Hur upplever ni? - Att ha barn?

Lamborghini

Trådstartare
Vet inte hur jag kom att tänka på det, är väl så spänd inför alla roliga händelser som komma skall med lilla E! :D

Hur har ni tyckt det är att ha barn...
...som är nyfödda?
...som är "åringar"?
...som är 2-åringar?
...som är 3-åringar?
...i övriga åldrar?

Kan vara kul att läsa hur ni har tyckt det varit :)

Sv: Hur upplever ni? - Att ha barn?

Hittills tycker jag bara det blir roligare och roligare. Var alder ar fascinerande och vart steg framat gor det hela intressant just nar man borjat "trottna".

Det ar verkligen en utmaning men jag trivs alldeles ypperligt!

Jag håller med vindvissla att det blir roligare och roligare och att var tid har sin charm :laugh:
Min son är två år och det är full rulle hela tiden - vilket jag tycker att det har varit mest hela tiden.
Men visst längtar jag tillbaka i tiden också, särskilt när jag tittar på kort på det lilla knytet jag hade med hem från BB...

...som är nyfödda?
...som är "åringar"?

Vi har inte kommit så långt än, Alfons är ju bara 10 månader gammal...

Men när han var nyfödd var jag otroligt stolt över honom och det är jag även nu. Det var så himla mysigt att ha det där lilla knytet liggandes i famnen och sova och bara mysa med honom. Och varje gång han gjorde något nytt, tex första leedet/skrattet, så blev vi så fruktansvärt glada. Det är så faschinerande att se allt som händer. Sen var det ju jobbiga stunder ibland också såklart, när han hade ont i magen tex. Men för det mesta så var han ett väldigt "lätt" barn...

Nu vid tio månader är han en riktig liten vilde, han reser sig mot möbler och går längs med dem. Han ska undersöka varenda grej som finns i "nåhöjd" :D Lite jobbigt ibland...just nu sitter han i sin matstol med tillhörande bord och spiller ut vatten som han plaskar med. Det tycker han är jättekul :p Men det allra bästa av allt, för mig, är att se honom så lycklig och glad. För då vet jag att han mår bra!!

Jag har nu en som snart är 3 år och en på 4månader. Det blir bara roligare och roligare! Kan inte säga nåt för exakt vilken ålder vet bara att det jag upplevt hittills så har det absolut blivit mkt roligare ju äldre han blivit. Numera kan man ha små konversationer med honom och hitta på så mkt mer än tidigare. Vi tyckte allt gick så långsamt och väntade bara på att han skulle lära sig sitta, greppa saker, krypa osv. Nu med lillebror tycker vi allt går så himla fort då han redan sitter, tar saker och är mkt mer "med". Nästan så man vill bromsa lite.
Fast sen längtar jag till barnen kan leka med varandra och lillebror blivit ett par år....men samtidigt vill jag ha kvar honom som liten. ;)

Min vaninna fick barn for sju veckor sen och jag kan komma pa mig sjalv med att tanka "aaah vad mycket roligt du har att se fram emot, vanta bara ska du se :love:"

I borjan kandes det typ som "vilket djur som helst" men ratt fort blev han smartare an allihop, och det ar helt fantastiskt for nagon som mig, som sett fol vaxa upp, katter bli stora och hundar bli gamla. Men jag har aldrig haft nagon som kunde bli lika smart (eller smartare) an mig sjalv och jag ser verkligen fram emot att lara honom allt jag kan och helst annu mer!

Det ar en himla tur att de vaxer och utvecklas, det hade varit trakigt att ha en 4 veckors hela tiden, men eftersom man bara har en 4 veckors i en vecka ar det superroligt! (man hade nog inte pallat ha en 19 manaders i resten av livet heller :D) Och man hade nog inte pallat ha smabarn i resten av livet heller, det ar sakert skont pa sitt vis nar de vaxer upp och flyttar ivag och skaffar sig ett eget liv.

...som är nyfödda? jobbigt mest :o sömnbrist hos en själv
...som är "åringar"? kul att se utveckling till liten människa, mer personlighet
...som är 2-åringar? ännu roligare, mer egenheter och intresen hos barnet
...som är 3-åringar? bäst hittills, nu har man så mkt roligare tillsammans, småvuxen ålder, nu vill man inte vara ifrån varandra en sekund
...i övriga åldrar? blir nog bara bättre och bättre

...som är nyfödda?
William var fruktansvärt jobbig och krävande när han var nyfödd, vilket gjorde att jag var helt slut. Han var för övrigt ett snällt barn som bara behövde matas typ var 4:e timme men han krävde uppmärksamhet hela tiden vilket var jobbigt för en annan som inte var van. Dessutom sov han aldrig dagtid i början. Han var ett otroligt överaktivt och vilt barn. Om detta kan bero på att det senare upptäcktes att han har epilepsi vet jag inte...

...som är "åringar"?
Sedan han började lära sig krypa och senare också gå blev allt en fröjd! Allt blev så otorligt mycket smidigare och han blev betydligt nöjdare när han kunde ta sig dit han själv ville! Så lyssna inte på när alla säger "vänta bara tills han börja krypa/gå" och att det blir så jobbigt då, för så har jag absolut inte upplevt det!

...som är 2-åringar?
Han fyllde 2 år för några veckor sedan och nu är han underbart rolig och go :love: !!! Han har dessutom lugnat ner sig något otroligt (när han var yngre läste jag t.o.m. på om autism och sånt för att jag tyckte han var så överaktiv) så nu är han till och med lugnare än många andra barn.

Jag tycker detvar valdigt givande for barnet att kunna borja ga. Sjalvklart blev det mer spring och passande men a andra sidan kunde man ju ga ut och utforska varlden utomhus, toppenroligt! Och sa slapp man bara runt pa honom precis hela tiden.

(nu vagar jag inte skriva Sam i nagra inlagg eftersom nagon i en annan trad tyckte det var mesigt att skriva deras namn hela tiden)

Oh vad härligt att det gått åt "rätt" håll! :D

Alla säger verkligen att det blir såå jobbigt när dom kan krypa/gå och att det är mycket skönare när dom ligger där man lagt dom.. Men jag väljer att tro på dig istället ;)

Hittills tycker jag bara det blir roligare och roligare. Var alder ar fascinerande och vart steg framat gor det hela intressant just nar man borjat "trottna".

Det ar verkligen en utmaning men jag trivs alldeles ypperligt!

Jag har också fått för mig att det blir roligare och roligare, det verkar dom flesta här tycka också :)

Alla säger verkligen att det blir såå jobbigt när dom kan krypa/gå och att det är mycket skönare när dom ligger där man lagt dom..

Dom som säger så har nog haft väldigt snälla spädbarn som man bara kan lägga ifrån sig :laugh:. Min dotter vägrade vara på golvet eller i vagnen så jag fick bära på en skrikande unge hela första året. Saker som att laga mat, vara i stallet etc var bara att glömma, så jag tyckte det blev ungefär en miljard gånger roligare och lättare när hon började gå och krypa :D. Första året ville jag adoptera bort henne- helt allvarligt! Men när hon började gå återvände livet igen.

Får man inte säga sina barns namn hela tiden, det gör ju jag :o Å andra sidan är jag rätt mesig :D

Jag tycker att det blir roligare för varje dag. (Elina... jag menar barnet!! är nu 15 månader). Men vissa dagar undrar jag vad jag gett mig in på och om det alltid skall vara såhär (när hon är arg, lessen, vill inte sova ...). Men generellt känns det roligare hela tiden, trots att hon var sååå myspys som litet paket :D

Nä nån undrade i nån annan tråd varför vi säger barnets namn hela tiden när vi kan säga "min son" istället. Men alla här vet ju vad varandras barn heter, och då tycker jag det känns konstigt om du säger "min dotter" fast jag vet att hon heter Elina. Eller hur?

Sorry ot men jag kom bara att tänka på det inlägget.

Hahaha exakt så tänker jag också numer när jag skriver ut Ellas namn :)

Men som du också skriver, ser ju ännu mer kokkilokki ut om du ska skriva "min son" nu helt plötsligt istället för Sam :)

Jag tyckte att bebistiden var förskräcklig (svår förlossningsdepression), men efter 1,5 har det bara blivit roligare och roligare. Större utmaningar med en verbal och intelligent treåring, men också så otroligt mycket humor, givande samtal och kärlek. Det känns som att det krävs mer och mer av mig som förälder, men att jag också får mer och mer tillbaka i relationen.

Nä nån undrade i nån annan tråd varför vi säger barnets namn hela tiden när vi kan säga "min son" istället. Men alla här vet ju vad varandras barn heter, och då tycker jag det känns konstigt om du säger "min dotter" fast jag vet att hon heter Elina. Eller hur?

Sorry ot men jag kom bara att tänka på det inlägget.

Det är ju mycket personligare att läsa inläggen när namnet står med. Det känns ju nästan som man känner era barn! Men det kanske är det endel ogillar...

...som är nyfödda?
Tråkigt i början innan de börja hända saker (vilket det gjorde ganska snabbt) otroligt mysigt, jag längtar ihjäl mig till nästa barn!
...som är "åringar"? Helt underbart, varje dag händer det nya saker och det är så otroligt "häftigt" att se hur mycket ett sånt litet barn kan och framför allt förstår. Och lyckan vid första stegen, eller som igår när Rasmus efter mycket om och men lyckades säga lastbil och han bara super sken av lycka :love:

Det enda som är jobbigt är tidsbristen, men det beror ju på mig och inte att jag har barn.

Jag har tyckt att varje ålder har haft sina fördelar och nackdelar. Kul har det i alla fall varit hela tiden:). Har två 4-åringar.

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 591
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 318
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 693
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar