Samt 825 kr i "stämpelskatt" (expeditionsavgift heter det egentligen)1.5% av priset på fastigheten alt 1.5% av taxeringsvärdet beror på vad som är högst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samt 825 kr i "stämpelskatt" (expeditionsavgift heter det egentligen)1.5% av priset på fastigheten alt 1.5% av taxeringsvärdet beror på vad som är högst
Jaha, huset igår med lukten då?
Någon lukt kände vi inte, men nog fanns det att göra... Ingen hade gett det kärlek. "Stoppningen" kikade ut under fasaden och fönstren var rätt bedrövliga... fuskrenoverat inne till tusen, men det betyder mindre, lätt fixat...
På ett sätt gillade jag det, men tror inte pv kommer göra det... men visst, får vi det billigt så kanske...
Kan vi inte tänka Hus=boende?Försökt söka, men det finns ingen tråd för oss som ska köpa lägenhet? Jag är så uttråkad nu när det är sommarstiltje och man vanligtvis är van med att det kommer ut en hel del varje vecka (bor i Stockholm).
Vi är mitt i uppackningskaoset (att källarrum, förråd och en massa annat inte är klart i gamla lägenheten ännu kan vi väl ignorera för en stund ) .Kan vi inte tänka Hus=boende?
För övrigt får jag nyckeln på tisdag och är mitt I packningskaoset. Jag kom att tänka på en tråd där @Voeux (tror jag att det var) skrev om att behöva ge upp sin dröm om hus, att vår föräldrageneration hade helt andra förutsättningar. Jag grät i den tråden, jag skrev också om att jag var på kanten till att ge upp. Att erkänna för mig själv att ett hus var en omöjlighet för mig som lever ensam. Eller kanske postade jag aldrig inlägget, jag vet knappt, men jag vet att jag hade svårt att se bokstäverna när jag skrev det för att tårarna strömmade.
Men nu är det bara dagar kvar tills vi flyttar in.
Jag sitter och beundrar (?) travarna med kartonger och ska väl fortsätta med uppackningen, men det får ta lite tid. Vi är här, alla våra grejer är här. Även om vi redan vet att vi inte ska bo här för evigt (mindre lägenhet) så behöver vi inte vara klara på en vecka eller två... - det var tre veckor sen vi flyttade in. Mitt i kaoset muttrade jag dock att jag aldrig mer vill flytta.Vi är mitt i uppackningskaoset (att källarrum, förråd och en massa annat inte är klart i gamla lägenheten ännu kan vi väl ignorera för en stund ) .
Jag har också kämpat med känslorna omkring hur förbannat svårt det har varit att komma in på bostadsmarknaden och det känns helt overkligt att äntligen ha hittat ett hus som vi både kommer trivas i och som vi hade råd att köpa .
Med tanke på vilket helvete det är att flytta så räknar jag starkt med att vi kommer bo här i minst 10 år nu . Jag har inte haft semester, jag har varit på arbetsläger.
Jag håller både tummar och tår !Håll alla tummar för oss är ni snälla!
Bukes tummar hjälpte grattis!!
Tack!Åh, stort grattis!
Grattis ! Vad mysigt det ser ut! Och stort!
Grattis ! Vad mysigt det ser ut! Och stort!
Grattis Vad fint det ser ut! När räknar ni med att flytta in?