Hur skulle ni reagerat? Creepy?

rock_89

Trådstartare
Skulle ni tycka detta varit creapy, går jag för långt?

Min sambo har en dotter som är med oss varannan vecka. Jag tycker om min bonusdotter otroligt mycket. Till saken är att min bonusdotter har en jämngammal kusin långt ner i landet, de har dock aldrig träffats. Denna kusin är inte kusin på sambons sida utan på bonusdotterna mammas sida. Vi har ingen kontakt med bonusdotterns mammas sida då de blivit osams i seperationen. Jag ville veta lite om denna kusin och hur hon såg ut typ så min sambo visade mig på facebook, varav det fanns en länk till hennes mammas blogg. Jag går in på hennes blogg ibland och brukar visa min bonusdotter bilder på hennes kusin och berätta lite om henne ibland. De är otroligt lik varandra. Enligt min sambo så ogillar min bonusdotterns mamma och hennes familj även mamman till den här fickan, lika som de ogillar min sambo och vad han vet så har ingen på den sidan kontakt med henne heller (förutom flickans pappa). Jag har sedan i julas besökt bloggen och velat ta kontakt med mamman till min bonusdotters kusin, då jag skulle uppskatta om de får ha kontakt med varandra när de växer upp. Ska jag vara ärlig så tror jag inte någon kommer bry sig om det annars..

Till saken, om ni är i kusinens mammas sits.. Hade ni tyckt det vart konstigt om bonusmamman till din dotters kusin hör av sig och undrar om ni kan hålla lite kontakt, eller skulle ni bli glad? Kanske till en början lite lätt över nätet och att barnen kan brevväxla när de blir större... Jag har själv starka band till min kusin och uppskattar den mycket. Har nog något liknande drömsenario för min bonusdotter då de är jämngamla.. Så ska jag eller ska jag inte?

Sv: Hur skulle ni reagerat? Creepy?

Vad säger din sambo om saken?

Fråga kan man ju alltid. Om hon inte gillar ideen så lär det vara tyst eller så säger hon väl det. Du behöver ju inte berätta för bonusdottern att du försöker skapa kontakt.

Bonusdottern är så pass liten så det gör jag på egen hand isåfall.. Min sambo tycker jag ska det men jag vet inte. Hade jag inte haft någon spärr så hade jag gjort det då viljan finns och jag tycker mamman till kusinen verkar vettig och bra... rejäl med andra ord..

Har tänkt samma sak jag med, men varje gång så grips jag av en sån nervositet att jag inte vågar.. Känner mig sedan som en stalker och avstår istället :p

Äsch, det är sånt man får ta om man faktiskt lägger ut länkar på FB dit man skriver om sitt liv.

Seså, skicka ett kort mail bara och berätta typ som det är ;)

väntar tills jag får mer svar å ser vad som "väger tyngst"...

Skulle inte tycka att det vore ett dugg creepy. Snarare trevligt att någon bryr sig så pass att de vill hålla kontakt med släkten även om det är på "fel sida".

Jag hade också tagit kontakt. Varför inte liksom ? Och vad är det värsta som kan hända +

Jag måste bara reda ut så jag förstår släktbanden.

Din sambos ex har en bror som är pappa till den andra flickan ? Exet och broren har ingen kontakt, eller är broren och den andra flickans mamma också separerade? Så det blir inte heller någon kontakt mellan flickorna ?

Jag förstår inte riktigt hur det hamnar på ditt bord. Är det inte något som bör komma från bonusdotterns pappa?
Det skulle i alla fall jag tänkt om jag var mor till din bonusdotters kusin (om jag inte har missuppfattat släktbanden?).

Kontakt kan man ju alltid ta men man behöver ju inte öppna med "hej kan dom bli bästaste vänner och skriva till varandra för eeeevigt" ;)

Det är väll bara höra av sig och om ni fattar tycke för varandra så kommer ju relationen utveckla sig till det. Det är ju lite knepigt att bestämma över framtiden liksom... tänk om ni tycker att dom är super mysko.. då är det ju dumt att ha lovat att man ska ha massa kontakt liksom ;)

Tycker din sambo det är ok, så är det väll bara ta kontakt och sedan låta det bli vad det blir.

Jag tolkade som att det är sambons ex/mamman till bonusdottern som har en bror som är pappa till kusinen :p

Jag är tveksam. Jag tycker i så fall att initiativet ska tas av din sambo, inte av dig, för att undvika att trampa folk på tårna. Så viktig är inte en ickeetablerad kusinrelation att en bonusmamma ska se till att få den att funka, i mina öron låter det lite väl beskäftigt. Du lär ju förmodligen irritera mamman till din bonusdotter rätt rejält om du plockar upp kontakten med hennes släktingar mot hennes vilja. Men allt beror ju såklart på, det vore en skillnad om du och kusinens mamma stötte ihop av någon annan anledning och började prata. Eller om du är säker på att bonusdotterns mamma inte kommer att bry sig.

Men kusinens mamma tror jag inte kommer reagera negativt eller tycka att ni är konstiga.

Om jag och min syster blir ovänner. Hon och hennes man separerar skulle jag gråta av glädje om jag fick chansen att umgås med min systerdotter. Sen om det är pappan till barnet som ordnar det eller hans nya skulle inte spela någon roll..

Jag tycker absolut att du ska höra av dej! Det hade jag gjort!

Skrev väldigt rörigt. Ska försöka göra det tydligare. Sambons X och hennes bror har en varsin dotter. De två döttrarna är kusiner. Pappan till den här kusinen har bara sin dotter varannan helg. Mamman till kusinen är inte inblandad i släkten, förutom att hon är mamma till hans barn. Mamman till kusinen och mamman till min bonusdotter har ingen kontakt vad jag vet, enligt min sambo gillar inte hans X mamman till kusinen heller. Min sambo bryr sig inte att ta någon kontakt då de aldrig träffats och han helt enkelt inte är intresserad.

Alltså, tar kontakt med min sambos X brors X för att kusinerna ska få kontakt :P

Egentligen så är det inte så konstigt. MEN om din sambo är helt ointresserad så kan man ju undra varför ? För att inte stöta sig med x-et ? Eller ?

Dessutom om det i förlängningen blir så att du och den andra kvinnan håller kontakt och du och din nuvarande separerar så bryts kanske kontakten om han är helt ointresserad. Förstår att du inte vill tänka i de banorna, men så kan det ju bli

Jag säger kör!
Är själv bonusmamma tilll 3 barn varav två är boende på heltid hemma hon min man (deras pappa) och mig. Så jag vet känslan av att inte vilja klampa in på andras territorium men ändå vilja göra sitt bästa för barnen.
Nu har mina bonusar mycket lite kontakt med sin mamma av olika anledningar därför har det blivit mer självklart för mig att få en rätt stor plats i deras liv.
Jag har själv en son från ett tidigare förhållande och jag försöker i största möjliga mån att behandla att barnen på samma sätt. Blodssläktet spelar inte den största rollen i vår familj. Jag gör saker som vilken biologisk mamma som helst skulle gjort. Att något "borde vara min mans/deras pappas uppgift" finns inte hos oss.

Jag har inte på något sätt gått in och försökt vara deras mamma, för de har dom en redan om än icke närvarande. Men jag skulle bli knäpp av att gå runt och fundera på vad jag kan/har rätt att göra som bonusmamma.
Och barnen är väldigt glada och trygga med att jag finns där och ställer upp med samma självklarhet som deras pappa.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 381
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 190
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag måste bara ventilera då jag inte har någon att prata med. har pratat med min sambo men många gånger förstår han mig inte.. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 724
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama