Hur smart??

Eme_liie

Trådstartare
Hur kan man inte ha kommit på detta innan? att hela täcket är i reflex :love:
Har någon hunnit känna/testat detta redan?? Dock är ju priset lite :eek::wtf:
AGAA50_IKI0.jpg

ser väldigt väldigt smart ut :), man lär ju synas ganska mycket bättre än med bara ländtäcke ^_^. och om inte annat så kommer bilar bromsa bara för att se vad tusan det är för ngt :rofl:
Fast man bör ändå inte förlita sig på enbart täcke, bästa är att komplettera med benreflexer också, reflexer som sitter lågt och rör sig syns bäst. Då bilarnas ljusen oftast slår lågt först.
---
KL
Angående täcket så ställde jag mig lite tveksam/fundersam till halstäckesdelen. Är inte ett fan av att täcka hela hästen, speciellt inte när jag rider, någonstans behöver värmen komma ut om man rider lite hårdare förstås. Fast det kanske bara är tänkt som ett skrittäcke?

Fast man bör ändå inte förlita sig på enbart täcke, bästa är att komplettera med benreflexer också, reflexer som sitter lågt och rör sig syns bäst. Då bilarnas ljusen oftast slår lågt först.
---
KL
Angående täcket så ställde jag mig lite tveksam/fundersam till halstäckesdelen. Är inte ett fan av att täcka hela hästen, speciellt inte när jag rider, någonstans behöver värmen komma ut om man rider lite hårdare förstås. Fast det kanske bara är tänkt som ett skrittäcke?

Halsdelen är avtagbar.

---
KL
Eftersom halsdelen är avtagbar funkar täcket utmärkt både som ridtäcke (utan hals tex när man rider på i skogen o hästen blir varm) Men framförallt måste det vara optimalt för oss som har skrittavstånd till ridhus,men måste röra oss i viss trafik. Perfekt!

Eftersom halsdelen är avtagbar funkar täcket utmärkt både som ridtäcke (utan hals tex när man rider på i skogen o hästen blir varm) Men framförallt måste det vara optimalt för oss som har skrittavstånd till ridhus,men måste röra oss i viss trafik. Perfekt!
Visst det är väl bättre än inget, men hört från många håll att det är benreflexerna som syns först och numera finns det sådana där käcka skydd med inbyggda reflexer, ingen dålig kombo det inte. :up:

Visst det är väl bättre än inget, men hört från många håll att det är benreflexerna som syns först och numera finns det sådana där käcka skydd med inbyggda reflexer, ingen dålig kombo det inte. :up:
Fast jag tycker att reflexerna i såna benskydd blir dåliga fort, och de är ofta väldigt små. Eller har du nåt tips på några som är bra?

Angående reflex på benen så har jag bara lite reflex spray på lindorna :), syns lagom bra så länge det inte regnar eller om man rider i högt gräs :p.
Benskydd blir ju hemskt skitiga så fort man går utanför stallet, lindor är lättare att tvätta och torka :) så använder främst det på höst och vinter ^_^

Angående reflex på benen så har jag bara lite reflex spray på lindorna :), syns lagom bra så länge det inte regnar eller om man rider i högt gräs :p.
Benskydd blir ju hemskt skitiga så fort man går utanför stallet, lindor är lättare att tvätta och torka :) så använder främst det på höst och vinter ^_^
Oh, reflexsprayen hade jag helt glömt bort. :o

Jag använder boots och lösa benreflexer och brösta. Väst på mig själv. Boots och benreflexer köps billigt och nytt varje säsong.

Hur kan man inte ha kommit på detta innan? att hela täcket är i reflex :love:
Har någon hunnit känna/testat detta redan?? Dock är ju priset lite :eek::wtf:
AGAA50_IKI0.jpg

Tycker att täcker sär super smart! Snacka om jätte reflex:) Vill ha till mina shettisar så vi syns när vi är ute på mörker promenad! Har benreflexer men hade gärna haft sådant hel reflekterande täcke på när vi är ute i mörker o skymning.
Mvh
Pudlan

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 316
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 411
Senast: lirco11
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 120
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
977
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka