Alindra2000
Trådstartare
Hur gör ni när ni väljer kennel? Vill ni absolut ha en som är känd sedan innan? Eller går ni på känsla? Jag menar går nu i ärlighetens namn på vilka föräldrarna för aktuella kullen är eller är det så att ni drar er mot den kennel som haft tidigare kullar med bäst resultat?
Hur gör ni om kenneln är lite sunkig men valparna verkar bra osv?
Frågorna kan verka skumma men jag har hört allt möjligt intressant på senaste tiden av folk på min klubb som backat på hundköp för att ägaren rökte massor inne och därmed menade de att valparna skulle vara skadade osv.
Ska inte köpa fler hundar nu utan är bara nyfiken hur ni gör och vilka saker ni kollar med en kennel innan ni känner att det känns bra att köpa valp där.
Hur gör ni om kenneln är lite sunkig men valparna verkar bra osv?
Frågorna kan verka skumma men jag har hört allt möjligt intressant på senaste tiden av folk på min klubb som backat på hundköp för att ägaren rökte massor inne och därmed menade de att valparna skulle vara skadade osv.
Ska inte köpa fler hundar nu utan är bara nyfiken hur ni gör och vilka saker ni kollar med en kennel innan ni känner att det känns bra att köpa valp där.