Hur vet man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vansinnet

Hur vet man när det är dags att skaffa barn?

Jag är bara 19 år, och min sambo är 34.
Jag vet att han vill ha barn, men känner sig inte speciellt stressad. (Det är han aldrig ;) )
Jag däremot, känner mig jättestressad och skulle helst vilja krysta ut en unge idag för att han inte ska bli en "gammal" pappa.
Sen så kommer jag på mig själv hela tiden att längta efter ett barn. Jag är avundsjuk på alla som är gravida, jag sitter t.ex på detta forum och smygläser medmera.

Men trots att jag så innerligt längtar efter barn så är det ju enligt omvärlden helt fel.
Dels är jag så ung, för nuvarande bor vi i lägenhet (har inte fått klart än om vi får låna till ett hus) och jag har en häst som tar otroligt mycket tid osv.

Vissa dagar är jag "klar i knoppen" och bestämmer mig för att inte skaffa barn på flera år minst, men dessa tankar dyker bara upp någon gång i bland.

Vet inte riktigt vad jag vill få ut av denhär tråden, mest bara skriva av mig. Funderar så mycket på dethär. Känner mig både redo och inte på samma gång. :confused:
 
Sv: Hur vet man?

Det är så olika när man ska skaffa barn. Men sen ska du/ni inte tänka så mycket på att ni måste skaffa ett barn så han inte bli en gammal pappa. Utan ta det som det kommer. Det kanske skulle vara skönt att jobba ett tag, få in lite pengar. När jag fick min dotter så visste jag att det var rätt tid. Då var jag 21.

Sen förresten fin stad du bor i. Flög dit för ett tag sen till killen. Ska åka dit igen om några veckor...;)
 
Sv: Hur vet man?

Det vet man inte alltid! Ibland vet man det inte förrän efteråt. Sånt är så svårt att svara på. ;) Vissa vet, andra inte. Vissa vill aldrig, vissa tror att de aldrig kommer att vilja men upptäcker annorlunda när de väl blir gravida (gäller både kvinnor och män!) och åter andra tror att de vill, bara för att upptäcka att de hade helt fel när de väl står där...
 
Sv: Hur vet man?

sthlm: Oj, det var värst, tänk så liten världen är!

Och tack för svaren.
 
Sv: Hur vet man?

Javisst.. Om jag har en bil den veckan kanske vi kan träffas och ta en fika när jag ändå är där uppe?
Hörde att ni hade -34 grader igår..:rofl:
 
Sv: Hur vet man?

Min sambo är 39 och vi ska ha barn i maj. Nu har han 2 barn sedan tidigare, fick dem när han var 20 och 21. Först tyckte han att han var lite väl gammal för att få barn igen, men nu tycker han att det är helt ok och har kommit på att det är inget ovanligt alls. Jag är 34 och tycker själv nu i efterhand att jag kanske borde varit några år yngre men det beror på den kroppsliga biten, för övrigt tycker jag att det inte spelar någon roll. Ta ni det när ni båda känner er mogna för det och stressa inte för det utan njut av tillvaron och rätt vad det är så känner ni båda att nu är det dags att försöka.

Kan tillägga att jag känner två killar på jobbet som fått sitt första barn när de är över 40, med yngre tjejer och de tycker att det är helt ok. Din kille är ju ung bara 34. Mycket bra och tålig årgång.:angel:
 
Sv: Hur vet man?

Javisst.. Om jag har en bil den veckan kanske vi kan träffas och ta en fika när jag ändå är där uppe?
Hörde att ni hade -34 grader igår..:rofl:

Givetvis! :p Vem är det du är tillsammans med?
Ja, och inte är det varmare idag precis.
 
Sv: Hur vet man?

Min sambo är 39 och vi ska ha barn i maj. Nu har han 2 barn sedan tidigare, fick dem när han var 20 och 21. Först tyckte han att han var lite väl gammal för att få barn igen, men nu tycker han att det är helt ok och har kommit på att det är inget ovanligt alls. Jag är 34 och tycker själv nu i efterhand att jag kanske borde varit några år yngre men det beror på den kroppsliga biten, för övrigt tycker jag att det inte spelar någon roll. Ta ni det när ni båda känner er mogna för det och stressa inte för det utan njut av tillvaron och rätt vad det är så känner ni båda att nu är det dags att försöka.

Kan tillägga att jag känner två killar på jobbet som fått sitt första barn när de är över 40, med yngre tjejer och de tycker att det är helt ok. Din kille är ju ung bara 34. Mycket bra och tålig årgång.:angel:

Tack för svaret, jag kanske inte borde ha sådan panik trots allt. Fast jag skulle gärna ha en liten bebbe. :love:
Har en kompis som fick i lördags så man är lagomt sugen.

Förresten, en annan fråga. När och Hur upptäckte ni att ni var gravida?
 
Sv: Hur vet man?

Åk och hälsa på när den skriker som värst... Har en bekant som var gång hon var bebissugen så åkte hon hem till vänner med småbarn och när hon varit där en timme eller två så var hon inte bebissugen längre. Numer har hon 3 egna barn så i längden fungerar inte metoden.;)

När och Hur upptäckte ni att ni var gravida?

Utebliven mens, inga andra symptom. Sedan lätt illamående, men inga kräkningar, och ökad hunger.
 
Sv: Hur vet man?

Hoppas att vi har bil då den veckan. Är du hemma på dagarna eller. Jag kommer att vara hemma för han är på jobbet då. Skulle vara roligt att göra något annat än att se 4 väggar.
Han kommer inte ifrån Dorotea utan han flyttade dit i november så du vet nog inte vem det är. Men han jobbar hos micke bilverkstan.
 
Sv: Hur vet man?

den metoden funkade inte på mig=)

Vart bara mer sugen på bebis när jag såg kompisarnas ungar=)

till ts: plussade i v 6+0 (visade sig senare vara 4+1) tror jag. (oregelbunden mens). fick ont i brösten och fick en sjuklig aptit på en gång efter befrukting. hade ingen aning om att jag hade ägglossning så sent så de va inget jag framkallade psykiskt.
 
Sv: Hur vet man?

Jag däremot, känner mig jättestressad och skulle helst vilja krysta ut en unge idag för att han inte ska bli en "gammal" pappa.
När jag föddes var min far 48 och jag har klarat mig bra ändå. Ett tag i grundskolan blev jag retad för att jag hade en sådan gammal pappa, men det är ju inget jag kan hjälpa och jag förstår inte varför andra bryr sig. :confused: Nu är iofs. både min far och jag "lite speciella" men jag vidhåller ändå att det inte är jordens undergång för att fadern är lite "gammal". Vad fasen "gammal" är. Farsan fyller 71 i år och han är still going strong och min favoritfarsa above all :love: och att han faktiskt nått 70-strecket är inget jag tänker på. Mer än när han ville hjälpa till att flytta, då protesterade jag faktiskt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur vet man?

Åk och hälsa på när den skriker som värst... Har en bekant som var gång hon var bebissugen så åkte hon hem till vänner med småbarn och när hon varit där en timme eller två så var hon inte bebissugen längre. Numer har hon 3 egna barn så i längden fungerar inte metoden.;)



Utebliven mens, inga andra symptom. Sedan lätt illamående, men inga kräkningar, och ökad hunger.

Ja, min jobbarkompis sa att hon hade tänkt skaffa barn när hon var kring 18, men efter att ha suttit barnvakt en kväll så var hon så avskräckt att hon inte skaffade några egna förrän hon var 28. :smirk: Så liiite kanske det hjälper. :idea:
 
Sv: Hur vet man?

den metoden funkade inte på mig=)

Vart bara mer sugen på bebis när jag såg kompisarnas ungar=)

till ts: plussade i v 6+0 (visade sig senare vara 4+1) tror jag. (oregelbunden mens). fick ont i brösten och fick en sjuklig aptit på en gång efter befrukting. hade ingen aning om att jag hade ägglossning så sent så de va inget jag framkallade psykiskt.

Hur länge hade du gått utan p-piller då? När du blev gravid alltså?
 
Sv: Hur vet man?

När jag föddes var min far 48 och jag har klarat mig bra ändå. Ett tag i grundskolan blev jag retad för att jag hade en sådan gammal pappa, men det är ju inget jag kan hjälpa och jag förstår inte varför andra bryr sig. :confused: Nu är iofs. både min far och jag "lite speciella" men jag vidhåller ändå att det inte är jordens undergång för att fadern är lite "gammal". Vad fasen "gammal" är. Farsan fyller 71 i år och han är still going strong och min favoritfarsa above all :love: och att han faktiskt nått 70-strecket är inget jag tänker på. Mer än när han ville hjälpa till att flytta, då protesterade jag faktiskt.

Jo det är klart, det är väl inte jordens undergång, men det känns som att han vill NU!
Vilken tuff pappa du måste ha, en riktig krutgubbe. :)
 
Sv: Hur vet man?

Själv har jag inte velat haft barn förens nu, sedan jag träffade den stora kärleken :love: och jag är 38. Blev snabbt gravid och är i v 14, mår hur bra som helst!

Personligen tycker jag att man gått kan vänta, de flesta av mina vänner fick sina första barn när de var 30-33 år, då hade det lekt av sig det värsta kroglivet och kommit in ordentligt på arbetsmarknaden.Fått en stabil lön osv.

Min mamma var 49 när hon fick mig och det är helt ovaligt i storstäder, men så länge skulle jag aldrig våga vänta, efter 30 år minskar ju chansen att bli gravid och risken att det blir fel på barnen ökar.
 
Sv: Hur vet man?

i sju-åtta månader. Men vi hade inte börjat planera barn då. jag slutade pga att jag va trött på att tycka i mig hormoner, va jag än gjorde så gick jag inte ner i vikt. sen ett par nånader senare ville jag skaffa barn. och ett par månader till så ville sambon åxå.
 
Sv: Hur vet man?

i sju-åtta månader. Men vi hade inte börjat planera barn då. jag slutade pga att jag va trött på att tycka i mig hormoner, va jag än gjorde så gick jag inte ner i vikt. sen ett par nånader senare ville jag skaffa barn. och ett par månader till så ville sambon åxå.

Är också sugen på att sluta med pillrena, har nog gått upp ett par kilo sedan jag började för ett par år sedan. :mad:
Fast vi har pratat om att kanske börja försöka i augusti.. Äsch, jag vet inte, spekulerar bara..:angel:
 
Sv: Hur vet man?

Är 23 och väntar mitt första barn, hade tänkt vänta några år till, men vaknade en dag och kände mig redo för att utöka min familj. Har en sambo sen 5 år tillbaka som har velat ha barn från den dagen vi träffades så det var inga problem att "övertala" honom :) Sen har man läst om att det kan ta flera månader för kroppen att ställa om sig efter p-piller knaprande i 7 års tid....men 14 dar senare var det en bebis i magen :banana:
 
Sv: Hur vet man?

sluta med p-pillrena ett par månader innan ni tänkte börja. en del blir gravida bara dom glömmer pillret en dag. men andra kan de ta ett tag innan ägglossningen å de kommer igång på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 208
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 324
Senast: Farao
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 412
Senast: Svartkatt
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 671
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp