Jag har alltid haft svårt att somna om jag måste sova tidigt (~före 00), det tar ofta 1-1,5 timmar. Nu har jag dock somnat på ca 20 minuter, ibland t o m kortare än så, de senaste veckorna. Jag är också jättetrött mest hela tiden, trots att jag alltså sover fler timmar än jag brukar. Under dagarna är jag mest seg, men på kvällarna mår jag fysiskt illa, så trött är jag. Åtminstone ett par gånger om dagen blir jag yr och världen snurrar. Jag har även ett tryck över bröstet ofta och kan få lite andnöd, inte så att jag tror att jag ska kvävas men jag får liksom ta i för att få igång andningen ordentligt igen och kan kännas som hjärtat rusar. När jag kommer hem från jobbet orkar jag i princip ingenting, och helgerna försöker jag att mest vila mig igenom för att återfå orken och orka med veckan som kommer. Kommer jag hem tidigt (~15) kan sova en stund efter jobbet och ändå somna "tidigt".
Jag tycker alltså inte att jag mår toppen nu, men i detta dåliga mående har jag ändå fått lättare att somna. Tidigare har enbart trötthet inte hjälpt mig särskilt mycket att somna tidigt, men nu är jag som klubbad när jag ska lägga mig. Det fick mig att undra om jag i vanliga fall inte gör mig tillräckligt trött? Jag har kontorsjobb men har tidigare tränat en hel del (löpning och gym) och även om kroppslig trötthet gör det lite lättare så har jag ändå alltid haft svårt att somna tidigt. Men ska man vara så trött så man mår illa, är yr och inte kan tänka en klar tanke på kvällen...? Jag har upptäckt något nytt hos mig, och undrar lite hur jag ska hantera det...
Hur trötta är ni på kvällen? Vad gör ni för att bli tillräckligt trötta?
Jag tycker alltså inte att jag mår toppen nu, men i detta dåliga mående har jag ändå fått lättare att somna. Tidigare har enbart trötthet inte hjälpt mig särskilt mycket att somna tidigt, men nu är jag som klubbad när jag ska lägga mig. Det fick mig att undra om jag i vanliga fall inte gör mig tillräckligt trött? Jag har kontorsjobb men har tidigare tränat en hel del (löpning och gym) och även om kroppslig trötthet gör det lite lättare så har jag ändå alltid haft svårt att somna tidigt. Men ska man vara så trött så man mår illa, är yr och inte kan tänka en klar tanke på kvällen...? Jag har upptäckt något nytt hos mig, och undrar lite hur jag ska hantera det...
Hur trötta är ni på kvällen? Vad gör ni för att bli tillräckligt trötta?