Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kan man inte ha kommit på detta innan? att hela täcket är i reflex
Har någon hunnit känna/testat detta redan?? Dock är ju priset lite
Fast man bör ändå inte förlita sig på enbart täcke, bästa är att komplettera med benreflexer också, reflexer som sitter lågt och rör sig syns bäst. Då bilarnas ljusen oftast slår lågt först.ser väldigt väldigt smart ut , man lär ju synas ganska mycket bättre än med bara ländtäcke ^_^. och om inte annat så kommer bilar bromsa bara för att se vad tusan det är för ngt
Fast man bör ändå inte förlita sig på enbart täcke, bästa är att komplettera med benreflexer också, reflexer som sitter lågt och rör sig syns bäst. Då bilarnas ljusen oftast slår lågt först.
---
KL
Angående täcket så ställde jag mig lite tveksam/fundersam till halstäckesdelen. Är inte ett fan av att täcka hela hästen, speciellt inte när jag rider, någonstans behöver värmen komma ut om man rider lite hårdare förstås. Fast det kanske bara är tänkt som ett skrittäcke?
Eftersom halsdelen är avtagbar funkar täcket utmärkt både som ridtäcke (utan hals tex när man rider på i skogen o hästen blir varm) Men framförallt måste det vara optimalt för oss som har skrittavstånd till ridhus,men måste röra oss i viss trafik. Perfekt!Fast man bör ändå inte förlita sig på enbart täcke, bästa är att komplettera med benreflexer också, reflexer som sitter lågt och rör sig syns bäst. Då bilarnas ljusen oftast slår lågt först.
---
KL
Angående täcket så ställde jag mig lite tveksam/fundersam till halstäckesdelen. Är inte ett fan av att täcka hela hästen, speciellt inte när jag rider, någonstans behöver värmen komma ut om man rider lite hårdare förstås. Fast det kanske bara är tänkt som ett skrittäcke?
Visst det är väl bättre än inget, men hört från många håll att det är benreflexerna som syns först och numera finns det sådana där käcka skydd med inbyggda reflexer, ingen dålig kombo det inte.Eftersom halsdelen är avtagbar funkar täcket utmärkt både som ridtäcke (utan hals tex när man rider på i skogen o hästen blir varm) Men framförallt måste det vara optimalt för oss som har skrittavstånd till ridhus,men måste röra oss i viss trafik. Perfekt!
Fast jag tycker att reflexerna i såna benskydd blir dåliga fort, och de är ofta väldigt små. Eller har du nåt tips på några som är bra?Visst det är väl bättre än inget, men hört från många håll att det är benreflexerna som syns först och numera finns det sådana där käcka skydd med inbyggda reflexer, ingen dålig kombo det inte.
Nä, det har jag inte. Använder själv sådana där benreflexer man sätter utanpå skydden/lindorna, som man kan byta ut när de blir dåliga.Fast jag tycker att reflexerna i såna benskydd blir dåliga fort, och de är ofta väldigt små. Eller har du nåt tips på några som är bra?
Jag också, tänker likadant som dig, att de kan bytas ut med högre frekvens.Nä, det har jag inte. Använder själv sådana där benreflexer man sätter utanpå skydden/lindorna, som man kan byta ut när de blir dåliga.
Vilket påminner mig om att jag kanske borde byta ut mina.Jag också, tänker likadant som dig, att de kan bytas ut med högre frekvens.
Det kostar ju dock minst 1000-lappen vilket jag tycker är rätt saftigt.Om det är hööks du tittat på så finns det billigare på andra näthandlare.
Oh, reflexsprayen hade jag helt glömt bort.Angående reflex på benen så har jag bara lite reflex spray på lindorna , syns lagom bra så länge det inte regnar eller om man rider i högt gräs .
Benskydd blir ju hemskt skitiga så fort man går utanför stallet, lindor är lättare att tvätta och torka så använder främst det på höst och vinter ^_^
Ja de är ganska bra , Är så sällan jag rider då det är dålig sikt, knappt en gång i månaden. hade kanske varit lite väl dyrt att spray på det varje gång man red ,Oh, reflexsprayen hade jag helt glömt bort.
Jo, det är sant förstås.Ja de är ganska bra , Är så sällan jag rider då det är dålig sikt, knappt en gång i månaden. hade kanske varit lite väl dyrt att spray på det varje gång man red ,
Hur kan man inte ha kommit på detta innan? att hela täcket är i reflex
Har någon hunnit känna/testat detta redan?? Dock är ju priset lite