Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ankans skrev:men vad är det? hur ser det ut när de hänger på knäna?
GiG skrev:Det är absolut ingen fara och kommer med nästan 100-procentig säkerhet att rätta till sig, men det kan ta några månader. Don´t worry, be happy!
martha skrev:hmm, fast hänga i knäna brukar ju inte vara nån dödsdom på, många fullblod gör ju det även i vuxen ålder, jag vet en travare som hängde mycket i knäna men tävlade framgångsrikt iallafall och hon såg hemsk ut....det är mycket värre att vara sabelbent...att försöka korrigera knähäng förstår jag kan vara smärtsamt....det skall man nog inte göra utan korrigeringen ska bestå uyav hästen själv + att man har en god hovvård på hästen.....
Vad jag fattar i inlägget så är denna hästen bara lite drabbad, bara ett påpekande.
GiG skrev:Alexandra, du är som jag en äkta hippokondriker som alltid målar upp det värsta scenariot men om JAG törs säga att det inte är något att oroa sig över - sagt utifrån att den faktiskt är bedömd av kunnigt folk på fölbesiktning - så tror jag nog att det inte är någon fara utan bara vanligt, normalt "fölhäng". Men visst, det KAN vara något värre, men det är högst ovanligt.
martha skrev:för att ytterligare klargöra så är det ju sträcksenorna som blir värst utsatta, inte böj eller gaffelband, vilket vid sabelbenthet är "värre"