Hur tänker ni om "svordomar"?

Sv: Hur tänker ni om "svordomar"?

Vad säger du om du tex sitter i bilen och kommer på att du har glömt plånboken hemma?

"Men ååååh!" oftast, eller "åh neeej" eller bara "neeej".

Skulle det finnas situationer där endast svordomar vore alternativet menar du?

För mig handlar det inte om att undvika att svära. Jag har aldrig gjort det så för mig kommer det inte alls naturligt att utbrista "va faaan" istället. Vilket är vad sambon gör :p

Senast ändrad:

jag tror att man får betrakta det hela som en övergående fas. Så fort hans uttal blir rent så kommer jag nog inte att hänga upp mig på det lika mycket.

Intressant att det har blivit du som har en fas, inte barnet. :D

Jag har också en liten hang up på svärande hos barn som inte kan prata rent. Jag minns att sonen sa puk när han skulle säga kuk, som mycket liten, och jag stod bara inte ut med det så jag lärde honom att det heter kuk, och nämnde väl att det inte är ett särskilt trevligt ord att gå runt och säga. Efter det var ordet inte så spännande längre. :p

Nej jag är mer förvånad över att åh neeej kan räcka för att förmedla den känsla man har i en sån situation. Men jag är nog överlag en rätt uppbrusande person. ;)

Vad säger du om du tex sitter i bilen och kommer på att du har glömt plånboken hemma?

Jag kör med "rackarns" eller "attans"...Men det slipper väl ut något "apskit" också (men då har jag ju två kontrollanter som genast utbrister "men mamma!!!!:eek:)

Det svåra för mig är att jag tycker att det är helt okej att vuxna svär milda svordomar, som typ helvete.

Jag trodde att jag skulle bli bättre på mina svordomar, men inte =( Jag säger typ fan, o skit o helvete. Inga grövre saker. Min pojke skolas nu in på förskolan o jag blev lite chockad över att hans ena fröken svär. Jag försöker att inte svära, men det ploppar liksom bara ur munnen.

Men jag tycker att inte att helvete och fan är milda svordomar. Skit däremot tycker jag är av den mildare sorten.
Kanske beror det på att när jag väl säger helvete så blir det oftast "helvetes jävla skit + valfri fortsättning.

Helvetes skitjävel! Dö anusdöden, jävla kukhelvetesbajsidiot!

Jag kan vara ganska kreativ med språket när jag blir arg och använder gärna könsord. Särskilt hemma. Om någon annan än maken lyssnar så nöjer jag mig med något inte fullt så kreativt. Som "fan".

Nä, jag har ingen aning om vad det innebär att "dö anusdöden".

Rent objektivt kan jag tycka att det låter illa, men i längden tycker jag att det är bra att ord tappar laddning.

När jag växte upp var det förbjuuuuudet att svära och en bekant förbjuder sina barn från att ens säga "skit" och jag förstår inte riktigt meningen.

Jag ser nog helst att eventuella barn avstår från långa ramsor av könsord, men det beror nog mest på vad andra kan tänkas tycka. I mitt hem är det OK att svära.

Hmm dö anusdöden (min iPhone ville skriva snusförnuft :D) måste vara när någon försöker fisa ihjäl en. Dvs gasa ihjäl en med illaluktande fisar. :rofl:

Annars: Jag försöker använda "rumpa" och "stjärtar sig". Tex "Rumpa vad det skall hålla på och stjärta sig". Översatt till fula ord: "Helvete vad denna skitgrej skall hålla på och idiota sig". "Det var väldans vad det stjärtar sig" betyder "Faaaaan vad det skall krångla".

Känns lite oskyldigt på något sätt.

Lite ot kanske, men min kompis säger "Judas!" i stället för "Satan!" t ex :D

Hmm dö anusdöden (min iPhone ville skriva snusförnuft :D) måste vara när någon försöker fisa ihjäl en. Dvs gasa ihjäl en med illaluktande fisar. :rofl:
Jag konstaterade, samma kväll som jag skrev inlägget, att det är just det som är anusdöden, när hunden låg bredvid mig i soffan med röven åt mitt håll och fes.

Jag konstaterade, samma kväll som jag skrev inlägget, att det är just det som är anusdöden, när hunden låg bredvid mig i soffan med röven åt mitt håll och fes.

Känner igen det där. Min hund kan också verkligen fisa. Det luktar värre än surströmming.

Så nu har vi en definition på anusdöden. Nämligen hundfis. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 809
Senast: mamman
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
6 145
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Barn Jag har under en tid funderat på att ansöka om ensam vårdnad för min dotter, men undrar lite hur man gör och hur det går till. Hur...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 748
Senast: Enya
·
S
Distans Så var årets första tävling genomförd (ej inräknat Bergas 40 km CR) 80 km på Nybygget i lördags. Jag har själv känt mig ganska ur form...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Macken22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Ringkota, operation!?