Hur stor kommer han bli?

em76

Trådstartare
Min islandshingst född 12 maj är 122 cm i mankhöjd och flera cm högre vid korset. Jag tycker han är stor. Hur höga är era islandsföl i samma ålder?
Hur stor tror ni han blir? Både föräldrarna är runt 138 cm, morfar och mormor var mindre.
För mig får han gärna bli över 140 cm. :)

Sv: Hur stor kommer han bli?

Mitt hingstföl är ca 120 cm i mankhöjd nu, han är också högre vid korset. Han är född andre maj i år. Enligt hingstägaren brukar hans avkommor hamna runt 140 cm i mankhöjd så jag gissar att min också hamnar där någonstans.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 289
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 056
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 577
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar