuset några km bort lockar, men problemet är att treåringen är så enveten att lasta, det tar alltid mellan 5 och 10 minuter och då måste man vara två. Plus mina veterinärräkningar, det kostar ju även om det kan vara värt 50-lappen...

:idea: Jag skulle ju faktiskt kunna hänga upp ett fleecetäcke på en plogpinne som man kan slänga på efter backträningen , när vi ska gå hem med svettig häst. Då kan jag köra trots storm.:cool:
För inte skrämmer vädret en halvryss:cool:
Vill bara hålla hästen någorlunda frisk...

Nej för 17... här räds vi nget väder...
Sen om tempot sker i sken eller inte kvittar väl :o :p

Nej nej nej, det är bara och gasa... Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder som dom har tutat i mig.... :angel: (men jag tror inte på det, för jag fryser endå alltid!:mad: )

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 074
Senast: Sesca
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 126
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18