Hur tar ni av er en tröja?

Hur tar ni av er en tröja?

• Tar tag i halslinningen och drar den över huvudet

Röster: 9 11,4%
  • Lägger armarna i kors och tar tag i nederkant och drar den "avigt" över huvudet

Röster: 57 72,2%
  • Annat sätt (berätta gärna)

Röster: 16 20,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    79
Beror på modell. Är det en trängre halslinning där glasögonen tenderar att bli mosade eller flyga åt fanders tråcklar jag igenom huvudet först, annars drar jag av den nerifrån och upp.

Drar tröjan uppåt dvs tar tag i nedre delen av tröjan och drar den uppåt. Sen sticker jag in huvudet i halsringningen och drar den över huvudet.

Test med +size-hemmatröjan: drar in vänsterarmen i "kroppsdelen" av tröjan, drar tröjan över huvudet åt höger, och av längs med högerarmen.

Tajta/känsliga tröjor behandlas försiktigare. Vigglingsrörelse av armarna, framåtlutad där tröjan knuffas över huvudet.

Test med +size-hemmatröjan: drar in vänsterarmen i "kroppsdelen" av tröjan, drar tröjan över huvudet åt höger, och av längs med högerarmen.

Så gör jag också med riktigt stora tröjor. Andra tar jag i nederkant och drar över huvudet, så de blir aviga. Har jag smink eller glasögon på i kombination med liten halsöppning, så drar jag upp den lite försiktigt över huvudet först och sen med avig-metoden.

Jag röstade på översta men gör väl egentligen en blandning mellan de två. Tar tag i tröjans axlar med korsade armar och drar över huvudet. Går hyfsat fort och jag slipper rättvända tröjan.

Tajta/känsliga tröjor behandlas försiktigare. Vigglingsrörelse av armarna, framåtlutad där tröjan knuffas över huvudet.
Så gör jag med! Fast jag trär in högerarmen nerifrån in i vänsterärmen och liksom håller emot medan jag drar ut armen. Så gör jag med tshirts också! Sen drar jag resten över huvudet ... och den blir utochin.....

Exakt så gör jag med :)

Jag drar först in armarna i tröjan på något vis, lite olika beroende på vad det är för tröja, sedan drar jag den över huvudet. Har aldrig så tighta tröjor att det inte går att göra så. Så som mannen i filmen @Hero visade, ungefär.

Varje gång jag försöker ta av mig tröjor utan att först ta in armarna så slutar det med att jag inte får av mig tröjan, tror att jag ska strypa ihjäl mig själv och dö. Nästan i alla fall :angel:

Jag drar först in armarna i tröjan på något vis, lite olika beroende på vad det är för tröja, sedan drar jag den över huvudet. Har aldrig så tighta tröjor att det inte går att göra så. Så som mannen i filmen @Hero visade, ungefär.

Varje gång jag försöker ta av mig tröjor utan att först ta in armarna så slutar det med att jag inte får av mig tröjan, tror att jag ska strypa ihjäl mig själv och dö. Nästan i alla fall :angel:

Vad jag älskar att fler än jag känner så :D I'm not alone!! (Och har haft ett fåtal tröjor som är så stela i tyget att jag behövt lirka av dem över huvudet och närapå fastnat när allt sitter över axlar/huvud och jag får fasen klaustrofobi och använder därmed i princip aldrig sånt.:nailbiting::angel:)

Jag gör alltså precis som Red_Chili gör. Röstade därmed på övrigt.

Vad jag älskar att fler än jag känner så :D I'm not alone!! (Och har haft ett fåtal tröjor som är så stela i tyget att jag behövt lirka av dem över huvudet och närapå fastnat när allt sitter över axlar/huvud och jag får fasen klaustrofobi och använder därmed i princip aldrig sånt.:nailbiting::angel:)

Jag gör alltså precis som Red_Chili gör. Röstade därmed på övrigt.
Det värsta jag vet är när jag provar kläder i butiker, och för sent inser att jag måste dra tröjan över huvudet först pga materialet. Alltid helt övertygad om att jag ska ramla ut ur provrummet, bryta sönder hela kroppen och ha sönder kläderna jag provar. Hittills har jag överlevt, men om jag ens misstänker att en tröja måste tas av på "fel" sätt så provar jag den inte...

Jag gör väl ungefär som i videon och tröjan hamnar förstås ut och in av det. Har t-shirt som ska tvättas ut och in så det är perfa. :up:

Jag gör som i videon. Ska tröjan sen på igen så är det guld värt, är fan lättare att sätta på sig kläder som är ut och in :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Längst inne i garderoben hittade jag denna tröja/kofta/poncho eller vad man nu ska kalla den. Jag har inget minne när jag köpte den...
Svar
7
· Visningar
792
Senast: Lazy Lady
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 925
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Insåg när jag tog fram mitt trangiakök att jag glömt hur man sätter ihop det. Eller ja, det jag brukade använda är inte likadant som...
Svar
18
· Visningar
553
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve