Huup....då vare en sånadäriga..

Djurjouren

Trådstartare
..dag då man som amatör har hästar som vilar :-)
Fler som låter Hagman träna era hästar idag? Eller Boxman för den delen för mina hästar vill in NU...

Sv: Huup....då vare en sånadäriga..

Jag skall krypa in i ridhuset :D

Bästa tränaren i landet har vi här.. konstigt nog heter han också Hagman, är det samma tro? eller släkt på nåt sätt kanske? :D

Ridhus räknas nästan som Hagman :-)
Bar ide föresten, jag kanske ska stoppa dem i den rullande lådan och köra de 400 metern atill ridhuset *funderar*

Tror att de är släkt. stammar från en gedigen stostam med mångåriga anor. Fransk tro jag att den är.:D

Ja, tyvärr så är det en dag för inneaktiviteter. Hästarna ville förbaske mej inte sticka mulen utanför stalldörren idag. Men då kan man istället borsta och fixa lite extra med dom idag. Lite vagn och selvård kanske. Tyvärr så får vi väl fler sådana häringa dagar framöver. Usch! Hoppas det är bättre till nästa gång vi skall iväg och starta.

Ridhus räknas nästan som Hagman :-)
Bar ide föresten, jag kanske ska stoppa dem i den rullande lådan och köra de 400 metern atill ridhuset *funderar*

Jag skulle vilja ha någon som kan transportera eländet från punkt A(ut genom stalldörren) till punkt B(in genom ridhusdörren) sist så gock det i 180 från punkt A till B då det blåste, och i dag blåser dett trippelt så mycket... Samt har kommit snö på marken och om jag har tur så snöar det ännu mer... WISH ME LUCK!

Varken Hagman eller Boxman finns som reggade namn... Skulle man nästan ta o döpa någon nästa år till :rofl:

Tror att de är släkt. stammar från en gedigen stostam med mångåriga anor. Fransk tro jag att den är.:D

Fel fel fel :p
Den stammen är amerikansk....Larry Hagman...DALLAS !!!
Gift med svensk fru så det finns kanske en del Hagmantränare i Sverige idag.

Din sökning gav 2 träffar

Namn Förkortning Licens Hemmabana

Hagman Jan Hag Ja Amatör: träna, köra Jägersro

Hagman Torgeir Hag To Amatör (utland): köra

*knapplån*

Här skiner solen från en klarblå himmel. Vi har en jättefin vinterdag med lite, lite snö. Hade jag någon att köra så skulle jag ta en lång skritrunda. :d

Vi bor så bra till att skogen skyddar mot nordan,så här får hästarna vara ute hela dan,men ut o köra eller rida ger jag mig inte på:eek:

Min man var ut på rakbanan o skulle ploga,kom hem o såg ut så här:devil: :devil: :devil: får vänta på att det smälter.

Hagman motionerade min numera ridhäst och Djurjourens Greta mycket duktigt idag! Hopp i galopp full fart över småhindrena, och inte behövde vi byta hage eller nåt på dom! Smidigt värre, Piper fick hänga med på ett hörn när Greta skulle hoppa och visade minsann hur en ridhäst ser ut, rör sig och hoppar! :love: (och brallar... :D )

Nästa gång får vi ha alla 6 i paddocken samtidigt så får Piper visa hur det går till när man hoppar :bump: :bump:
Vi har förädlat Hagman vi *nickar klokt*

Jag skulle vilja ha någon som kan transportera eländet från punkt A(ut genom stalldörren) till punkt B(in genom ridhusdörren) sist så gock det i 180 från punkt A till B då det blåste, och i dag blåser dett trippelt så mycket... Samt har kommit snö på marken och om jag har tur så snöar det ännu mer... WISH ME LUCK!

Varken Hagman eller Boxman finns som reggade namn... Skulle man nästan ta o döpa någon nästa år till :rofl:

JUST KIDDING!

Tog 2½ timma att ta sig med bil en sträcka som i vanliga fall tar 15 min :eek: :cool: :eek:

Sen höll jag på att bli mos, lastbil m släp som inte kunde bromsa... kom över i min fil o vek sig som en fällkniv... :crazy: Det var inte kul!

Så nu stannar jag inne. Ridhästen får tas omhand av BOXMAN! :cool:

Japp, tränare Hagman tog idag med sig medhjälpare Storm, som i ca 45 minuter jagade runt kusarna...
"Såg fin ut i regält Snabbjobb" kan man väl kalla det när kusken ringer o frågar hur hon var idag? :angel:

Japp, tränare Hagman tog idag med sig medhjälpare Storm, som i ca 45 minuter jagade runt kusarna...
"Såg fin ut i regält Snabbjobb" kan man väl kalla det när kusken ringer o frågar hur hon var idag? :angel:
:rofl: :rofl:
Du är rolig du :D

Hur har du de t förresten Humlis? Allt väl?

:rofl: :rofl:
Du är rolig du :D

Hur har du de t förresten Humlis? Allt väl?

Joho, hon såg fin ut i regält snabbjobb idag! :angel: :p

Hade ju aktionsproblem i kurvorna..
Hon har varit behandlad av både veterinär och et, vi har ryckt och dragit, knådat, nålat, lasrat... i den där stackaren så hon inte kunna gå ordentligt... men nu börjar det gå mot ljusare tider..
Ska börja gå rakbane jobb i början på nästa vecka, så får vi se hur hon ser ut och om hon kan trava igen? :smirk:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 074
Senast: Sesca
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 126
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18