Hur skall jag få min häst mera matglad?

G

gullrumpan

Hej!
Min häst äter extremt långsamt.. Inge fel i det men nu står hon på lösdrift o jag kan inte lämna hennes bunke i hagen för då kommer ju dom andra hästarna o äter upp det. Det är bara för en tid hon går lösdrift. sedan blir det i uteboxar. Men har någon detta problem också så hör gärna av er med tips o ideer. Måste nu troligen gå o ge 4 gånger om dagen kraftfoder för att hon ska "hinna" äta upp det .:bow:Alla svar betyder något :)

Sv: Hur skall jag få min häst mera matglad?

Har du kollat tänderna? Hon kanske har svårt att tugga? Var bara en tanke : ]

Sv: Hur skall jag få min häst mera matglad?

Ta henne ut av hagan ett par gångar om dagen så hon kan äta i lugn och ro.
Om hon då också får måltider tillsammans med de andra hästar i lösdriften borde hon klara sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 777
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 321
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 062
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar