Vi har haft en så himla gullig och duktig BVC-sköterska senaste åren till våra barn, men tror att hon har slutat tyvärr
Har dock varit med om konstigheter vid två tillfällen, båda gångerna med ersättare då ordinarie BVC-sköterskan varit sjuk eller ledig. Ena tillfället var när jag var helt uppgiven när första barnet hade kolik och skrek i timtal varje dag och fick till svar: ”Du tror inte hon bara är lite trött då?” Då insåg jag att hon verkligen inte fattade alls vad jag snackade om och frågade inte mer om råd kring det, utan fick helt enkelt härda ut på egen hand.
Andra gången var när sonen var liten då jag helt plötsligt fick världens utskällning då det kom fram att jag brukade amma honom till sömns. Det fick jag absolut inte göra för det skulle förstöra hans tänder. Jag blev så paff att jag inte ens lyckades klämma ur mig att han ju inte hade en enda tand än (vilket vi precis hade pratat om). Jag kände mig lite lätt tillplattad efter det besöket men ryckte sedan på axlarna och fortsatte som förut. Slutade amma när han var ca 1,5 år och precis fått första tanden
Men tycker överlag att BVC är väldigt bra, sedan kan det ju alltid finnas någon man inte klickar riktigt med och alla kan ju ha en dålig dag