Jag tror verkligen att anställda försöker göra sitt jobb. Vad ska en annars tro, det är en bekräftelseteknik att en måste verkligen tro att folk gör det mest positiva de har möjlighet till.
Du startade tråden om tillkortakommanden, se på Tv 4 s inslag nyligen om fentanylplåster. Precis nu på nyheterna på TV4.
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/fentanylplåster-dödade-66-förra-året-3239175
Lyssna en bit in då knarkaren, grabben säger typ, "det går att muta alla läkare...".
Om detta är pk.propaganda i ett försök att svartmåla läkare eller om det är vi som har problem med vården som inte har förstått hur vi ska göra? Jag vet inte.
ja, jag upplever de flesta inläggen som är kritiska är kritiska till hur sjukvården administrativt sköts. Inte enskilda personer som säkert, absolut jobbar häcken av sig. Tråden har inte heller utvecklats sig som kritik till gamla oförätter.
Alltså är det som kritiseras ofta ledningsproblematik inte problem med enskilda.
Nuförtiden, i samtiden, brukar organisationer lägga ut uppgifter som inte hör till kärnverksamheten. Naturligtvis med krav ställda av organisationen.