Hur tar ni av er en tröja?

Hur tar ni av er en tröja?

• Tar tag i halslinningen och drar den över huvudet

Röster: 9 11,4%
  • Lägger armarna i kors och tar tag i nederkant och drar den "avigt" över huvudet

Röster: 57 72,2%
  • Annat sätt (berätta gärna)

Röster: 16 20,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    79
Drar ut en arm, olika vilken, tar hjälp av den för att sedan dra tröjan över huvudet och sist armen som är kvar i tröjan. Tröjan blir alltså ut och in.

Lite olika beroende på typ av tröja. Är det en tajt tröja eller ett linne så korsar jag armarna och drar nederkanten över huvudet (så tröjan/linnet får avigsidan ut). Är det en lösare T-shirt eller långärmad (utan blixtlås) så drar jag av ena ärmen och sen den andra och sist över huvudet så den fortfarande är rättvänd. Drar aldrig i halslinningen.

Konsensus verkar helt klart att det riktiga sättet att ta av en tröja, åtminstone om det är en mera kroppsnära sådan, är att dra av den avigt från nederkanten. Jag har innan alltid dragit från halslinningen men resultatet från omröstningen bekräftar det jag fått lära mig nu från närstående, får skylla på brister i uppfostran helt enkelt :)

Jag korsar armarna och drar i linningen nertilll över huvudet. När huvudet är ute så tar jag inte ur armarna utan har dom kvar i och drar av en arm i taget rättvänt. på så vis så blir mina tröjor aldrig ut och in.

Haha har aldrig reflekterat över detta förut men det har bara blivit så!

Beror på vad det är för tröja men det vanligaste är att jag drar in armarna först och sen prånglar mej ur på nått ytterst smidigt sätt

Konsensus verkar helt klart att det riktiga sättet att ta av en tröja, åtminstone om det är en mera kroppsnära sådan, är att dra av den avigt från nederkanten. Jag har innan alltid dragit från halslinningen men resultatet från omröstningen bekräftar det jag fått lära mig nu från närstående, får skylla på brister i uppfostran helt enkelt :)
Väldigt tight sittande klänningar utan dragkedja kräver nästan den metoden med långsamt krälande ur, vickandes en liten bit klänning från höger och sedan från vänster, huvudet ned och klänningen landandes utochin på golvet. :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Längst inne i garderoben hittade jag denna tröja/kofta/poncho eller vad man nu ska kalla den. Jag har inget minne när jag köpte den...
Svar
7
· Visningar
792
Senast: Lazy Lady
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 925
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Insåg när jag tog fram mitt trangiakök att jag glömt hur man sätter ihop det. Eller ja, det jag brukade använda är inte likadant som...
Svar
18
· Visningar
553
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve