Busstrafiken och tågtrafiken är rätt bra uppbyggd i länet, så även om vi behöver en bil, vilket vi redan har, så är vår förhoppning att man ska kunna cykla till till exempel en busshållsplats och därmed inte öka kostnaden för transport nämnvärt.
Givetvis blir det att jämföra äpplen och päron, men BF existerar inte ens på de ställena, så det går inte att jämföra äpplen och äpplen riktigt. Och i grunden är det boende som boende.
Men sen om vi faktiskt hittar något eller om det blir tält får framtiden utvisa.
Jag får fortfarande inte ihop ekvationen att hyresrätter på platsen har antingen mer än 17 000 kr i hyra eller mer än 6 år i kötid, inga br:er finns och huspriserna i närheten är låga, men det finns en tågstation eller en buss till tågstationen. Hyresrätterna är väldigt eftertraktade, det är däremot inte husen och det finns ingen marknad för att bygga bostadrätter. Det låter i mina öron mer som att du jämför dyra lägenheter inne i en större stad med att flytta ut på landet i närheten av en mindre ort i närheten av den större staden. Jag har som sagt inga problem alls med att förstå ert val att hellre bo i hus på landet än lägenhet i stan, men jag har svårt att tro att det skulle vara av ekonomiska skäl ni väljer det. Och jag tänker att ni bör vara beredda på att det blir dyrare än vad ni tror nu, men att ni har marginaler för det så att det ändå kommer gå bra.