Mellan 12-23 års ålder var jag deprimerad, planerade ständigt mitt självmord, hade självskadebeteende, mindre ätstörningar, panikångestattacker och social fobi. Fick ingen hjälp. En period var jag även mobbad i skolan psykiskt och fysiskt. Livet var verkligen ett riktigt helvete. Jag var alltid livrädd och skräckslagen. Jag hade lätt för mig och var "bäst i klassen", men samtidigt blev jag ibland så trakasserad i skolan att jag vissa dagar inte orkade mer utan skolkade och satt och åkte runt på tunnelbanan eller promenerade planlöst inne i stan hela dagen. Jag var då tvungen att se till att skolka på ett sånt välplanerat sätt att varken lärare eller föräldrar märkte nånting. Allt för att hålla fasaden uppe. Killar och fester existerade inte överhuvudtaget för mig, jag var verkligen extremt "not worhty". I lågstadiet hade killarna äcklat sig inför varandra genom att käka mask - i högstadiet äcklade de sig inför varandra genom att hålla fast mig och tafsa på "äcklet" (dvs mig).
När de jag hängde med i skolan om dagarna plötsligt inte ville ha med mig i gruppen längre nån gång i 8:an, och jag visste att jag var dödsdömd om jag inte hade någon att hänga med, så lyckades jag snacka in mig som "slav" till klassens ledartjej. Det innebar att jag gjorde allt hon bad om, bl a bar hennes väskor, stal smycken åt henne och gjorde hennes läxor, i utbyte mot beskydd. Ingen rörde en ledartjejs egendom!
I samband med det fick jag ibland följa med henne när hon gick ut och sitta i entrén till diskotek/ungdomsgårdar och passa hennes ytterkläder och väska, och hade jag tur kunde jag sitta så pass till att jag kunde titta på de andra ungdomarna som dansade där inne. Det var det närmaste fest jag kom.
När jag sa till mina föräldrar att jag inte ville leva längre så fnös de bara och sa att "livet är jobbigt för alla, du är inte unik på något sätt, det är bara att bita ihop!"
Därför blir jag nästan lite förvånad när det i den här tråden ändå verkar vara majoriteten som INTE beskriver ett helvete. Jag har nämligen alltid trott att alla har haft det lika jävligt. Kan mina föräldrar ha ljugit??...