Philosophia
Trådstartare
Jag har fått möjlighet att i jobbet åka till Sydafrika under en tremånadersperiod, vilket är både smickrande och roligt. Problemet är bara hunden. Jag åker väldigt ogärna från henne med tanke på att hon är 13 år och man vet inte hur länge man får ha henne kvar. En tanke som jag har är att jag kanske skulle kunna ta med henne till Sydafrika, men inte det känns som en riktigt bra idé.
Stannar hon hemma och jag åker så är alternativet att hon får bo hemma med husse, men att det vissa dagar bli väldigt långa dagar (ensam upp till 9 h) eller att hon får bo hos mina föräldrar som är hemma mycket. Det sistnämnda har nackdelen att hon blir väldigt trött när hon tillbringar lång tid där pga många andra djur, vilket gör att hon får svårt att slappna av.
Spontant. Hur skulle ni ha gjort? Stannat hemma? Åkt? Tagit med hunden?
Stannar hon hemma och jag åker så är alternativet att hon får bo hemma med husse, men att det vissa dagar bli väldigt långa dagar (ensam upp till 9 h) eller att hon får bo hos mina föräldrar som är hemma mycket. Det sistnämnda har nackdelen att hon blir väldigt trött när hon tillbringar lång tid där pga många andra djur, vilket gör att hon får svårt att slappna av.
Spontant. Hur skulle ni ha gjort? Stannat hemma? Åkt? Tagit med hunden?