Hur vet man om man ska göra slut?

Jag tror att det bästa sättet är att helt tänka bort hur man lever och hur ens förhållande ser ut och sen fråga sig själv vilket typ av liv man vill leva och hur man vill att ett förhållande ser ut. Om livet och förhållandet ser ut såsom man vill att det ska göra så är man tillsammans med den partnern, men ser det inte ut som man vill och drömmer om så bryter man upp och hoppas på bättre lycka med någon annan.
Precis! Fler borde göra så! Man har bara ett liv.

Och om de hade haft barn? Jag ser ingen skillnad faktiskt.
Har man barn kan man inte bara bryta. Det kanske är läge att skilja sig/separera men man blir inte av med personen på samma sätt, det går liksom inte att bryta helt. Man måste ta annan hänsyn vid uppbrottet för att det ska fungera med barnets andra förälder.

Har man barn kan man inte bara bryta. Det kanske är läge att skilja sig/separera men man blir inte av med personen på samma sätt, det går liksom inte att bryta helt. Man måste ta annan hänsyn vid uppbrottet för att det ska fungera med barnets andra förälder.
Ah du menar så.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros