Hur skulle ni göra?

Philosophia

Trådstartare
Jag har fått möjlighet att i jobbet åka till Sydafrika under en tremånadersperiod, vilket är både smickrande och roligt. Problemet är bara hunden. Jag åker väldigt ogärna från henne med tanke på att hon är 13 år och man vet inte hur länge man får ha henne kvar. En tanke som jag har är att jag kanske skulle kunna ta med henne till Sydafrika, men inte det känns som en riktigt bra idé.

Stannar hon hemma och jag åker så är alternativet att hon får bo hemma med husse, men att det vissa dagar bli väldigt långa dagar (ensam upp till 9 h) eller att hon får bo hos mina föräldrar som är hemma mycket. Det sistnämnda har nackdelen att hon blir väldigt trött när hon tillbringar lång tid där pga många andra djur, vilket gör att hon får svårt att slappna av.

Spontant. Hur skulle ni ha gjort? Stannat hemma? Åkt? Tagit med hunden?

Sv: Hur skulle ni göra?

Spontant så kan jag inte åka nånstans för jag lämnar inte mina djur, MEN jag har betydligt fler och det skulle krävas en armé av djurvakter...

Jag hade inte tagit med hunden iaf, just pga åldern och att ett sånt miljöbyte tror jag sliter betydligt mer på hunden än en hundvakt hemma. Har den sina sprutor i vilket fall som?

//E

Vilket dilemma!

Jag tycker absolut att du bör åka, det är inte ofta man får sådana chanser till upplevelser så det tycker jag du ska göra. Tre månader går fort.

Ang. hunden så kanske husse och dina föräldrar kan dela på tiden? En månad eller så hos dina föräldrar, för att sen få vila upp sig i lugn och ro hos husse? Då kanske hon inte har så mycket emot att det blir lite långa dagar ensam. :)

Kan hon inte bo hos husse och sedan att ni kanske ordnar en dagmatte som tar henne på en promenad mitt på dagen de dagar som husse jobbar?

Klart du ska åka, inte många ggr man får denna chans, även om jag hade haft mycket svårt att åka ifrån mina djur. Förstår ditt dilemma.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 111
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka