Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja usch vad dålig jag mådde. Det äe nog väldigt många som mår dåligt i tonåren. Vissa verkar dock se tillbaka på högstadiet med glädje men jag får nästan ångest bara av tanken.
Det känns fel att gilla era inlägg men bra(?) att man inte är den enda som känner så om ni förstår vad jag menar.Utan tvekan den värsta tiden i livet. Jag orkar inte ens tänka på den.
Jag tror att jag hade hört något liknande då, men som tur är så var jag redan rätt cynisk då och tänkte att det var väl de som hade varit populära som tänkte så.Vi hade en lärare som brukade säga: sen, då kommer ni se tillbaka på de här åren som de bästa i livet.
Gud vilken kris det var.
Herregud!Vi hade en lärare som brukade säga: sen, då kommer ni se tillbaka på de här åren som de bästa i livet.
Gud vilken kris det var.
Jag tänkte något liknande. Om ens bästa tid är tex 14-17, då har en ju inte mycket roligt att se fram mot i livet. Jag var redan då rätt säker på att det skulle passa mig bättre att vara vuxen, och det sa också min mamma till mig. Hon fick rätt.Det känns fel att gilla era inlägg men bra(?) att man inte är den enda som känner så om ni förstår vad jag menar.
Jag har dessutom en grej som jag ångrar, den har inte lett till så många bra saker så jag hade velat se vad livet skulle ha blivit utan det... Och säkert blivit deppig pga det så jag försöker inte tänka så mycket på det.
Jag tror att jag hade hört något liknande då, men som tur är så var jag redan rätt cynisk då och tänkte att det var väl de som hade varit populära som tänkte så.
Folk sa att de trodde att universitetet skulle passa mig. De fick fel Och ingen trodde att jag skulle ta något fysiskt jobb, nu jobbar jag som vaktmästare.Jag tänkte något liknande. Om ens bästa tid är tex 14-17, då har en ju inte mycket roligt att se fram mot i livet. Jag var redan då rätt säker på att det skulle passa mig bättre att vara vuxen, och det sa också min mamma till mig. Hon fick rätt.
Värsta tiden i mitt liv också (även om det på vissa sätt även var fantastiskt när saker flöt på). Var inte så arg, men så mycket ångest och depressioner att jag inte fattar att jag ens överlevde eller klarade av skolan och att ha sociala aktiviteter utanför skolan (eller att jag ens har kvar vänner från den perioden). Jag är så glad att dom åren är över.Arg, olycklig, ätstörd och ledsen. Tonåren var en gräslig period.
Värsta tiden i mitt liv också (även om det på vissa sätt även var fantastiskt när saker flöt på). Var inte så arg, men så mycket ångest och depressioner att jag inte fattar att jag ens överlevde eller klarade av skolan och att ha sociala aktiviteter utanför skolan (eller att jag ens har kvar vänner från den perioden). Jag är så glad att dom åren är över.
Verkligen! Det enda jag verkligen inte uppskattar med att bli äldre är att jag behöver betala förseningsavgifter på biblioteketJu äldre man blir dest bättre och roligare blir det
Jag brukar samla ihop till en jämn hundralapp lite för ofta, jag ser det som ett frivilligt kulturbidrag...Verkligen! Det enda jag verkligen inte uppskattar med att bli äldre är att jag behöver betala förseningsavgifter på biblioteket
Du är vuxen, köper kläder för egna pengar och dina föräldrar kastar bort dem? Förlåt men det där är sjukt på riktigt.Var ju som sagt hårt hållen av mina föräldrar. Träffade aldrig kompisar (ens "cafe med tjejerna på em"), då det var tveksamt om jag fick det. Fick absolut inte under några omständigheter umgås med killar, ens som kompisar, och inte heller skriva med det på sms/dylikt. Fick inte ha vilka kläder jag ville (och alla "opassande" slängdes!) osv. osv. Var bara i stallet, gjorde ingenting annat. Detta höll på tills jag var 19-20 år, fram tills jag var 18-19 år såg jag det som fullt normalt. Tyvärr.
Men om jag nu ska se min högskoletid som "tonårstid", efter att jag "bröt" med mina föräldrar på vissa sätt:
Inte missat en enda föreläsning på 1.5 år. Har VG (högsta betyg hos oss!) på ungefär hälften av kurserna. G i resten. Kommer i 99.99% av fallen hem senast 01, och oftast kring 23-00 på helger/när jag inte har någonting dagen efter. Festar en hel del faktiskt, tillsammans med min fantastiska studentförening, men har till dags dato aldrig ens smakat alkohol, och tänker aldrig göra det heller. Är återkommande nykterhetsansvarig inom ramen för dito förenings festverksamhet. Har många killkompisar, såväl inom föreningen, som bland mina kursare. Mina närmaste kursare är förövrigt samtliga killar. Har Happy Pancake och Tinder i smyg, men skulle aldrig våga träffa någon därifrån, främst pga. mina föräldrar. Sen kan man väl därtill möjligen (rent allmänt!) diskutera lämpligheten i att träffa killar mellan typ 25-31 år i min ålder........... Har de senaste året bara fått några handfulla klädesplagg utdömda som "olämpliga" och slängda - vilket åtminstone är en bättring!
Förutom att vara engagerad i studentföreningen är jag även engagerad i min ridklubb, såväl som i min "hålas" nattvandringsförening.
(Sen är jag ju givetvis också hästägare och dressyrryttare på hobbynivå, men det har ju inte ändrats sedan jag var i övre tonåren!)
Du är 22-23 va? Vad i hela friden är det olämpliga med att träffa killar i åldern 25-31? När jag var 25 träffade jag min sambo på 37 år.Var ju som sagt hårt hållen av mina föräldrar. Träffade aldrig kompisar (ens "cafe med tjejerna på em"), då det var tveksamt om jag fick det. Fick absolut inte under några omständigheter umgås med killar, ens som kompisar, och inte heller skriva med det på sms/dylikt. Fick inte ha vilka kläder jag ville (och alla "opassande" slängdes!) osv. osv. Var bara i stallet, gjorde ingenting annat. Detta höll på tills jag var 19-20 år, fram tills jag var 18-19 år såg jag det som fullt normalt. Tyvärr.
Men om jag nu ska se min högskoletid som "tonårstid", efter att jag "bröt" med mina föräldrar på vissa sätt:
Inte missat en enda föreläsning på 1.5 år. Har VG (högsta betyg hos oss!) på ungefär hälften av kurserna. G i resten. Kommer i 99.99% av fallen hem senast 01, och oftast kring 23-00 på helger/när jag inte har någonting dagen efter. Festar en hel del faktiskt, tillsammans med min fantastiska studentförening, men har till dags dato aldrig ens smakat alkohol, och tänker aldrig göra det heller. Är återkommande nykterhetsansvarig inom ramen för dito förenings festverksamhet. Har många killkompisar, såväl inom föreningen, som bland mina kursare. Mina närmaste kursare är förövrigt samtliga killar. Har Happy Pancake och Tinder i smyg, men skulle aldrig våga träffa någon därifrån, främst pga. mina föräldrar. Sen kan man väl därtill möjligen (rent allmänt!) diskutera lämpligheten i att träffa killar mellan typ 25-31 år i min ålder........... Har de senaste året bara fått några handfulla klädesplagg utdömda som "olämpliga" och slängda - vilket åtminstone är en bättring!
Förutom att vara engagerad i studentföreningen är jag även engagerad i min ridklubb, såväl som i min "hålas" nattvandringsförening.
(Sen är jag ju givetvis också hästägare och dressyrryttare på hobbynivå, men det har ju inte ändrats sedan jag var i övre tonåren!)
21.Du är 22-23 va? Vad i hela friden är det olämpliga med att träffa killar i åldern 25-31? När jag var 25 träffade jag min sambo på 37 år.
Jo, det är väl inte så bra kanske...Du är vuxen, köper kläder för egna pengar och dina föräldrar kastar bort dem? Förlåt men det där är sjukt på riktigt.
Lite spinoff på tonårs-klädtråden, hur var du som tonåring?
Nej det är inte en bättring. Det är sjukt och stört beteende. På riktigt.Jo, det är väl inte så bra kanske...
Dock har det lyckligtvis bara hänt med typ 6-7 plagg de senaste 1.5 åren, vilket åtminstone är en klar bättring!
4-10 år är inte för mycket. Det har iofs med mig ad att göra. Är du omogen för din ålder och killen väldigt mogen så är det såklart en annan sak. Men släpp siffrorna och umgås med folk du trivs med!21.
Alltså, det finns ju inga strikt juridiska problem eller så, men t.om. en del av killarna själva menar ju att åldersskillnaden kanske är väl stor, med tanke på att jag bara är i yngre 20-års åldern... Sen hade ju som sagt inte föräldrarna blivit glada, vilket väl är huvudanledningen.