A
Anders
Vilket är "rätt" sätt att ta av sig en tröja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Test med +size-hemmatröjan: drar in vänsterarmen i "kroppsdelen" av tröjan, drar tröjan över huvudet åt höger, och av längs med högerarmen.
Så gör jag med! Fast jag trär in högerarmen nerifrån in i vänsterärmen och liksom håller emot medan jag drar ut armen. Så gör jag med tshirts också! Sen drar jag resten över huvudet ... och den blir utochin.....Test med +size-hemmatröjan: drar in vänsterarmen i "kroppsdelen" av tröjan, drar tröjan över huvudet åt höger, och av längs med högerarmen.
Tajta/känsliga tröjor behandlas försiktigare. Vigglingsrörelse av armarna, framåtlutad där tröjan knuffas över huvudet.
Test med +size-hemmatröjan: drar in vänsterarmen i "kroppsdelen" av tröjan, drar tröjan över huvudet åt höger, och av längs med högerarmen.
Tajta/känsliga tröjor behandlas försiktigare. Vigglingsrörelse av armarna, framåtlutad där tröjan knuffas över huvudet.
Boooom.Såhär gör man
Jag drar först in armarna i tröjan på något vis, lite olika beroende på vad det är för tröja, sedan drar jag den över huvudet. Har aldrig så tighta tröjor att det inte går att göra så. Så som mannen i filmen @Hero visade, ungefär.
Varje gång jag försöker ta av mig tröjor utan att först ta in armarna så slutar det med att jag inte får av mig tröjan, tror att jag ska strypa ihjäl mig själv och dö. Nästan i alla fall
Det värsta jag vet är när jag provar kläder i butiker, och för sent inser att jag måste dra tröjan över huvudet först pga materialet. Alltid helt övertygad om att jag ska ramla ut ur provrummet, bryta sönder hela kroppen och ha sönder kläderna jag provar. Hittills har jag överlevt, men om jag ens misstänker att en tröja måste tas av på "fel" sätt så provar jag den inte...Vad jag älskar att fler än jag känner så I'm not alone!! (Och har haft ett fåtal tröjor som är så stela i tyget att jag behövt lirka av dem över huvudet och närapå fastnat när allt sitter över axlar/huvud och jag får fasen klaustrofobi och använder därmed i princip aldrig sånt.)
Jag gör alltså precis som Red_Chili gör. Röstade därmed på övrigt.