hastflicka
Trådstartare
Om man inte bor i Sverige och har glomt bort sitt personnummer, hur kan man ta reda pa det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När var det du flyttade ut?Om man inte bor i Sverige och har glomt bort sitt personnummer, hur kan man ta reda pa det?
Maximal oturDet ar inte jag, det ar ena sonen ... som inte har nagon aning om sitt personnummer, eller ja, de fyra sista alltsa. Han har aldrig sokt vard i Sverige ... Han har tappat bort sitt Svenska pass. Jag har ett gammalt pass har, men det har tappat forsta sidan.
Det ar inte jag, det ar ena sonen ... som inte har nagon aning om sitt personnummer, eller ja, de fyra sista alltsa. Han har aldrig sokt vard i Sverige ... Han har tappat bort sitt Svenska pass. Jag har ett gammalt pass har, men det har tappat forsta sidan.
Inte om man inte har fyra sista... jag tror vi är många med.sekr. som inte hade velat lämna ut journalkopior till någon som inte kan sina fyra sista.Intressant fråga! Skatteverket på något sätt?
Jag jobbar i vården och klurar på om det går på något sätt... jo, beställ hem en journalkopia om du någonsin sökt vård i Sverige kanske?!
Tänker om man kan legitimera sig på något sätt ska det väl gå att lösa med lite god vilja. Men i princip har du rätt...Inte om man inte har fyra sista... jag tror vi är många med.sekr. som inte hade velat lämna ut journalkopior till någon som inte kan sina fyra sista.
Hmm... knepigt. Man behöver ju sitt personnummer för att få tag på uppgifter från t.ex. skatteverket. Kanske om du begär ut dina uppgifter från skatteverket inkl hans personnummer? Beror nog på om han är myndig eller ej. Ring dem och fråga!
Jag kan ta fram era personnummer om jag får era namn och födelsedatum.Tack snalla for alla svar. Jag har hanvisat sonen till Skatteverket medan jag letar vidare har hemma, jag vet att jag har det i mina papper ... det ar bara sa himla mycket pappers tjafs har och jag maste hitta ratt mapp.
Jag kan ta fram era personnummer om jag får era namn och födelsedatum.
Jag kan ta fram era personnummer om jag får era namn och födelsedatum.
Av ren nyfikenhet - har man personnummer i usa? Eller är det som det där socialnumret eller vad det heter..?Tack! Det blir bra for sonen att vakna upp till att han nu har sitt personnummer igen och att han da kan fa ett nytt Svenskt pass da hans gamla ar ogiltigt (och borttappat)
Av ren nyfikenhet - har man personnummer i usa? Eller är det som det där socialnumret eller vad det heter..?
Tack för infonHar far varje individ ett eget social security nummer ... Egentligen ar det lite lika fast det inte bygger pa fodelse datum (da samma nummer gar i hela USA skulle det nog bli for tungrott) Har ar det forst en fyra och sedan en tva sifferkombinationer som aven andra kan ha, beroende pa var man bodde nar man fick det och hur gammal man ar ... sedan ar det en fyra siffrig kombination som ar personlig.
Den storsta skillnaden ar att social security nummret ar hogst personligt och nagot man alldrig bara "delar ut" hur som helst. Det ar det som gor att nagon kan stjala ens identitet och absolut ingen offentlig handling.