Sv: Hur ofta MVC/BVC...???
Det står där för att markera en risk för att du ev. kan drabbas av förlossnings-/amningsdepression. Det står där för din skull.
Det står samma sak i min journal (plus lite mer) och jag har idag varit och pratat med en psykolog på BMs inrådan. En graviditet och en förlossning med alla dess hormonförändringar kan ställa till med mycket, speciellt om det finns depression (aktiv eller tidigare) i botten. För min del har jag hellre min historik i journalen nu, än måste försöka förklara "allt" mitt uppe i en förlossningsdepression om jag drabbas av en sån.
Det är inte bara bebis som ska tas om hand, även mamman.
Hmm, inte bara jag med andra ord som får konstiga saker inskrivna då, när jag läste genom allt står det också att jag hade en depression 2006 och medicinerat 6 månader och pratat med psykiater...Vad har det med min graviditet att göra?
Att jag gjorde det berodde på att min lillebror, farfar och kompis dog ifrån mig inom loppet av 3 månader och jag rasade...förstår liksom inte poängen med att skriva in det där... Bebis blir det ju som du säger endå.
Det står där för att markera en risk för att du ev. kan drabbas av förlossnings-/amningsdepression. Det står där för din skull.
Det står samma sak i min journal (plus lite mer) och jag har idag varit och pratat med en psykolog på BMs inrådan. En graviditet och en förlossning med alla dess hormonförändringar kan ställa till med mycket, speciellt om det finns depression (aktiv eller tidigare) i botten. För min del har jag hellre min historik i journalen nu, än måste försöka förklara "allt" mitt uppe i en förlossningsdepression om jag drabbas av en sån.
Det är inte bara bebis som ska tas om hand, även mamman.