Hur vet man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur vet man?

Magendy: Oj, vilken räserfart på din unge! :) Grattis!

Naggur: Ja, och jag tror inte jag är en sådan som lätt blir gravid. Har ibland glömt pillerna i en vecka i sträck utan att något hänt, så..
Men man ska aldrig säja aldrig.
 
Sv: Hur vet man?

Jag längtar också efter barn och är också här inne och smygläser =) Min man fyller 28 i år och jag 22. Just nu läser jag till lärare och är inne på termin 4 av 7. Vi ska just bygga hus och jag ska snart ta hem min unghäst. Alltså säger omständigheterna till mig att jag måste vänta tills husbygget är klart, jag är färdigutbildad (o helst har ett jobb) och hästen är någolunda "inriden". MEN trots att jag vet allt detta, så riktigt suger det i magen efter en liten unge! Min bror har precis fått en dotter, och hon är helt fantastisk. Inte ens hennes gapskrik skulle kunna få mig att vilja avstå från barn =) jag ser gravida överallt, och jag skulle inte precis bli ledsen om det visade sig att jag var gravid...Men det blir jag inte än, för jag skyddar mig så bra så! :crazy: Hursomhelst, det jag vill säga är att jag känner verkligen suget efter ett barn, men mitt sunda förnuft (o min kloka man) säger till mig att vänta, åtminstone tills husbygget och helst utbildningen är klar...

//julia
 
Sv: Hur vet man?

Varför känner du så med kroppen? Jag är snart 34 och inga barn på G ännu på ett par år :crazy: Jag känner att tiden springer ifrån mig...
 
Sv: Hur vet man?

Det är mest med tanke på att risken med Downs ökar. Egentligen inget annat. Är lite nojjig ang detta då jag hade en faster med Downs, min farmor fick henne när hon var 37. En arbetskamrat till min syster fick också ett barn med Downs och hon var 34. Däremot fick min mamma mig när hon var 38, min mormor fick min morbror när hon var 41 och min mormors mor fick en son när hon var 45 och alla har varit kärnfriska.
Kan ev tänka mig fler barn i framtiden och kan då inte vänta hur många år som helst med tanke på min ålder.

Anledningen till att jag inte blivit med barn tidigare beror dels på tveksamhet om jag ville ha barn och om jag ville ha barn ville jag ha en "fast grund" som att ha varit ihop med sambon en längre tid så att man känner varandra väl, god ekonomi, hyffsat boende, bra bil, tryggt arbete osv.
 
Sv: Hur vet man?

Jag tänker i alla fall inte skaffa barn riktigt ännu. Man väntar väl tills man känner sig mogen och ens partner är det också.
 
Sv: Hur vet man?

Jag längtar också efter barn och är också här inne och smygläser =) Min man fyller 28 i år och jag 22. Just nu läser jag till lärare och är inne på termin 4 av 7. Vi ska just bygga hus och jag ska snart ta hem min unghäst. Alltså säger omständigheterna till mig att jag måste vänta tills husbygget är klart, jag är färdigutbildad (o helst har ett jobb) och hästen är någolunda "inriden". MEN trots att jag vet allt detta, så riktigt suger det i magen efter en liten unge! Min bror har precis fått en dotter, och hon är helt fantastisk. Inte ens hennes gapskrik skulle kunna få mig att vilja avstå från barn =) jag ser gravida överallt, och jag skulle inte precis bli ledsen om det visade sig att jag var gravid...Men det blir jag inte än, för jag skyddar mig så bra så! :crazy: Hursomhelst, det jag vill säga är att jag känner verkligen suget efter ett barn, men mitt sunda förnuft (o min kloka man) säger till mig att vänta, åtminstone tills husbygget och helst utbildningen är klar...

//julia


Förstår att du känner dig sugen och det är klart att man vill ju vara lite färdig med alla projekt. Men det känns som att du har det lite bättre förspänt än mig med hus o grejer. ;)
Lycka till med alla projekten.
 
Sv: Hur vet man?

Jag och min sambo började att prata bebis lite smått ett bra tag innan vi slutade med p-pillerna. Det kändes både lockande och lite läskigt. Var man verkligen redo? Men så när mina kartor med tabletter tog slut valde vi att inte hämta ut några nya. Hade ätit p-piller sedan jag var 15-16 eller något sådant (26 nu) och man vet ju inte alls när det kommer igång igen. Fick bara mens en gång efter att vi slutade med pillerna, så allting gick ungefär så snabbt som det kan gå ;)

Men nu känns allt bara jättebra, och vi är i vecka 22. Nu finns ingen tvekan längre :love:

/snurpe
 
Sv: Hur vet man?

Men, är du bebissugen så är det kanske dax? "Omvärlden" har ju inget med det att göra.. Det är ju bara du och din partner som kan bestämma det. Och redo, det blir man när hon/han kommer, jag var 28 år när jag fick min son och jag kände mej verkligen varken mogen eller redo för det många gånger. Men när bebisen kommer och man blir TOKKÄR, då går det liksom av sig självt...Och om det inte gör det så finns det massor av stöd och hjälp att få.

varmt lycka till!
 
Sv: Hur vet man?

Men, är du bebissugen så är det kanske dax? "Omvärlden" har ju inget med det att göra.. Det är ju bara du och din partner som kan bestämma det. Och redo, det blir man när hon/han kommer, jag var 28 år när jag fick min son och jag kände mej verkligen varken mogen eller redo för det många gånger. Men när bebisen kommer och man blir TOKKÄR, då går det liksom av sig självt...Och om det inte gör det så finns det massor av stöd och hjälp att få.

varmt lycka till!

Ja, jag har kompisar som sett ut såhär :eek: när dom fått veta att dom har blivit gravida och man tänker att "dom kommer aldrig att klara det" men när barnet väl har kommit har dom varit de bästa föräldrarna någonsin! :love:
Tack!
 
Sv: Hur vet man?

Å.. det är farligt att läsa såna här trådar när man är skengravid :D Jag tyckte jag gick bredbent och lätt bakåtlutad nu när jag gick på toa :rofl:
 
Sv: Hur vet man?

Å.. det är farligt att läsa såna här trådar när man är skengravid :D Jag tyckte jag gick bredbent och lätt bakåtlutad nu när jag gick på toa :rofl:

Välkommen i klubben! Du tror inte min skengraviditet fick extra fart igår när jag träffade min kompis nyfödde för första gången igår? :love:
 
Sv: Hur vet man?

Ååå... :love: jo, det är klart... fick hon hålla den själv något alls..? :p

Hon ville ha tillbaka den när jag försökte smuggla ner honom i min ryggsäck, förstår inte varför. :angel:

Nämen seriöst, hur går det med skengraviditeten?
 
Sv: Hur vet man?

Har du ingen i din närhet som redan har barn? Isåfall kunde du ju testa att sitta barnvakt och umgås med dom, Få lite råd och höra hur deras vardag ser ut.

Lycka till iallafall...

Mamma till Madelene 13 månader..
 
Sv: Hur vet man?

Hon ville ha tillbaka den när jag försökte smuggla ner honom i min ryggsäck, förstår inte varför. :angel:

Nämen seriöst, hur går det med skengraviditeten?

Hi hi hi.. jo, jag har nu lyckats utveckla ett lätt och ihållande illamående, kom och gick igår och har fortsatt att komma och gå under dagen idag.. hur går det själv:o :D ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 208
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 324
Senast: Farao
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 412
Senast: Svartkatt
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 671
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp